اخبار داغ

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان:

غلظت ذرات غبار در هوای زاهدان به ۴۶ برابر حد مجاز رسید/تداوم طوفان تا فردا در سیستان و بلوچستان

غلظت ذرات غبار در هوای زاهدان به ۴۶ برابر حد مجاز رسید/تداوم طوفان تا فردا در سیستان و بلوچستان
محسن حیدری گفت: توده گردوغبار که از اواخر شب گذشته وارد زاهدان شده، سبب شد تا بیشینه غلظت ذرات معلق با اندازه ۱۰ میکرون در هوای این شهر بامداد امروز به هفت هزار و بکصد و شصت و نه میکروگرم بر مترمکعب معادل ۴۶.۵ برابر حد مجاز برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با عصرهامون اظهار داشت:این توده گردوغبار همچنین شعاع دید افقی در فرودگاه بین المللی زاهدان را نیز به ۸۰۰ متر کاهش داد.

وی افزود: هم اکنون قدری از غلظت ذرات غبار در هوای زاهدان کاسته شده و شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر به چهار هزار متر بهبود یافته است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: گردوغبار شب گذشته زاهدان در نتیجه وزش باد شدید در مناطق شمالی استان است که به تدریج به عرض های پایین تر نفوذ کرده است.

حیدری اضافه کرد: وزش باد شدید از اواخر وقت دیروز در شمال استان آغاز شده و تا این لحظه بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۹۷ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

وی تصریح کرد: وزش این باد شدید شعاع دید افقی در مناطق شمالی استان را به شدت کاهش داد به طوری که بر اساس گزارش ها، برای ساعاتی رفت و آمد در محور زاهدان-به زابل نیز مختل شد.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: گردوغبار شعاع دید افقی در فرودگاه زابل را نیز به هزار و پانصد متر کاهش داد و سبب افزایش غلظت ذرات معلق در هوای این شهر نیز شد.

حیدری افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی امروز و فردا نیز وزش باد شدید و گردوخاک و در برخی نقاط طوفان گردوخاک در پنج شهرستان شمالی استان ادامه دارد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود گردوغبار ناشی از این باد امروز و فردا نیز به عرض های پایین تر و نوار شرقی استان نفوذ کند و سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همانطور که انتظار می رفت با نفوذ جریانات شمالی به استان دمای هوا نیز امروز در برخی نقاط تا بیش از ۱۰ درجه سلسیوس کاهش یافته است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه