اخبار داغ

چرا شب نیمه شعبان احیا می‌گیریم؟/ پاسخ یک استاد اخلاق

چرا شب نیمه شعبان احیا می‌گیریم؟/ پاسخ یک استاد اخلاق
حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی استاد اخلاق طی سخنرانی با موضوع امام عصر(عج) به این سوال پاسخ داد که: «چرا شب نیمه شعبان احیا می‌گیریم؟»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی استاد اخلاق طی سخنرانی با موضوع امام عصر(عج) به ایشان سوال پاسخ داد که چرا شب نیمه شعبان احیا می‌گیریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی اظهار داشت: مقدرات ما شب قدر در ایام ماه مبارک رمضان تقدیر می‌شود. یعنی ما درخواست می‌کنیم و درخواست ما مورد قبول حضرت حق قرار می‌گیرد.
,
 
,
علوی تهرانی گفت:  مرحوم سید بن طاووس در کتاب «اقبال‌الأعمال» می‌نویسد: شب نیمه شعبان شب قدر اهل بیت (ع) است و لیالی قدر در ماه مبارک رمضان، شب قدر پیامبر (ص) است. ایشان می‌فرماید: پیوند شب نیمه شعبان و لیالی قدر ماه رمضان به این است که مردم در شب نیمه شعبان احیاء بگیرند و درخواستشان را به ساحت مقدس حضرت حق اعلام کنند و در لیالی قدر رمضان، امضای آن درخواست‌ها را بگیرند. یعنی پیش‌نویس درخواستمان را در شب نیمه شعبان ارائه می‌کنیم و در لیالی قدر رمضان آن‌ها را به امضای حضرت حق می‌رسانیم. به همین دلیل امشب هم شب احیاء است.
,
 
,
این استاد اخلاق با اشاره به اینکه در نیمه شعبان نباید فقط به جشن بسنده کرد، چیزی که پیش‌نویسش داده نشده باشد، چطور امضاء شود، تصریح کرد: این پیوندی که سید بن طاووس بین شب نیمه شعبان و شب‌های قدر ماه رمضان برقرار می‌کند، حرف بسیار متینی است. کسانی که ملتزم این مطلب بوده‌اند، نتایج خوبی گرفته‌اند.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه