اخبار داغ

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

دولت باید با جدیت در حمایت از تولید و مانع‌زدایی اقدام می‌کرد/ عدم‌حمایت واقعی از تولید؛ با وجود بروکراسی اداری

دولت باید با جدیت در حمایت از تولید و مانع‌زدایی اقدام می‌کرد/ عدم‌حمایت واقعی از تولید؛ با وجود بروکراسی اداری
نخعی گفت: توسعه دولت الکترونیک، شفافیت در صدور مجوزها، برخورد قاطع و مقابله با امضاهای طلایی و از بین‌بردن زمینه رانت و فساد مواردی مهمی است که دولت می‌بایست به صورت جدی‌تری در حمایت از تولید و مانع‌زدایی دنبال می‌کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص سخنان امام خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و تحریم‌ها، تنها راه برون رفت از رکود اقتصاد کشور تکیه بر قابلیت‌ها و تولید داخل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی در خصوص حمایت دولت از تولید و اقدامات برای مانع‌زدایی اظهار کرد: تا زمانی که بروکراسی اداری از بین نرفته و روند صدور مجوزهای کسب و کار تسهیل و تسریع نگردد، به معنای عدم‌حمایت واقعی از تولید است.

,

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه دولت الکترونیک، شفافیت در صدور مجوزها، برخورد قاطع و مقابله با امضاهای طلایی و از بین‌بردن زمینه رانت و فساد مواردی مهمی است که دولت می‌بایست به صورت جدی‌تری در حمایت از تولید و مانع‌زدایی دنبال می‌کرد.

,

نخعی درباره مهم‌ترین موانع در رشد و شکوفایی اقتصاد ایران گفت: دلایل متعددی وجود دارد که شاید بخش عمده‌ای از آن مربوط به صدور مکرر دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های تکراری و مانع رونق کسب و کار در کشور در کنار عدم‌اراده جدی برای برخورد با مفسدان و رانت‌های موجود باشد.

,

وی اضافه کرد: اقداماتی از قبیل تسهیل در روند صدور مجوز، معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی و تخفیف بدهی مالیاتی و بیمه واحدهای تولیدی، تأمین مواد اولیه مورد نیاز واحدها، تسریع در صدور مجوز برای واحدهایی که توجیه اقتصادی داشته و مواد و تجهیزات مورد نیاز آن‌ها در داخل کشور موجود است، تأکید بر r&d، تزریق تسهیلات کم‌بهره به واحدهای تولیدی بزرگ، ورود رشته‌های مشاغل خانگی به بدنه صنعتی کشور، جلوگیری از رانت و پول‌شویی، از بین بردن مفاسد اقتصادی از طریق رصد دقیق درآمدها، جلوگیری از احتکار کالاها و مواد اولیه، رونق بازارچه‌های مرزی و تسهیل قوانین گمرکی پاره‌ای از مواردی است که می‌تواند نقش مهمی در رونق تولید داخل داشته باشد.

,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح نظام بانکی و گمرک در مبارزه با فساد، لازمه رونق اقتصادی کشور است.

,

نخعی درباره ضررهای گره‌زدن اقتصاد به رفع تحریم به جای خنثی‌سازی تحریم اظهار کرد: با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی، افزایش کیفیت کالاهای داخلی و جلوگیری از قاچاق و بسیاری از اقدامات دیگر، می‌توان تحریم‌ها را خنثی کرد.

,

وی افزود: بدیهی است در صورتی که اقتصاد کشور مبتنی بر فروش نفت باشد هیچ‌گاه رونق اقتصادی از طریق تولید داخل صورت نخواهد گرفت.

,

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دوره تحریم تنها راه نجات اقتصاد کشور تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور و حمایت همه‌جانبه از تولیدات داخلی با کیفیت است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه