اخبار داغ

گزارش عصر اترک از اجرای پروژه هایی عمرانی در بخش جرگلان با مشارکت خیران؛

گشوده شدن پنجره امید خیران جرگلانی بر رفع کمبودهای بخش مرزی خراسان شمالی

گشوده شدن پنجره امید خیران جرگلانی بر رفع کمبودهای بخش مرزی خراسان شمالی
بخش جرگلان واقع در شهرستان مرزی راز و جرگلان سال ها است که از کمبودهای زیرساختی به علت کمبود اعتبارات رنج می برد، حال معتمدان این بخش مرزی و محروم استان برای کاستن این کمبودها، خیران این منطقه را به پای کار دعوت کرده اند که خوشبختانه آنان نیز پنجره امید خود را به روی این تقاضا گشودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، شهرستان راز و جرگلان در ضلع شمال غرب استان خراسان شمالی واقع است که این شهرستان 60 هزار نفر جمعیت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک،,

با توجه به اینکه ماهیت اصلی سکونت در این شهرستان، روستانشینی است، اغلب نیروهای جوان این روستاها جویای مشاغلی به جز کشاورزی و دامپروری سنتی برای خود هستند، بنابراین آنان برای بدست آوردن شغل مناسب به کلان شهرها و دیگر استان ها مهاجرت می کنند.

,

علاوه بر آن، ایجاد فرصت های اشتغال، تنها مطالبه اصلی اهالی این شهرستان نیست بلکه ضعیف بودن شاخص های توسعه ای در این شهرستان از جمله راه، زیرساخت های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و بهداشتی از دیگر مطالبات بسیار مهم آنان است که این وضعیت حاصل عدم اختصاص اعتبارات لازم و به موقع برای اجرای پروژه های زیرساختی در این شهرستان بوده است.

,

در همین زمینه می توان به اجرای پروژه احداث پیست اسبدوانی باغلق در این شهرستان اشاره کرد که عمر زیادی از ناتمام باقی ماندن این پروژه می رود و تکمیل آن به اختصاص بودجه لازم نیاز دارد.

,

همین فرآیند کند در آغاز و یا اجرای پروژه های عمرانی، فرهنگی، بهداشتی ، ورزشی و اشتغالزایی در این شهرستان موجب شده اند تا معتمدان قوم ترکمن این شهرستان نسبت به دعوت و جذب خیران به منظور مشارکت و سرمایه گذاری آنان برای اجرا و یا تکمیل برخی از پروژه های بسیار مهم از جمله در زمینه پل سازی و مدرسه سازی اقدام کنند که تا به کنون در این زمینه نیز نتایج موفقی را بدست آورده اند.

,

در همین زمینه می توان به ساخت پل روستای یکه سعود بالا با مشارکت خیران اشاره کرد که راه ارتباطی این روستا بر اثر جاری شدن سیل از بین رفته بود.

,

 

,

ساخت پل خیرساز یکه سعود شروعی بر جذب خیران برای پل سازی در راز و جرگلان

, ساخت پل خیرساز یکه سعود شروعی بر جذب خیران برای پل سازی در راز و جرگلان, ساخت پل خیرساز یکه سعود شروعی بر جذب خیران برای پل سازی در راز و جرگلان,

در همین باره، نورمحمد درخشان، دهیار سابق روستای یکه سعود بالا در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: پس از جاری شدن سیل و تخریب راه ارتباطی این روستا، ساخت پل در این روستا با اعتبار 280 میلیون تومان آغاز شد اما پس از انجام فونداسیون و زیرسازی این پروژه، بودجه دهیاری کفاف ادامه ساخت آن را نداد.

,

درخشان گفت: پیگیری های بسیاری برای تکمیل این پروژه انجام و حتی قرار گرفتن این پروژه در فهرست پروژه های ملی به وزارت کشور درخواست داده شد ، با این وجود، این پیگیری ها به نتیجه ای نرسید بنابراین به فکر دعوت و جذب خیران برای تکمیل آن افتادیم.

,

وی در ادامه افزود: سرانجام پل روستای یکه سعود توسط یک خیر تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

,

دهیار سابق روستای یکه سعود بالا در ادامه با بیان اینکه تکمیل پل روستای یکه سعود با مشارکت خیر شروعی برای جذب دیگر خیران به منظور ساخت دیگر پل های مورد نیاز در این شهرستان از جمله پل روستای گرکز شد، عنوان کرد: در این شهرستان راه ها وضعیت مناسبی ندارند که همواره جان ساکنان این منطقه به همین علت در خطر بوده، بنابراین خیران را به سوی مشارکت در ساخت راه سازی هدایت خواهیم کرد.

,

 

,

ساخت چند باب مدرسه خیر ساز در برخی از روستاهای بخش جرگلان

, ساخت چند باب مدرسه خیر ساز در برخی از روستاهای بخش جرگلان, ساخت چند باب مدرسه خیر ساز در برخی از روستاهای بخش جرگلان,

آخوند گلدی کمالی از علما و مدیر حوزه علمیه روستای امانلی که از دعوت کنندگان خیران به این شهرستان است نیز اظهار کرد: تا کنون دو خیر به این شهرستان دعوت کرده ام.

,

آخوند کمالی گفت: یکی از این خیران از اهالی این روستا بوده است که به وی پیشنهاد دادم پلی برای این روستا بسازد تا مشکل رفت و آمد این روستا حل بشود که وی نیز قبول کرد تا در ساخت پل شش دهنه ای برای این روستا مشارکت کند.

,

وی همچنین بیان کرد: یک خیر دیگر نیز مدارسی برای دختران و پسران روستاهای امانلی، زرنه و چند روستای دیگر احداث کرد.

,

وی افزود: این خیر ساخت مدرسه روستای قره آقاچ محمد نفس را نیز بر عهده گرفت که در حال احداث است.

,

این مدیر حوزه علمیه روستای امانلی خاطر نشان کرد: به یک خیر اهل این شهرستان که ساکن تهران است نیز پیشنهاد دادم دو مدرسه بسازد که وی احداث دو مدرسه به همراه ساخت پانسیون و تجهیز درمانگاه شبانه روزی شهر یکه سعود را بر عهده گرفت.

,

وی تصریح کرد: ساخت این مدارس عاملی شد تا دانش آموزان دختر و پسر این روستاها ترک تحصیل نکنند.

,

آخوند کمالی یادآور شد: پای کار آمدن خیران در ساخت این پروژه های عمرانی و فرهنگی به دلیل دوستی هایی بوده اند که از گذشته با یکدیگر داشته ایم.

,

 

,

 هدایت خیران به انجام سرمایه گذاری های اشتغالزا در راز و جرگلان

,  هدایت خیران به انجام سرمایه گذاری های اشتغالزا در راز و جرگلان,  هدایت خیران به انجام سرمایه گذاری های اشتغالزا در راز و جرگلان,

عبد الجلیل غیادی، پزشک، پرورش دهنده اسب ترکمن همچنین از خیران بخش جرگلان هستند نیز در گفت و گو با عصر اترک در این باره عنوان کرد: در زمینه جذب خیران به این منطقه پیشنهاد دادم که خیران در این شهرستان، سرمایه گذاری های اشتغالزا انجام دهند تا از محل درآمد حاصل از سرمایه گذاری آنان، فرصت های اشتغالزا برای جوانان جویای کار این منطقه بوجود آید.

,

غیادی همچنین عنوان کرد: مشارکت خیران باید به سوی آماده سازی شرایط تحصیل دانش آموزان دختر و پسر این منطقه به منظور تربیت نیروهای ماهر و توانمند هدایت کرد تا این دانش آموزان در آینده کمک کننده پیشرفت این منطقه باشند، یعنی به اهالی این منطقه ماهی گیری بیاموزیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه