اخبار داغ

روایتی از مشکلات نگارگری در اصفهان

روایتی از مشکلات نگارگری در اصفهان
مدیر فروش وسرپرست کارگاه نگارگری گفت: اگر صادرات رونق گیرد کارآفرینی نیز به همراه دارد برای مثال بسته بندی محصولات صنایع دستی برای صادرات خیلی مهم است و میتواند کارگاه های زیادی را به منظور بسته بندی ایمن و عایق ایجاد کند همچنین هنرمندان کنار رفته را دوباره به کار برگرداند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن پیکام در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: حدود 30 سال است در صنف صنایع دستی زمینه نگارگری، تذهیب و میناکاری و حدود 20 سال است در زمینه نگارگری و نقاشی روی تخم شترمرغ فعالیت می کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیر فروش وسرپرست کارگاه نگارگری عنوان کرد: تعداد شاگردان در کارگاه به علت شیوع کرونا بسیار محدود شده اند و فقط یک نیروی ثابت در کارگاه هست و پشتیبان 12 نفر نیروی کار خانم به صورت مشاغل خانگی هستم که قبل از شیوع کرونا و افت بازار 35 نفر نیروی کار هم در کارگاه و هم در منزل داشتم.

,

پیکام بیان کرد: مانند دیگر همکاران در صنف صنایع دستی فروش من نیز به دلیل رکود اقتصادی در جامعه و شیوع کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است و تولید به شدت پایین آمده مسافر و گردشگر کم شده و میدان امام صفای قبل را ندارد زیربازارچه ها خلوت و سوت و کور است.

,

حسن پیکام خاطرنشان کرد: صادرات روند کار را بهتر و ارز آوری می کند به بازار رونق می بخشد و در کل هم برای کشور و هم هنرمندان صنایع دستی خوب است توریست ها علاقه زیادی به صنایع دستی ایران دارند و باید زمینه صادرات و معرفی صنایع دستی به کشورها فراهم شود.

,

مدیر فروش وسرپرست کارگاه نگارگری با اشاره به مشکلاتی که در زمینه صادرات وجود دارد، عنوان کرد: در ده نمایشگاه های خارجی مانند افریقا، الجزایر، نیجریه، روسیه، بلاروس، چین، مالزی، ترکیه، قطر و عراق شرکت کردم فروش خوبی داشتم مردم این کشورها علاقه زیادی به کار نشان می دادند و برای تماشای نقاشی کردن من روی تخم شترمرغ مدتی در غرفه می ماندند.

,

وی افزود: صنایع دستی ایران ارزش دار و قابل است از صنایع دستی اصفهان استقبال زیادی می شود جا دارد این کار به کشور های دیگر معرفی شود باید کار صنایع دستی کاربردی شود و این کار مستلزم بازاریابی در کشورهای دیگر است.

,

حسن پیکام ادامه داد: سفارت و سفیرهای ایران در کشورهای دیگر باید صنایع دستی را معرفی کنند و نمایشگاه برگزار کنند تا هنرمندان خودی نشان دهند ما شاهد استقبال توریست از کارهایمان هستیم.

,

مدیر فروش وسرپرست کارگاه نگارگری عنوان کرد: اگر صادرات رونق گیرد کارآفرینی نیز به همراه دارد برای مثال بسته بندی محصولات صنایع دستی برای صادرات خیلی مهم است و میتواند کارگاه های زیادی را به منظور بسته بندی ایمن و عایق ایجاد کند همچنین هنرمندان کنار رفته را دوباره به کار برگرداند.

,

پیکام خاطر نشان کرد: در کار من، برای تهیه مواد اولیه مشکلی وجود ندارد اصفهان پرورش شترمرغ دارد و تخم شترمرغ دردسترس است رنگ های کاربردی در کار ما گواش، آبرنگ، رنگ پلاستیکی و رنگ اکرلیک است که ان هم به خوبی در بازار یافت می شود تنها مشکل مواد اولیه این است که قیمت ها نسبت به سال گذشته 4 برابر بیشتر شده است.

,

وی افزود: قدرت خرید مردم پایین آمده است کار و کاسبی ها گردش ندارد در حال حاضر دخل و خرج همخوانی ندارد شرایط سختی را سپری می کنیم و شاهد ورشکسته شدن چندی از هنرمندان بودیم که اصلا خوشایند نبود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه