اخبار داغ

امام جمعه طبس:

قاچاق کالا مصداق سنگ‌اندازی در راه تولید است/ اصلاح نظام بانکی و گمرک تاثیر عمده در مبارزه با فساد دارد

قاچاق کالا مصداق سنگ‌اندازی در راه تولید است/ اصلاح نظام بانکی و گمرک تاثیر عمده در مبارزه با فساد دارد
حجت‌الاسلام محمدی گفت: قاچاق کالا مصداق سنگ اندازی در راه تولید که متأسفانه خیلی رایج است و لازم حمایت نهادهای دولتی در راستای اهداف تولید باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا محمدی امام جمعه طبس در گفت وگو با خاورستان، یکی از مولفه‌های اساسی رسیدن به استقلال را اقتصاد بیان کرد و گفت: کشوری که داعیه استقلال دارد و می خواهد به استقلال برسد باید اقتصاد خود را قوی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا محمدی امام جمعه طبس در گفت وگو با , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، یکی از مولفه‌های اساسی رسیدن به استقلال را اقتصاد بیان کرد و گفت: کشوری که داعیه استقلال دارد و می خواهد به استقلال برسد باید اقتصاد خود را قوی کند.,

وی تولید را یکی از ارکان اقتصاد دانست و افزود: اگر تولید به اندازه نباشد کشور در راستای اهداف خود به نتیجه نمی رسد.

,

امام جمعه طبس با بیان این‌که حمایت دولت و نهادهای دولتی باید در راستای اهداف تولید باشد، گفت: موانعی که در راه تولید از قبیل تسهیلات، مقررات، رعایت قانونی و مجوزها وجود دارد باید برداشته شود تا تولید رونق لازم را بگیرد تا با جهش تولید، زمینه استقلال نیز فراهم شود.

,

حجت الاسلام محمدی قوانین دست و پاگیر ادارات را مهم‌ترین مانع سر راه تولید عنوان‌کرد و افزود: گاهی یک کارخانه تولیدی چندین ماه درگیر پیچ و خم‌های ادارات می شود تا یک مجوز بگیرد؛ لازم است قوانین در راستای تولید تسهیل شود.

,

وی ادامه داد: حمل و نقل کالا با عنوان قاچاق سازمان یافته خیلی رایج است که این خود یکی از مهم‌ترین سنگ‌اندازی‌ها در راه تولید است.

,

امام جمعه طبس با بیان این‌که اصلاح نظام بانکی و گمرک تاثیر عمده در مبارزه با فساد دارد، گفت: اقتصاد و پشتوانه مالی تولید کشور بانک ها هستند؛ درصد بالای نرخ سود و جریمه دیرکرد اهداف تولید را محقق نکرده و مشکلاتی در این راستا ایجاد می‌کند.

,

حجت الاسلام محمدی اضافه‌کرد: بانک ها چون وابسته به دولت هستند و بودجه کشور در اختیار دولت است باید قوانین را تسهیل کنند و وام ها را بدون مانع به افراد بدهند.

,

وی تصریح کرد: گاهی افراد برای یک وام اشتغال 50 میلیون تومانی سنگ اندازی می‌کنند اما وام های چند میلیاردی بدون سپرده های لازم پرداخت می‌شود.

,

امام جمعه طبس خاطرنشان‌کرد: بانک ها با رعایت قوانین مدونی که دارند می‌توانند در اعطای تسهیلات و فرصت به تولیدکنندگان زمینه اشتغال، تولید و استقلال را بیشتر فراهم کنند.

,

خواهش از دشمن؛ ذلّت است

, خواهش از دشمن؛ ذلّت است, خواهش از دشمن؛ ذلّت است,

حجت الاسلام محمدی ضمن تاکید بر این‌که هیچ‌گاه نباید اقتصاد کشور را به تحریم ها گره زد، تاکید کرد: تحریم‌ها در اختیار ما نیست و دشمن در چند ساله اخیر در قالب برجام قول داد تحریم‌ها برداشته شود اما به یکباره از برجام خارج شد.

,

وی ادامه داد: اینکه ما چشم انتظار بمانیم و با خواهش بخواهیم تحریم ها را دشمن بردارد، ذلت است؛ اسلام ذلت و خواری را نمی پذیرد و لازم است با اتکای به داخل تحریم ها را خنثی و بی اثر کنیم.

,

عجله در برجام؛ ملّت را شوکه کرد

, عجله در برجام؛ ملّت را شوکه کرد, عجله در برجام؛ ملّت را شوکه کرد,

امام جمعه طبس بیان کرد: عجله ای در برجام انجام شد برخی ها به خیال اینکه آمریکا به تعهد خود عمل می‌کند ذوق زده شدند و برجام را با شتاب زدگی، 20 دقیقه ای در مجلس به تصویب رساندند؛ به خیال اینکه در روز موعود همه تحریم ها برداشته خواهد شد با عجله عمل کردند؛ نه تنها یک تحریم برداشته نشد بلکه از آن زمان تاکنون متأسفانه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کردند.

,

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: به قول امام خامنه‌ای ما عجله ای برای برداشتن تحریم ها نداریم اما عجله کردن در برجام ملت را دچار شوکه کرد.

,

وی تحریم را یک چالش و تهدید برای نظام ما دانست و گفت: اگر ملت و دولت همراه باشند و مسئولان دولتی درایت لازم را داشته باشند می توان تهدید تحریم را تبدیل به فرصت کرد.

,

امام جمعه طبس یادآورشد: به قول امام خامنه‌ای ما گلیم خود را از آب کشیدیم و استقامت و مقاومت را باید از سوی دولت شاهد باشیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه