اخبار داغ

گزارشی از خاموشی شهر تهران؛

خواب مدیریت شهری در نیمه شعبان؛ مردم دست‌پُر به میدان آمدند/ بودجه ۳هزار میلیاردی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران خرج چه می‌شود؟

خواب مدیریت شهری در نیمه شعبان؛ مردم دست‌پُر به میدان آمدند/ بودجه ۳هزار میلیاردی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران خرج چه می‌شود؟
هرساله همزمان با نیمه شعبان، پایتخت حال و هوای تازه‌ای به خود می‌گرفت، اما امسال شاهد خاموشی شهر و بی‌توجهی مسئولین هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری تهران پرس؛ هر ساله جوانان و نوجوانان با حمایت خانواده هایشان با شور و شوق در تولد امام زمان (عج) به تزئین کوچه‌های شهر تهران می‌پردازند و در یک خیزش خودجوش دینی و فرهنگی، ارادت خود را به آستان حضرت مهدی (عج) اعلام می‌کنند، اما این شور و شوق و استقبال مردمی نه تنها از وظایف نهادهای دولتی و نیمه دولتی نمی کاهد بلکه توجه بیشتر مسئولین را طلب می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,

نیمه شعبان در تهران نوید آذین بندی و جشن‌های کوچک و بزرگ در شهر را می‌دهد که امسال به علت شیوع ویروس کرونا و شکننده بودن وضعیت شهر تهران، شهروندان از برگزاری جشن منع شده‌اند، همین‌امر تمرکز بر آذین‌بندی و زیباسازی شهر تهران به@مناسبت این عید را بیشتر می‌کند.

,

یک روز مانده به شب نیمه شعبان، مدیران شهری همچنان از برنامه‌ریزی می‌گویند!

, یک روز مانده به شب نیمه شعبان، مدیران شهری همچنان از برنامه‌ریزی می‌گویند!,

روزگذشته سید محی الدین فاضلیان، سرپرست اداره کل فرهنگی شهرداری تهران گفت: در نظر داریم کمپین نور، شهر، امید که از میلاد امیرالمومنین آغاز کرده‌ایم را ادامه دهیم و مردم را دعوت کنیم که در پنجره‌ها و یا بالکن‌های خود چراغ را روشن کنند. همچنین شهرداری کاروان‌های توام با موسیقی با یک طراحی متفاوت در کوچه و خیابان های تهران در نیمه شعبان به گردش در بیاورد.

,

فاضلیان تصریح کرد: سازمان زیباسازی شهرداری نیز اقداماتی مبنی بر آذین بندی و چراغانی را انجام خواهد داد. در عین حال برنامه های شهرداری در شب نیمه شعبان در دست اقدام است اما به علت این که قطعی نشده در این خصوص وعده‌ای نمیدهم، انشالله در روز نیمه شعبان جشن موسیقایی در تهران برگزار خواهیم کرد.

,

وی در پاسخ خبرنگار تهران پرس مبنی بر اینکه آیا راه اندازی کمپین برای نیمه شعبان کفایت میکند؟ بدون اشاره به وظیفه ذاتی و حاکمیتی شهرداری تهران در فضاسازی محیطی شهر اظهار کرد: هر دخالت و تصدی گری در کار و سنتی که مبتنی بر حرکت مردم بوده است، آن را از بین خواهد برد، ممکن است در فضای جشن و شادی نیمه شعبان در کنار مردم قرار بگیریم، آن را تقویت کند و موثر باشد.

,

از طرفی با توجه به استدلال شهرداری تهران برای دخالت نکردن در سنت ها و حرکت های مردم نهاد، این سوال مطرح است که فرهنگ به عنوان یک میراث از گذشتگان باقی مانده است و اگر تقویت آن از سوی مسئولان مربوطه تصدی گری، دخالت و منجر به از بین رفتن آن است، دیگر چه نیازی به این تعداد معاونت‌ها و مدیران فرهنگی و همچنین صرف سالانه هزار میلیارد تومان بودجه کشور است؟

,

ماموریت اصلی معاونت فرهنگی شهرداری تهران چیست؟

, ماموریت اصلی معاونت فرهنگی شهرداری تهران چیست؟, ماموریت اصلی معاونت فرهنگی شهرداری تهران چیست؟,

توسعه خدمات و برنامه های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، توسعه و تجهیز مراکز دینی در سطح تهران و حمایت از توسعه و سازماندهی سمن ها جهت مشارکت در امور اجتماعی و فرهنگی از جمله وظایف معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران است که این معاونت به همراه تجهیزات و مراکزی که در اختیار دارد هر ساله بودجه چند هزار میلیارد تومانی دریافت می کند.

,

یک منبع آگاه به تهران پرس خبر داد که بودجه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ۱۴۰۰، بیش از سه هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است. اکنون این سوال مطرح است که این معاونت چرا بخشی از تجهیزات و بودجه خود را برای آذین بندی شهر تهران و به مناسبت امام حی و حاضر شیعیان بهره نمی‌برد؟

, یک منبع آگاه به تهران پرس خبر داد که بودجه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ۱۴۰۰، بیش از سه هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است. , یک منبع آگاه به تهران پرس خبر داد که بودجه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ۱۴۰۰، بیش از سه هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است.,

نبود بودجه و امکانات، عدم استقبال مردمی و ناکارآمدی مدیران شهری می‌تواند از دلایل عدم برگزاری یک رویداد فرهنگی و مذهبی باشد، معاونت شهرداری تهران با توجه به بودجه سال جاری با محدودیتی در خصوص گرامیداشت نیمه شعبان ندارد.

,

شهروندان تهرانی نیز ثابت کرده‌اند در ایام مذهبی مشارکتی فعال و خودجوش داشته و از هیچ‌اقدامی در راستای ترویج مراسم‌های دینی و آیینی فروگذار نمی‌کنند. اگر چه مدیران شهری مدعی هستند این موضوع مردمی است اما تنها علت بیان این دست اظهارنظرها را می‌توان ناکارآمدی مدیریت شهری دانست که تهران را در یکی از بزرگترین اعیاد شیعیان از آذین بندی محروم می‌کند درحالی که دسترسی عمومی را به فضاسازی شهری، معابر، میادین، بلبوردهای تبلیغاتی، فضای تبلیغاتی اتوبان‌ها و... محدود کرده است.

,

آیا بی توجهی به گرامیداشت اعیاد به ویژه نیمه شعبان کم‌کاری یک مدیر و یا سیاست کلی شهرداری تهران است؟

, آیا بی توجهی به گرامیداشت اعیاد به ویژه نیمه شعبان کم‌کاری یک مدیر و یا سیاست کلی شهرداری تهران است؟, آیا بی توجهی به گرامیداشت اعیاد به ویژه نیمه شعبان کم‌کاری یک مدیر و یا سیاست کلی شهرداری تهران است؟,

شهرداری تهران سازمان ها و ادارت زیادی زیر مجموعه خود دارد که هر یک از نهادهای خرد سالانه چند هزار میلیارد تومان بودجه اخذ می کنند، همانند سازمان زیباسازی شهر تهران

,

یکی دیگر از نهادهایی که انتظار می رفت در نیمه شعبان به وظایف خود به درستی جامه عمل بپوشاند، سازمان زیبا سازی شهر تهران است، فارغ از آمار و ارقامی که از سوی مدیران شهری مطرح می شود به بیش از ۱۰ میدان اصلی شهر مراجعه کردیم اما خبری از آذین بندی و چراغانی به مناسبت نیمه شعبان یکی از بزرگتری اعیاد شیعیان نبود که در ادامه چند تصویر از این میادین که روز گذشته ثبت شده را مشاهده می کنید.

,

, ,

, , , ,

در این میان نگاهی گذرا به اقدامات اخیر معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نه تنها خبر از ناکارآمدی بلکه سومدیریت شهری می دهد.  توپ در کردن لحظه سال تحویل که در پی آن چندین ترک تازه بر پیکر برج آزادی ایجاد شد و همچنین سانسور «حاجی فیروز» از جمله اقدامات این معاونت است که حواشی زیادی را در روزهای تخست سال ۱۴۰۰ به وجود آورد.

,

هر چند شهروندان تهرانی با وجود مشکلات اقتصادی و ناامیدی و کسالت ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، دست از گرامیداشت عید نیمه شعبان نکشیدند و در تلاش اند با تزئین خیابان و کوچه خود کم کاری شهرداری تهران را جبران کنند، انتظار می رود شهرداری تهران در ساعات باقی مانده به عید بزرگ شیعیان، تولد امام زمان (عج) تغییر رویه دهد و با آذین بندی شهر کم کاری های خود در برابر این عید را جبران سازد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه