اخبار داغ

کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی عنوان کرد:

" کاهش فرزندآوری" تهدیدی برای ایران / جذب نیروی کار از خارج کشور نتیجه پیری جمعیت

" کاهش فرزندآوری" تهدیدی برای ایران / جذب نیروی کار از خارج کشور نتیجه پیری جمعیت
طوبی ولی پور با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه همه جوامع به خصوص کشور ایران از لحاظ افزایش جمعیت و فرزندآوری در حالت تهدید قرار گرفته است، گفت: با پیری جمعیت جامعه به سمت بیکاری یا به تعبیری جذب نیروی کار از خارج از کشور خواهد شد و این بزرگترین ضربه اقتصادی را به کشور خواهد زد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طوبی ولی پور، کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی و مدرس حوزه و دانشگاه در  گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه طبق آیات، روایات و علوم روانشناسی خانواده در اسلام محل سکونت و آرامش روانی دو انسان است، اظهار داشت: اگر آرامش و سکونت صحیح نباشد زندگی سعادتمندانه نخواهد بود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طوبی ولی پور، کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی و مدرس حوزه و دانشگاه در  گفتگو با خبرنگار , عصراترک , عصراترک , عصراترک , با اشاره به اینکه طبق آیات، روایات و علوم روانشناسی خانواده در اسلام محل سکونت و آرامش روانی دو انسان است، اظهار داشت: اگر آرامش و سکونت صحیح نباشد زندگی سعادتمندانه نخواهد بود. ,


وی با بیان اینکه عاطفه و محبت واقعی بین همسران زمان فرزند آوری ایجاد می شود، اظهارداشت:  از حسنات فرزندآوری، ایجاد مهر و محبت بیشتر بین همسران است.

,
,


ولی پور ادامه داد: وجود فرزند در زندگی همسران علاوه بر آرامش که به همراه دارد، ایجاد امید برای زندگی آینده را نیز به همراه خواهد داشت و باعث می شود همسران در زندگی پشتوانه محکم و در واقع آرامش خاصی را برای خودشان داشته باشند.

,
,


این مدرس حوزه و دانشگاه اضافه کرد: براساس بررسی های انجام شده در وضعیت خانوادگی و پرونده های طلاق یکی از دلایل جدایی بسیاری از زوج ها نداشتن فرزند در آن خانواده بوده است.

,
,

 

,

این کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی گفت: گرچه تربیت درست فرزند و مسائل اقتصادی فرزندآوری ممکن است سخت باشد ، اما داشتن فرزند لذت هایی دارد که بر این سختی ها غلبه می کند.

,


ولی پور با بیان اینکه در دین اسلام وجود فرزند صالح در زندگی صدقه جاریه است، بیان داشت: به طور کلی هدف اصلی ازدواج زاد و ولد و تولید نسل است، زیرا اگر تولید نسل از تشکیل خانواده گرفته شود هدف اصلی گم خواهد شد و خانواده ها استحکامی نخواهند داشت.

,
,


وی یادآور شد: متاسفانه امروزه همه جوامع به خصوص کشور ایران از لحاظ افزایش جمعیت و فرزندآوری در حالت تهدید قرار گرفته است.

,
,

 

,

ولی پور اضافه کرد: فرزند علاوه بر خانواده برای جامعه نیز مزایایی از جمله وجود نسل های پی در پی و ایجاد جامعه کاری به ارمغان خواهد داشت، زیرا در غیر این صورت جامعه به سمت پیری می رود.

,


این کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی ادامه داد: با پیری جمعیت جامعه به سمت بیکاری یا به تعبیری جذب نیروی کار از خارج از کشور خواهد شد و این بزرگترین ضربه اقتصادی را به کشور خواهد زد.

,
,


وی افزود: اگر بحث فرزندآوری در جوامع جدی گرفته نشود قطعا جامعه از تمامی لحاظها زیان می بیند، چون جامعه ای که با پیری جمعیت به پیش برود، جامعه قوی نخواهد بود.

,
,

 

,

ولی پور با اشاره به اینکه یکی از دلایل کاهش فرزند آوری بحث اقتصادی و تربیت سالم است، گفت: برای رفع معضل پیری جمعیت ابتدا با فراهم کردن موقعیت اقتصادی درست و سالم برای خانواده ها این امر محقق شود و این نیازمند است که دولت از نظر فرهنگی، آموزش و اقتصادی فعالیتش را در این زمینه آغاز کند تا بتواند کمک حال خانواده ها باشد.

,


وی اضافه کرد: همچنین تربیت فرزند ناصالح نه تنها برای خانواده بلکه برای جامعه نیز تاثیرات مخربی به همراه خواهد داشت و باعث می شود که دیگران و نسل جوان را از فرزند آوری فراری دهند.

,
,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه