اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

تولید؛ نیازمند مدیریت ضدفساد و برنامه جامع اقتصادی است/ لزوم حذف بروکراسی‌های اداری

تولید؛ نیازمند مدیریت ضدفساد و برنامه جامع اقتصادی است/ لزوم حذف بروکراسی‌های اداری
مزگی‌نژاد با بیان این‌که مسئولان باید همت کنند و با مدیریت قوی به نتیجه رسیدن شعار سال را محقق کنند، گفت: مدیریت باید ضدفساد و دارای برنامه جامع اقتصادی باشد؛ برنامه ای که بتواند مشکلات و موانع را از بین ببرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مزگی‌نژاد کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد بیانات مقام معظم رهبری در اولین روز سال جدید و شعار سال با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها"، اظهار کرد: مقام معظم رهبری شعار سال را با توجه به اطلاعات صحیحی که به ایشان می‌رسد، مطالعاتی که انجام می‌دهند و تصمیماتی که اتخاذ می‌شود، مشخص می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: مقام معظم رهبری ابتدای هر سال سخنانی را ایراد فرموده و نامگذاری سال را بر اساس مسائلی که قرار است در کشور به سامان برسد و توسعه‌ای که قرار است شکل بگیرد، تعیین می‌کنند. 

,

جهش تولید کامل محقق نشد

, جهش تولید کامل محقق نشد, جهش تولید کامل محقق نشد,

کارشناس سیاسی بیان کرد: سال گذشته با عنوان "جهش تولید" نامگذاری شد و امسال که شعار سال با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" مشخص شده نشان می‌دهد شعار سال گذشته به صورت کامل محقق نشده که امسال این شعار تعیین و بر پشتیبانی از تولید و مانع زدایی تاکید شده است.

,

مزگی نژاد عنوان کرد: در سال گذشته در راستای جهش تولید اقداماتی انجام شد اما کافی نبود و متاسفانه بروکراسی‌های اداری که بسیار زمان‌گیر است دردسرهای زیادی پیش پای تولید کننده‌ها گذاشت و جهش تولید به معنای واقعی محقق نشد.

,

پشتیبانی قوی از تولید انجام شود

, پشتیبانی قوی از تولید انجام شود, پشتیبانی قوی از تولید انجام شود,

وی اظهار کرد: بروکراسی‌های اداری از سخت‌گیری بانک‌ها گرفته تا تاخیر در همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی و تاخیر پرداخت تسهیلات و سایر موارد همه موانعی پیش روی تولید بود که امسال باید برداشته و پشتیبانی قوی از تولید انجام شود.

,

کارشناس سیاسی تصریح کرد: در سال جاری با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور از نیروی انسانی گرفته تا منابع و ظرفیت‌های زیاد، مسئولان باید همت کنند و با مدیریت قوی به نتیجه رسیدن شعار سال را محقق کنند.

,

مدیریت ضد فساد و دارای برنامه جامع اقتصادی باشد

, مدیریت ضد فساد و دارای برنامه جامع اقتصادی باشد, مدیریت ضد فساد و دارای برنامه جامع اقتصادی باشد,

مزگی نژاد تاکید کرد: مدیریت باید ضد فساد و دارای برنامه جامع اقتصادی باشد؛ برنامه‌ای که بتواند مشکلات و موانع را از بین ببرد. قوه مجریه نقش مهمی در این خصوص دارد و قوه مقننه نیز باید به تحقق تولید کمک کند.

,

وی به موانع رشد و شکوفایی اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: بحث نقدینگی، واگذاری واحدهای تولیدی با رانت و پارتی، هزینه‌های جاری تولید از جمله مالیات و بیمه، گران بودن خدمات از جمله آب، برق، گاز و حامل‌های انرژی که نیاز به یارانه دادن به تولید کننده دارد، نبود بازار فروش، نبود حمل و نقل و ارسال محصولات تولیدی با استانداردهای روز و سایر موارد همه موانعی در رشد و شکوفایی اقتصاد است که باید از پیش پای تولید حذف شود.

,

بانک‌ها و گمرک نقش مهمی در تولید دارند

, بانک‌ها و گمرک نقش مهمی در تولید دارند, بانک‌ها و گمرک نقش مهمی در تولید دارند,

کارشناس سیاسی در مورد اهمیت اصلاح نظام بانکی و گمرک، بیان کرد: بانک‌ها و گمرک نقش مهمی در تولید دارد. اگر پول موجود در بانک‌ها در مسیر تولید باشد خوب است اما متاسفانه شاهد این هستیم که پول موجود در بانک‌ها که سپرده مردم است با سودهای فراوان در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که به جای تولید در بازار بورس، طلا و ... سرمایه گذاری شده و اقدامی برای تولید صورت نگرفته است.

,

مزگی نژاد اظهار کرد: این اقداماتی که پول‌های موجود در بانک‌ها به جای تولید در اختیار بازار و سرمایه گذاری باشد باعث فساد شده که باید نسبت به پرداخت تسهیلات نظارت های لازم انجام شود.

,

وی خاطرنشان کرد: گمرک و نظارت بر کالاهای موجود در گمرک و ترخیص به موقع آن نیز بسیار مهم است. گاهی شاهد این هستیم که کالاهای زیادی در هوای گرم و سرد در گمرک می‌ماند و نه تنها ترخیص نمی‌شود بلکه باعث خراب شدن آن شده اما در مقابل شاهد ترخیص کالاهایی از گمرک توسط افرادی با دادن رشوه هستیم که این اصلا درست نیست و باید نسبت به ترخیص کالا از گمرک نظارت شود و اصلاح هایی شکل گیرد.

,

تولید را نباید به تحریم‌ها گره زد

, تولید را نباید به تحریم‌ها گره زد, تولید را نباید به تحریم‌ها گره زد,

کارشناس سیاسی در مورد گره زدن مشکلات به رفع تحریم به جای خنثی سازی تحریم، افزود: تولید را نباید به تحریم‌ها گره زد. تحریم‌ها برداشتنی نیست چراکه دشمن با شدت و قدرت به دنبال تحریم است؛ تحریم ها هر ساله کم و زیاد می‌شود اما حذف نمی‌شود. دشمن اگر تحریم را بردارد حرفی برای گفتن ندارد و به همین دلایل است که مقام معظم رهبری فرمودند کاری کنید که تحریم‌ها بی‌خاصیت شود و یکی از راه‌های بی‌خاصیت شدن تحریم، برداشته شدن بروکراسی‌های اداری و حذف موانع است‌.

,

مزگی نژاد با بیان این‌که وقتی تحریم بی اثر شود خاصیتی ندارد، تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد و باندها هستند که به جای بی خاصیت کردن تحریم، حرف از انتظار برای رفع تحریم می‌زنند و اقدامی برای بی اثر شدن تحریم انجام نمی‌دهند چون سود آنها به دنبال واردات است. افرادی که به دنبال زد و بند هستند از ورود کالاهای خارجی به کشور خوشحال می‌شوند چون سودهای فراوانی به کشورهای خارجی می‌رسد.

,

وی تصریح کرد: دشمن قابل اعتماد نیست چراکه در این سال‌ها دیدیم تحریم نه تنها حذف نشده بلکه افزایش یافته است. متاسفیم برای ساده لوح‌هایی که به فکر رفع تحریم هستند.

,

کارشناس سیاسی در مورد عجله‌ای که مقام معظم رهبری در خصوص اجرای برجام فرمودند، گفت: در کارهای مهم نباید عجله کرد. طبیعتا چراغ سبزی از طرف دشمن به افراد که دلبسته به دشمن بودند نشان داده شد و با تهدید این‌که اگر مذاکره نشود جنگ خواهد شد که مقام معظم رهبری در این خصوص گفتند "نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگ خواهد شد"، حرف از مذاکره و برداشته شدن سایه جنگ از سر کشور زدند و سر میز مذاکره نشستند.

,

مزگی نژاد عنوان کرد: متاسفانه عده‌ای در این خصوص جبهه‌ای به طرفداری از مردم و علیه رهبری گرفته و حرف از اعتماد به دشمن و چرخیدن چرخ سانتریفیوژ و زندگی مردم زدند که اینها شعاری بیش برای گول زدن خودشان و مردم نبود.

,

وی افزود: مقام معظم رهبری گفتند "بروید مذاکره کنید، با مذاکره مخالف نیستیم اما به دشمن اعتماد نداریم". مقام معظم رهبری نامه‌ای که شامل ۹ بند بود را به سران مذاکره کننده دادند اما متاسفانه به این نامه توجه نشد و مذاکره کنندگان به سمت اتفاقی که نباید می‌افتاد رفتند و بدون هیچ مسئله‌ای تفاهم‌نامه را امضا کردند.

,

کارشناس سیاسی عنوان کرد: مذاکره کنندگان در امضای برجام عجله کردند و بسیاری از اصلاحاتی که انجام شده بود در برجام را نادیده گرفتند. در نهایت علی رغم عمل ایران به تعهداتش دشمن به تعهداتش عمل نکرد.

,

مزگی نژاد افزود: امروز نیز که در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم هستیم باز حرف از مذاکره می‌زنند و دشمن نیز فهمیده از این دولتِ با سیاست خارجی می‌تواند امتیاز بگیرد و تمام این تلاش‌ها فقط به دلیل انتخابات ریاست جمهوری ایران است و برای همین تلاش می‌کنند به اهداف خود قبل از انتخابات ریاست جمهوری برسند.

,

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند هیچ عجله‌ای نداریم. دشمن باید تحریم‌ها را حذف کند، راستی آزمایی شود و بعد از آن ایران تصمیم خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه