اخبار داغ

لزوم اهدای خون مستمر در دوران کرونانی؛

زنگ خطر کمبود خون در هرمزگان/کرونا نباید اهدای خون را از یادمان ببرد

زنگ خطر کمبود خون در هرمزگان/کرونا نباید اهدای خون را از یادمان ببرد
با توجه به شیوع ویروس کرونا برخی افراد از اهدای خون به دلیل ترس از ابتلا شدن به ویروس از حضور در مراکز انتقال خون امتناع می‌کنند اما طبق نظر پزشکان، اهدا کنندگان با مراجعه به مراکز انتقال خون، نه به ویروس کرونا مبتلا می شوند و نه از طریق خون و فراورده‌های خونی این ویروس منتقل می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ استان هرمزگان یکی از جنوبی ترین استان های کشور ایران اسلامی از موقعیت خاص آب و هوایی و شرایط اقلیمی متفاوت نسبت به سایر استان های کشور برخودار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

گرمای حاکم بر موقعیت جغرافیایی استان هرمزگان را شاید در دیگر استان های کشور به ندرت شاهد باشیم و تاثیرات منفی آب و هوایی بر بدن شهروندان و ساکنین این استان از هیچ کس پوشیده نیست.

,

نیاز به تامین خون آن هم در این استان با شرایطی که مطرح شد از اوجب واجبات است چرا که از منظرهای مختلف، استان هرمزگان کانون توجه علاقه مندان و گردشگران قرار دارد و این آمد و رفت ها باعث می شود که نیاز های اساسی استان را نیز تشدید کند.

,

, ,

 

,

اهداء خون اهداء زندگی شعار نیست
علی حسینی یکی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: هر ساله به صورت دوره ای به مراکز انتقال خون در سطح شهرستان بندرعباس مراجعه و خون خود را اهدا می کنم.

, اهداء خون اهداء زندگی شعار نیست,
,

حسینی افزود: اهداء خون اهداء زندگی شعار نیست بلکه واقعیت و حقایق مفهومی است که در یک جمله نهفته است اگر ما شهروندان نسبت به همدیگر اهتمام نورزیم نمی توانیم جامعه ای سالم و پویا داشته باشیم.

,


مریم هاشمی یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی نیز اظهار کرد: استان هرمزگان با داشتن بیماران تالاسمی و سرطانی متعدد یکی از استان های با آمار بالا در کشور به حساب می آید.

,
,

این شهروند بندرعباسی افزود: اگر ما شهروندان به فکر هم نوعان خود نباشیم قطعا دیگران هم به فکر ما نخواهند بود و با اهداء خون می توانیم مهر همدلی را در رگ های سایر هم وطنانمان جاری سازیم.

,

وی با بیان اینکه اهداء خون در شرایط کرونایی هم امکان پذیر است خاطرنشان کرد: پس از کرونا نیز به مراکز انتقال خون مراجعه کرده ام و تا کنون سه دفعه موفق شده ام خون خود را اهدا کنم.

,

, ,


اهداء خون سلامتی را برای خودمان به ارمغان می آورد

,
, اهداء خون سلامتی را برای خودمان به ارمغان می آورد,

علی اصغر مسعودی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز به بیان فواید اهداء خون پرداخت و اظهار کرد: با اهداء خون علاوه بر به دست آوردن سلامتی از ابتلا به بیماری هایی چون سرطان کبد و پانکراس نیز می توانیم جلوگیری کنیم.

,

مسعودی گفت: اهداء خون می تواند باعث نجات بخشی جان بسیاری از انسان ها شود و در تمام دنیا روزانه جان میلیون ها نفر نجات پیدا می کند.

,

وی افزود: البته افرادی که دچار بیماری هایی نظیر ایدز، هپاتیت، ابولا و سایر بیماری های خطرناک هستند نباید خون خود را اهداء کنند.

,

شهروند بندرعباسی با بیان اینکه هم اکنون در شرایط تعطیلات نوروزی هستیم نباید از سایر مسئولیت های اجتماعی‌مان غافل شویم، خاطرنشان کرد: اهداء خون یکی از بهترین کارهایی است که می توان بدون هیچگونه منت و بدون هیچ گونه هزینه ای خدمتی را به هم نوعان خود داشته باشیم.

,

, ,


مشارکت شهروندان دغدغه تامین خون را کاهش می دهد

,
, مشارکت شهروندان دغدغه تامین خون را کاهش می دهد,

دکتر ایمان زارعی مدیرکل انتقال خون استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز ضمن تقدیر و تشکر از هم استانی های عزیز گفت :در سالی که گذشت به‌همت مردم نوع دوست و همچنین با تلاش مضاعف همکارانمان در انتقال خون، موفق شدیم خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران را تامین کنیم.

, هرمز,

مدیرکل انتقال خون استان هرمزگان افزود: با توجه به اینکه سال جدید شروع شده است و با تعطیلات نوروزی مواجه هستیم و همچنین ماه مبارک رمضان را در پیش رو داریم باید ذخایر خون استان را در حد مطلوب نگه داریم تا بیماران دغدغه تأمین خون نداشته باشند.

,

زارعی ادامه داد: امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا برخی افراد از اهدای خون به دلیل ترس از ابتلا شدن به ویروس از حضور در مراکز انتقال خون امتناع می‌کنند اما این اطمینان خاطر به تمام عزیزان می‌دهیم که اهدا کنندگان با مراجعه به مراکز انتقال خون، نه به ویروس کرونا مبتلا می شوند و نه از طریق خون و فراورده‌های خونی این ویروس منتقل می‌شود.

,

, ,


فعالیت تمام مراکز انتقال خون در هرمزگان

,
, فعالیت تمام مراکز انتقال خون در هرمزگان,

وی با اشاره به اینکه مراکز انتقال خون در استان هرمزگان طبق روال همیشه بدون تعطیلی فعالیت خود را دارند گفت: برای رفاه حال شهروندان مرکز انتقال خون بندرعباس همه روزه در تعطیلات از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به صورت یکسره فعال هست وشهروندان برای آگاهی از فعالیت دیگر پایگاه های انتقال خون در سطح استان می توانند به آدرس پورتال اداره کل انتقال خون به نشانی hormozgan.ibto.ir مراجعه کنند.

,

, ,


بهره مندی ۲۴۰۰ بیمار خاص از ذخایر خونی

,
, بهره مندی ۲۴۰۰ بیمار خاص از ذخایر خونی,

زارعی اظهار کرد: در حال حاضر تامین خون وپلاکت وپلاسما وکرایو ی ۲۲ مرکز بیمارستانی ودرمانی استان را بر عهده داریم و ۲۴۰۰ بیمار خاص در استان هستند که به طور مستمر نیاز به مصرف خون وفراورده های خونی دارند، از تمامی شهروندان دارای سن ۱۸تا ۶۰سال درخواست می کنیم با توجه به کاهش ذخایر خون در تعطیلات نوروزی با اهدای خون بیماران و کسانی که نیاز به خون دارند را حمایت کنند .

,

عالی ترین مقام مسئول در مرکز انتقال خون هرمزگان با بیان اینکه به واسطه اهدای خون توسط هر شهروند جان سه بیمار را از مرگ حتمی نجات می‌دهیم تصریح کرد: بیماران سرطانی نیاز به دریافت پلاکت خون دارند و عزیزان تالاسمی ماژور که به صورت دائم هر ۱۵ روز تا یک ماه نیاز به دریافت خون هستند و ادامه زندگیشان وابسته به خون هست چشم‌انتظار ایثار مردم نوعدوست هستند.

,

زارعی ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط نگهداری خون بین ۳۵ تا ۴۲ روز است افزود: خون را نمی شود به مدت های زیاد نگهداری کرد وحضور همیشگی مردم برای تامین خون امری اجتناب ناپذیر است.

,

وی عنوان کرد:شهروندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی Nobatdehi.ibto.it به صورت غیرحضوری نوبت اهدای خون را دریافت کرده و با دریافت کد رهگیری به مراکز انتقال خون در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، قشم و میناب مراجعه کنند.

,

, ,

کاهش آمار مراجعه کنندگان در ایام نوروز

, کاهش آمار مراجعه کنندگان در ایام نوروز,

مدیرکل انتقال خون بندرعباس با بیان اینکه روزانه به طور متوسط بین ۲۳۰ الی ۲۵۰ واحد خون نیاز داریم،افزود: هم اکنون ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر مراجعه کننده داریم و این امر موجب کاهش ذخایر خون شده است.

,

زارعی گفت: با توجه به موقعیت استراتژیکی استان هرمزگان که استانی مسافر پذیر و دارای ظرفیت گردشگری می باشد به تبع آمار حوادث جاده ای در این روزها دور از انتظار نیست و نیاز به خون در تعطیلات نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش هم دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: از مردم خون گرم این استان خواهشمندیم اهدای خون را در الویت برنامه خود قرار داده چراکه بیمارستانها و مراکز درمانی به هیچ عنوان تعطیل پذیر نیستند و به صورت ۲۴ ساعته نیاز به خون دارند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه