اخبار داغ

جهشی که با پشتیبانی مسئولان محقق می شود؛

شتاب بخشی به تولید با ایجاد زمینه های اشتغال در پایتخت اقتصادی کشور

شتاب بخشی به تولید با ایجاد زمینه های اشتغال در پایتخت اقتصادی کشور
پیشرفت های اقتصادی در استان هرمزگان مخصوصا در زمینه تولید بر هیچ کس پوشیده نیست و شعار امسال روزنه امیدی است که با تحقق آن در پایتخت اقتصادی کشور مسئولان و مردم بتوانند دست به کارهایی بزنند که اشتغال این استان و حتی کشور را بیش از پیش دگرگون سازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ بندرعباس، نامی با آوازه های بزرگ در سال ۱۴۰۰ به دنبال رونق بیشتر و تحقق شعار سال است واستان هرمزگان به مرکزیت شهرستان بندرعباس را می توان مهم ترین استان کشور قلمداد کرد و از دلایل مهم بودن این استان برخورداری از موقعیت فوق استراتژیک در کشور و حتی خاورمیانه می توان سخن گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وجود مناطق دریایی و تنگه هرمز از یک سو، دارا بودن جزایر با موقعیت های توریستی و گردشگری، مناطق بکر و زیبا از سویی دیگر و همچنین فعال بودن صنایع کلیدی در این استان بر اهمیت هرمزگان در کشور و منطقه افزوده است.

,

مهاجرپذیری این استان با توجه به شرایط عالی کسب و کار از دلایل دیگر موقعیت ویژه این استان محسوب می شود هرمزگان که از دیرباز تا کنون کانون توجه همگان بوده است، پیشرفت های زیادی را برای کشور به ارمغان آورده، اما عقب ماندگی این استان نسبت به درآمدزایی های کلانش جای بسی تامل دارد.

,

جهش های اقتصادی در استان هرمزگان مخصوصا در زمینه تولید بر هیچ کس پوشیده نیست  و شعار امسال روزنه امیدی است که با تحقق آن در پایتخت اقتصادی کشور مردم بتوانند دست به کارهایی بزنند که اشتغال این استان و حتی کشور را بیش از پیش دگرگون سازند.

,

تولیدگران باید معنای واقعی مانع‌زدایی را احساس کنند

,

فریدون همتی استاندار هرمزگان در نخستین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان در سال ۱۴۰۰ با تبریک میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) ، به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت سال نو اشاره کرد و گفت: تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان “تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” اولویت استان هرمزگان در طول این سال در راستای حمایت از تولید، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و کارآفرینان است.

,


وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و مدیران استان موظف هستند براساس فرامین مقام معظم رهبری برای شتاب بخشیدن به روند تولید، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم و توسعه صادرات و واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید تلاش کنند.

, ,
,

استاندار هرمزگان بر لزوم سازماندهی جدید طرح‌های تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در هرمزگان تاکید کرد و ادامه داد: باید به روند صدور مجوزها در بخش سرمایه‌گذاری برای تولید سرعت بخشیده شود تا به صورت واقعی شاهد پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ از تولید در هرمزگان باشیم و تشویق به کار و سرمایه‌گذاری بیشتر در استان را شاهد باشیم.

,

همتی با اشاره به عملکرد بخش تولید در هرمزگان، تصریح کرد: سال گذشته با توجه به تلاش‌های صورت گرفته به ویژه توسط بخش خصوصی، میزان تولید در هرمزگان در مجموع ۳۲ درصد رشد داشت که برخی از آنها در حوزه تولیدات صنعتی و معدنی شامل رشد ۹۲.۵ درصدی تولید آلومینیوم و تولید آهن اسفنجی ۲۲.۴۷ درصد، تولید شمش فولاد ۹ درصد، تولید قیر ۱۲.۷۶ درصد، تولید سیمان ۱۵.۴ درصد، تولید روغن خوراکی ۹۱ درصد، تولید صنایع غذایی و دارویی ۱۴.۸۶ درصد و ساخت و تعمیر شناور ۱۱.۶۸ درصد افزایش داشته است.

,

وی گفت: همچنین سال گذشته ۹۵ واحد تولیدی راکد در هرمزگان با هزار نفر اشتغال احیا شد و ۲۶۰ طرح تولیدی در حوزه صنعت و معدن در استان با ایجاد اشتغال برای بیش از سه هزار نفر به بهره‌برداری رسید.

,

استاندار هرمزگان یادآور شد: سال گذشته در قالب ۲۸۵ جلسه کارگروه اصلی و کارشناسی تسهیل و رفع موانع تولید در هرمزگان، ۹۲۶ مصوبه به تصویب رسید که ۷۵۲ مصوبه اقدام شده و ۱۶۲ مصوبه در دست اقدام است.

,

همتی عنوان کرد: همکاری، تلاش، پشتیبانی و هماهنگی خوب دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، قضایی و نهادهای مختلف برای حمایت از تولید، سرمایه‌گذاری، صادرات و واردات کالاهای اساسی، نتایج موفقیت آمیزی به همراه داشت که دست یافتن به رشد تولید، مهم‌ترین آن است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جدید نیز سرعت و کیفیت کارها افزایش یابد و بخش خصوصی به معنای حقیقی، پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید را احساس کند.

,
,

تداوم شعارهای اقتصادی نشانه اهمیت آن در حرکت انقلاب است

,

سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: تداوم شعارهای اقتصادی در نام ‌گذاری سال نو از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نشانه اهمیت اقتصاد در تحقق دستاوردهای انقلاب اسلامی و ضرورت توجه به آن در گام دوم انقلاب اسلامی است.

,


فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی اظهار کرد: در سال‌های گذشته هر ساله که سال نو را با پیامی از سوی مقام معظم رهبری آغاز می‌کنیم، امسال نیز ایشان با شروع قرن جدید ۱۴۰۰ را به عنوان سال “تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی” نامگذاری کردند.

, ,
,

وی افزود: این نامگذاری حکایت از نگاه دقیق ایشان به پیش‌ شرط ‌های حمایت از تولید دارد.

,

فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان گفت: اگر به شعارهای قبلی که در سال‌های گذشته از سوی ایشان صادر شده، توجه کنیم شاهد خواهیم بود که همواره این شعارها، بر محور تولید، اقتصاد و رویکردهای اقتصاد مقاومتی انتخاب شده‌اند بنابراین بالغ بر یک دهه است که شعار هر سال با موضوعات تولید و اقتصاد گره خورده است.

,

سالاری تصریح کرد: اما امسال در حرکتی متفاوت از سال‌های گذشته به نظر می‌رسد که اگر چه موضوع تولید به عنوان یک اصل محوری در رونق اقتصادی مورد توجه قرار گرفته اما ضروریات تحقق حمایت از تولید، رشد و رونق آن نیز مورد توجه قرار گرفته و دو موضوع کلیدی “پشتیبانی از تولید” و “مانع‌زدایی” نیز در شعار سال جای گرفته است.

,

وی تاکید کرد: بر این اساس مسئولان باید تمام تلاش خود را در این جهت به کار بسته و زمینه را به نحوی فراهم سازند که اگر قرار است حرکت مثبت اقتصادی در سال ۱۴۰۰ و در بخش تولید کشور رخ دهد، در وهله اول پشتیبانی لازم از تولید وجود داشته باشد و سپس، از پیش روی تولید و صادرات کشور مانع‌زدایی صورت گیرد.

,

مانع زدایی از تولید، یک مسئولیت کلان بر دوش آحاد مدیران

,

محمد آشوری نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم کشورمان ایجاد همیت ویژه در میان آحاد مردم برای عبور از یک بحران در جامعه است.

,

 

,

, ,

آشوری گفت: ما در ماجرای کرونا نیز در کشور، این همبستگی عمومی را به وضوح دیدیم که چگونه در شرایطی که در بسیاری از کشورهای جهان بحران عظیم کمبود مواد لازم برای مقابله با این ویروس ایجاد شده بود اما در کشورمان بسیاری از ملزومات با همت بخش خصوصی تأمین و کشور از کمبودها با سرعت ویژه‌ای خارج شد.

,

وی ادامه داد: گره گشایی از مسائل مختلف کشور بخصوص در زمینه اقتصاد به هماهنگی میان اجزاء نیاز دارد و ضروری است تا دستگاه‌ها در ماه‌های پایانی دولت از لجام گسیختگی و رهاشدگی پرهیز کنند و نگذارند که در سایه غفلت ناشی از رهاشدگی امور، فشار اقتصادی بر دوش مردم قرار گیرد.

,

امنیت شغلی دریایی را برای مردم منطقه برقرار می کنیم

,

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: تحریم‌ها باعث خودکفایی بسیار بالایی در تولید تجهیزات دفاعی شده و این خودکفایی ها و تولیدات در سال جاری تقویت خواهد شد.

,


سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در بازدید و سرکشی عملیاتی و رزمی از پایگاه دریایی امامت در جاسک با اشاره به نامگذاری شعار سال۱۴۰۰ از طرف رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی به عنوان تولید،پشتیبانی ها،مانع زدایی ها، حفظ امنیت آب های سرزمینی و فرا سرزمینی، جلوگیری از صید ترال و قاچاق کالا و سوخت را از راههای تحقق توسعه تولید دانست و افزود: تلاش خواهیم کرد با تلاش بسیج دریایی مردم پایه و ا ستمرار امنیت پایدار، زمینه صید و صیادی را برای صیادان شریف بومی در مناطق دریایی هموار و برای حمایت و پشتیبانی از تولید داخلی، به شدت از قاچاق کالا و صید ترال جلوگیری کنیم.

, ,
,

وی افزود: با توجه به پیام اخیر فرمانده محترم کل سپاه به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر همراه بودن با مردم برای رفع مشکلات اقتصادی مردم و رونق تولید حداکثری، آمادگی کامل خود و همرزمان دریادل را برای تحقق آن اعلام و مفتخریم که خود را خادم این مردم شریف می دانیم، ما اعضای یک خانواده هستیم و برای عزت و زندگی شرافت مندانه مردم حاضریم جانمان را تقدیم کنیم.

,

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: با توکل بر خداوند سبحان بر مشکلات اقتصادی امروز کشور هم فائق خواهیم آمد و این آخرین مکر پوشالی دشمن که تحریم اقتصادی است را پشت سر خواهیم گذاشت و با عمل به تدابیر ولی امر مسلمین امام خامنه ای( حفظه الله) از این گردنه هم عبور خواهیم کرد.

,

وی با تاکید بر وجود روحیه استکباری و زورگویی در همه دولتمردان آمریکایی اضافه کرد: آمریکایی ها هرگز دوست ندارند امنیت پایدار ما، ثبات و رشد اقتصادی ما، رشد علمی ما، عزت بین المللی ما را ببیند، آنها ناجوانمردانه و جنایتکارانه سردار عزیز ما، دانشمند شریف ما را ترور و شهید کنند، مردم باید هوشیار باشند.

,

تنگسیری تصریح کرد: در گام دوم انقلاب باید همه گوش به فرمان نایب امام زمان(عج)، رهبر عزیزمان آیت الله العظمی امام خامنه ای( مد ظله العالی) باشیم، به آنچه او می فرماید عمل کنیم، خیر دنیا و آخرت ما در این است. همانگونه که فرمودند یکدیگر را تواصی به حق و تواصی به صبر،کنیم. این وعده خداست اگر انسان ها اهل تواصی به حق و تواصی به صبر شدند دچار خسران نمی شوند، ضرر و زیان نمی بینند، انسان ها رشد و تعالی پیدا می کنند، آن وقت جامعه هم به تبع آن رشد می کند و به سعادت می رسد.

,

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: تحریم ها باعث خودکفایی بسیار بالایی در تولید تجهیزات دفاعی شده و این خودکفایی ها و تولیدات در سال جاری تقویت خواهد شد.

,

دریادار تنگسیری همچنین به خدمات نیروی دریایی سپاه در ساخت بیمارستان ها، درمانگاه های تخصصی، اسکله های صیادی، موج شکن ها، حوضچه های شناوری، مدارس، خانه های عالم و مددجویان ،جاده سازی ها و آبرسانی ها و ده ها طرح و پروژه عمرانی در مناطق محروم و تشکیل بسیج دریایی مردم پایه برای ایجاد اشتغال و ثبات امنیت پایدار موثر اشاره کرد و افزود: در سال جاری نیز با همت و تلاش شبانه روزی همرزمان جهادی و انقلابی مان حجم این فعالیت های خدماتی افزایش یافته و با توجه به لبیک فرمانده محترم سپاه محضر رهبر عزیزمان، با جهش پرشتاب ادامه و عملیاتی خواهد شد.

,

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: ما متفخریم که خادم مردم هستیم ، جنس ما از مردم هست و برای حل مشکلات مردم به آب و آتش می زنیم ما امروز با کمک شما مردم عزیز و جوانان دریادل بسیجی برای تحقق کامل فرمان حکیمانه و عالمانه حضرت آقا، امام خامنه ای عزیز که هم در پیام نوروزی و هم در سخنرانی ابتدای سال جدید تاکید فرمودند ، کمر همت ببندیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه