اخبار داغ

مناجات شعبانیه، مناجاتی برای همه فصول سال

مناجات شعبانیه، مناجاتی برای همه فصول سال
کارشناس مسائل مذهبی سفارش به خواندن مناجات شعبانیه از سوی ائمه(ع) و بزرگان دین را مختص ماه شعبان ندانست و با بیان اینکه مضامین عالی این مناجات، آن را از بررسی صحت سند، بی نیاز می کند، گفت: در این مناجات از خدا می خواهیم که ما را تحویل بگیرد و خیلی امیدوار به رفع حجاب ها برای تجلی انوار الهی هستیم و قَدَر و روزی خود را در ید قدرت پروردگار می دانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طیبه کاملی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز با بیان اینکه همه ائمه اطهار(ع) مداومت بر خواندن مناجات شعبانیه داشته اند و این مناجات تنها مختص ماه شعبان نیست، گفت: امام خمینی(ره) می فرمایند که ما مفتخر به این هستیم که مناجات شعبانیه از شیعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

استاد حوزه علمیه افزود: دعا تقاضای از راه دور است، اما مناجات، نجوای با خداوند است و نجوا زمانی اتفاق می افتد که انسان سفره دلش را پهن می کند و آنقدر سطح محتوای مناجات شعبانیه بالا است که دیگر احتیاجی به بررسی سند آن نیست و متن، دلالت بر صحت سند آن می کند.
وی با بیان اینکه برای ارتباط با معنای مناجات شعبانیه بهتر است تا فرازهای مختلف آن را از حفظ داشته باشیم، اظهار کرد: مناجات از ناحیه امیر مؤمنان(ع) آمده و ابتدای آن با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) آغاز شده است، چرا که در روایت است که هر کس حاجتی دارد بهتر است با صلوات شروع کند و دعایی که بین صلوات مطرح شود، رد نمی شود.
کاملی در توضیح فراز ابتدای مناجات، اظهار کرد: در این فراز از خداوند می خواهیم که به نوعی ما را تحویل بگیرد و به ما رو کند و خود را فراری از همه جا به درگاه خداوند و در برابر خداوند هیچ می دانیم و خیلی امیدوار به رفع حجاب ها برای تجلی انوار الهی هستیم.
مبلغه ممتاز حوزه علمیه افزود: خداوند را عالم بر همه چیز خود می دانیم و پروردگار را آگاه به خواسته ها و طلب های خود خطاب می کنیم و خودمان را امیدوار به سرانجام کار نشان می دهیم.
وی قَدَر را مقدمه قضا دانست و ابراز کرد: در این فراز همه قدر ها را در دست خداوند می دانیم و در واقع می گوییم که همه آنچه که انسان اراده می کند را نمی تواند انجام دهد و قدر انسان در قدرت خداوند است و همه امور در دستان خداوند است و کم و زیاد و نفع و ضرر در ید قدرت لایزال الهی قرار دارد.
کاملی گفت: خطاب به خداوند می گوییم که خدایا اگر تو مرا از روزی محروم کنی هیچ کس نمی تواند مرا به روزی برساند و این روزی هم شامل روزی مادی می شود و هم روزی معنوی را در بر می گیرد و در ادامه می گوییم که خداوندا اگر تو یار و یاور من نباشی هیچ کس دست مرا نمی گیرد و مرا یاری نمی کند.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه