اخبار داغ

تلفات اعتراضات خونین در میانمار به ۴۵۹ نفر رسید

تلفات اعتراضات خونین در میانمار به ۴۵۹ نفر رسید
رسانه‌های خبری از افزایش تلفات اعتراضات خونین در میانمار به بیش از ۴۵۹ نفر خبر می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رویترز، رسانه های خبری اعلام کردند در تازه ترین خشونت های خونین و مرگبار در میانمار، نیروهای امنیتی یکی از معترضان را کشتند و یک نفر دیگر را زخمی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بر اساس این گزارش ادامه اعتراضات خونین در میانمار علیه کودتای نظامی اول فوریه در حالی است که فعالان سیاسی و مخالفان دولت نظامی، از گروه های قومی-قبیله ای مسلح خواسته اند تا از مبارزه آنها علیه ارتش حمایت کنند.
,
 
,
پس از آنکه میانمار روز شنبه شاهد مرگبارترین و خونین ترین روز اعتراضات از زمان کودتای نظامی ارتش تاکنون بود و بیش از ۱۱۴ نفر توسط پلیس و نیروهای امنیتی کشته شدند، شاهدان عینی اعلام کردند که نیروهای امنیتی روز یکشنبه نیز به سوی جمعیت شرکت کننده در مراسمی که برای یادبود و گرامیداشت قربانیان روز شنبه برگزار شده بود، آتش گشودند.
,
 
,
انجمن کمک به زندانیان سیاسی اعلام کرده است که از آغاز اعتراضات سراسری در میانمار تاکنون بیش از ۴۵۹ غیرنظامی کشته شده اند.
,
 
,
روز شنبه، درگیری های شدیدی بین ارتش میانمار و گروه های قومی و قبیله ای شبه نظامی در برخی مناطق این کشور رخ داده است. جنگنده های ارتش میانمار در حمله به یک روستا در نزدیکی مرز تایلند حداقل ۳ نفر را کشتند.
,
 
,
این حمله هوایی پس از آن انجام شده است که گروه شبه نظامی Karen National Union اعلام کرده است که به یک ایستگاه ارتش در نزدیکی مرز تایلند حمله کرده و حداقل ۱۰ نفر از جمله یک سرهنگ را از پای درآورده است.
,
 
,
پس از این حمله هوایی، بیش از ۳ هزار نفر از ساکنان مناطق مرزی به تایلند فرار کرده اند.
,
 
,
کشورهای غربی بار دیگر به انتقاد از ارتش میانمار و فرماندهان کودتا اکتفا کردند و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل نیز گفته است که ارتش میانمار در حال قتل عام گسترده است.
,
 
,
تام اندریوز گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل نیز گفت: اکنون وقت اقدام جامعه جهانی است، اگر شورای امنیت اقدام نکند باید یک نشست فوری بین المللی تشکیل شود. منابع مالی دولت نظامی میانمار باید قطع شود، مثل درآمدهای نفت و گاز. ارتش میانمار نباید به تسلیحات دسترسی داشته باشد.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه