اخبار داغ

یک مسئول در دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

مصرف مواد غذایی افزایش‌دهنده سطح ایمنی بدن در شرایط نوروز کرونایی توصیه می‌شود

مصرف مواد غذایی افزایش‌دهنده سطح ایمنی بدن در شرایط نوروز کرونایی توصیه می‌شود
احرامی گفت: با توجه شرایط خاص شیوع بیماری کووید ۱۹ مصرف مواد غذایی از جمله میوه‌ها و سبزی‌های تازه که سطح ایمنی بدن را افزایش می‌دهند، بیشتر در ایام نوروز توصیه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لاله احرامی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص تغذیه و مراقبت‌های تغذیه‌ای و رژیمی در ایام عید نوروز اظهار داشت: در حالت کلی همیشه باید این نکته را در ذهن داشته باشیم که اصول تغذیه، مشروط به دوره خاصی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: افراد باید کلیات اصول تغذیه را بدانند که در هر دوره زمانی و در هر شرایطی باید اصول صحیح غذا خوردن که شامل استفاده از تمام گروه‌های غذایی در یک روز برای یک فرد است را رعایت کنند.

,

احرامی با بیان اینکه گروه‌های اصلی غذایی شامل لبنیات، گوشت‌ها، غلات، میوه‌ها و سبزی‌ها، چربی‌ها و در بعضی مواقع قندهای ساده است، افزود: گروه‌های غذایی، بسته به شرایط و بر اساس سلامت جسمانی افراد، متفاوت است یعنی نوع تغذیه یک فرد سالم با فردی که بیماری زمینه‌ای دارد، مختلف است که هر فرد می‌تواند با مراجعه به پزشک و یا مشاور تغذیه‌اش، برنامه غذایی خاص خود را دریافت کند.

,

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه تجربه نشان داده که معمولاً در ایام نوروز، ممکن است دریافت انرژی و مصرف کالری اضافه و پرخوری وجود داشته باشد، گفت: دریافت انرژی اضافه اگر از نوع خوب آن باشد اشکالی ندارد اما دریافت انرژی اضافه در ایان ایام بیشتر از ناحیه تنقلات و شیرینی‌جات اتفاق می‌افتد و باید در ذهن داشته باشیم که مصرف این نوع مواد باید محدود باشد.

,

وی تاکید کرد: به کودکان نیز باید آموزش دهیم که شیرینی‌جات را بی‌حد و اندازه مصرف نکنند و بهداشت دهان و دندان را نیز رعایت کنند.

,

احرامی با بیان اینکه مصرف آجیل‌ها مفید بوده و منعی در مصرف نداریم، اظهار داشت: افرادی که درخواست و تمایل به کاهش وزن داشته و در رژیم غذایی کاهش وزن قرار دارند می‌توانند از نظر دریافت انرژی و میزان کالری، محدودیت‌های خاص خود را داشته باشند.

,

وی با بیان اینکه در حالت کلی، توصیه می‌شود که شهروندان روال عادی برنامه غذایی را ادامه داده و از گروه‌های غذایی روزانه تبعیت کنند، خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که پُرخوری زیاد به‌ویژه در زمینه شیرینی‌جات و تنقلات نباشد و همچنین برنامه غذایی نیز خیلی به هم نخورد.

,

این مسئول با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا دید و بازدیدها محدود است، یادآور شد: در شرایط عادی نوروز همیشه برنامه‌های غذایی به هم می‌خورد که این به هم خوردن برنامه و ساعات غذایی، مفید نیست.

,

وی افزود: می شود طوری برنامه‌ریزی کرد که در کنار دید و بازدیدهای محدود و مصرف تنقلات، برنامه و ساعات غذایی هم مدیریت شود.

,

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: با توجه شرایط خاص شیوع بیماری کووید ۱۹ مصرف مواد غذایی از جمله میوه‌ها و سبزی‌های تازه که سطح ایمنی بدن را افزایش می‌دهند، بیشتر در ایام نوروز توصیه می‌شود.

,

وی اظهار داشت: اینطور نباشد که حجم معده و انرژی بدن را با شیرینی‌جات، پُر کنیم که نه تنها سیستم ایمنی را بالا نمی‌برند بلکه ممکن است سبب تقلیل و کاهش سیستم ایمنی بدن هم بشوند.

,

احرامی خاطرنشان کرد: باید با مصرف میوه و سبزی‌های تازه در رنگ‌های مختلف، سبد غذایی خانواده را پُر کنیم که سطح ایمنی بدن بالا برود.

,

وی افزود: همچنین مصرف مواد غذایی حاوی آنتی‌اُکسیدان‌ها، ویتامین سی، زینک و انواع سایر ویتامین‌ها که نقش مهمی در افزایش سطح ایمنی بدن دارند به شدت در این شرایط توصیه می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه