اخبار داغ

قیمت جهانی طلا؛ تداوم روند نزولی

قیمت جهانی طلا؛ تداوم روند نزولی
قیمت هر اونس طلا اوایل امروز به پایین ترین رقم از ۸ ماه مارس یعنی ۱۶۷۷ دلار و ۶۱ سنت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رویترز نوشت، در حالی که رشد سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و تقویت دلار سبب شده تا اشتها برای خرید طلا کاهش یابد، قیمت فلز زرد روز چهارشنبه به پایین ترین رقم خود در طی بیش از 3 هفته اخیر رسید و در مسیر ثبت بیشترین افت سه ماهه در طی بیش از 4 سال گذشته قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا اوایل امروز به پایین ترین رقم از 8 ماه مارس یعنی 1677 دلار و 61 سنت رسید، اما بعدا تا حدودی ترمیم شد و با افزایش 0.14 درصدی به 1687 دلار و 54 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن با 0.11 درصد کاهش به 1684 دلار و 10 سنت رسید.

,

از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون قیمت طلا بیش از 3 درصد در سه ماهه نخست سال حدود 11.4 درصد افت کرده است.

,

جفری هالی تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «امروز طلا آسیب پذیر به نظر می رسد و من دلیل عمده آن را تقویت ارزش دلار می دانم.»

,

وی افزود: «تقویت دلار شتاب گرفته و متاسفانه طلا پس از تثبیت نسبی در هفته های اخیر با خطر افت بیشتر مواجه است.»

,

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب امروز به بالاترین رقم در طی حدود 5 ماه گذشته رسید و در مسیر ثبت بهترین عملکرد ماهانه از نوامبر 2016 قرار گرفت.

,

میزان سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم 14 ماه اخیر که جلسه قبل به ثبت رسید در نوسان است و در مسیر ثبت چهارمین رشد ماهانه متوالی قرار گرفته است.

,

افزایش سوددهی اوراق قرضه سبب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می گردد.

,

به گفته هووی لی، تحلیلگر بانک او سی بی سی، از نظر منطقی این میزان از تحریک اقتصادی باید سبب افزایش نرخ تورم و بالا رفتن قیمت طلا شود، اما در عین حال، بالا رفتن سود اوراق قرضه مانع از تقویت طلا می شود.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه