اخبار داغ

امام جمعه نهبندان:

نظام بانکی و گمرک باید در خدمت تولید باشد/ تجربه عجله در برجام تکرار نشود

نظام بانکی و گمرک باید در خدمت تولید باشد/ تجربه عجله در برجام تکرار نشود
حجت‌الاسلام خزایی گفت: نظام بانکی و گمرک نقش مهمی در پشتیبانی از تولید دارند و باید در خدمت تولید باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزایی امام جمعه نهبندان در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد بیانات مقام معظم رهبری در روز اول سال و شعار سال جدید با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: چندین سال است که مقام معظم رهبری شعار هر سال را با توجه به موضوع مهم اقتصاد در نظر گرفته و شعار هر سال با سال گذشته در ارتباط و تکمیل کننده آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

سیاست کلی نظام در سال جدید متمرکز بر پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها باشد

, سیاست کلی نظام در سال جدید متمرکز بر پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها باشد, سیاست کلی نظام در سال جدید متمرکز بر پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها باشد,

وی افزود: عنوانی که مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۰ انتخاب کردند، بزرگترین خدمت به تولید کشور است و لازم است برای اجرایی شدن نصب العین همه قرار بگیرد و سیاست کلی نظام در سال جدید متمرکز بر پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها باشد.

,

امام جمعه نهبندان بیان کرد: نقش دولت در تحقق شعار سال جدید بسیار مهم است. دولت باید موانع موجود پیش پای تولید و تولید کننده را بردارد و مهمترین اقدام در این راستا این است که از ورود کالاهای قاچاق که مانعی برای تولید کننده بوده و ضربه مهلکی به اقتصاد وارد می‌کند جلوگیری کند.

,

حجت الاسلام خزایی عنوان کرد: دولت برای تحقق شعار سال باید از کالاهای داخلی تبلیغ و از ورود کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد خودداری کند.

,

 

,

موانع رشد و شکوفایی اقتصاد

, موانع رشد و شکوفایی اقتصاد, موانع رشد و شکوفایی اقتصاد,

وی با بیان این‌که دولت می‌تواند نقش مهمی در پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان داشته باشد، گفت: بروکراسی‌های اداری و طولانی شدن زمان جواب استعلامات، امروز و فردا کردن برای رسیدگی به درخواست و مشکلات تولید کننده و موارد مشابه موانعی برای رشد و شکوفایی اقتصاد است.

,

امام جمعه نهبندان عنوان کرد: تاخیر و سخت گیری‌ها در پرداخت تسهیلات به تولید کننده واقعی در مقابل پرداخت راحت تسهیلات به افرادی که به نام تولید اقدام به سرمایه گذاری‌های مختلف می‌کنند از دیگر موانع رشد و شکوفایی اقتصاد است.

,

حجت الاسلام خزایی با بیان این‌که باید برای بازار فکری کرد، گفت: باید برای تولید کننده یارانه در نظر گرفته شود و تسهیلات کم بهره به تولید کننده‌های واقعی پرداخت شود.

,

 

,

نظام بانکی و گمرک باید در خدمت تولید باشد

, نظام بانکی و گمرک باید در خدمت تولید باشد, نظام بانکی و گمرک باید در خدمت تولید باشد,

وی در مورد اصلاح نظام بانکی و گمرک، عنوان کرد: نظام بانکی و گمرک نقش مهمی در پشتیبانی از تولید دارند و باید در خدمت تولید باشند. اگر نظام بانکی و گمرک مخالف تولید باشد وضعیت اقتصادی مانند وضعیت فعلی اقتصاد کشور خواهد بود و در این شرایط لازم است نظام بانکی و گمرک برای جلوگیری از فساد، اصلاح شود‌.

,

امام جمعه نهبندان در مورد ضررهای گره زدن اقتصاد به رفع تحریم به جای خنثی سازی تحریم، افزود: کشور ما با ۱۶ کشور همجوار است و می‌تواند با آنها تعامل داشته باشد. تعامل که فقط با کشورهای غربی نیست که چون از طرف آنها تحریم هستیم نتوانیم کاری انجام دهیم. به گفته مقام معظم رهبری به جای انتظار کشیدن برای رفع تحریم باید به فکر خنثی سازی تحریم و پیشبرد اهداف خود باشیم.

,

حجت الاسلام خزایی با بیان این‌که مقام معظم رهبری در سخنرانی روز اول سال بر خنثی سازی تحریم‌ها تاکید داشتند، عنوان کرد: خوشبختانه در کشور ایران ظرفیت‌های زیادی از جمله نیروی انسانی قوی و منابع برای رسیدن به اهداف خود داریم. برای رفع مشکلات باید نگاه به داخل کشور داشت چراکه نگاه کردن به غرب و دنباله روی از آنها در مقابل عدم توجه به ظرفیت های داخلی باعث متضرر شدن کشور خواهد شد.

,

وی تصریح کرد: مقاومت مردم ایران در برابر تحریم در این سال‌ها نشان داده که تحریم‌ها نه تنها تاثیری بر ملت نداشته بلکه بیشتر باعث ایجاد ضرر برای تحریم کننده‌ها شده است.

,

امام جمعه نهبندان گفت: مهمترین دستاورد برجام این بود که کشورهای غربی غیر قابل اعتماد هستند و نمی‎‌توان به آنها اعتماد کرد.

,

حجت الاسلام خزایی با بیان این‌که تجربه امضای زودهنگام برجام را داریم، اظهار کرد: این تجربه نباید دوباره تکرار شود و مسئولان باید در این مورد موضع گرفته و با اقتدار برخورد کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه