اخبار داغ

گفت و گوی ظریف با دبیر اجرایی سیکا در دوشنبه

گفت و گوی ظریف با دبیر اجرایی سیکا در دوشنبه
دبیر اجرایی سیکا در دیدار وزیر امور خارجه از مشارکت و همکاری های جمهوری اسلامی ایران در فعالیت های منطقه ای سیکا قدردانی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه کنفرانس قلب آسیا در تاجیکستان، امروز دوشنبه با «کایرات ساریبای» دبیر اجرایی سیکا ملاقات کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این دیدار، دبیر اجرایی سیکا ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری های جمهوری اسلامی ایران در فعالیت های منطقه ای سیکا، به تشریح برنامه های پیش روی سیکا از جمله برنامه ریزی برگزاری نشست وزرای عضو و نشست سران کشورهای عضو سیکا پرداخت.
,
 
,
ظریف نیز در این دیدار با اشاره به پایان دوره تک قطبی و غرب سالاری در نظام بین الملل، بر اهمیت آسیا و کشورهای منطقه در معادلات جاری روابط بین الملل تاکید کرد.
,
 
,
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اعلام حمایت ایران از تقویت سیکا و همکاری های کشورهای عضو، از نقش قزاقستان در مذاکرات هسته ای ایران و نیز مذاکرات مربوط به روند صلح در سوریه در قالب روند آستانه به عنوان تنها روند موثر در بازگرداندن صلح به سوریه تقدیر کرد.
,
 
,
به گزارش فارس، ظریف شامگاه یکشنبه وارد دوشنبه شد تا ضمن رایزنی با مقامات تاجیکستان در نهمین نشست قلب آسیا - روند استانبول شرکت کند.
,
 
,
ظریف همچنین در بدو ورود به تاجیکستان گفت که هدف جمهوری اسلامی ایران کمک به برقراری صلح پایدار و پایان درگیری ها در افغانستان است. 
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه