اخبار داغ

۱۲ فروردین در گرگان و دشت از زبان تاریخنگار گلستانی:

همه پرسی که مردم سالاری دینی را نمایان کرد/رسوایی گروهک های ضد انقلاب با ثبت حضور با شکوه مردم

همه پرسی که مردم سالاری دینی را نمایان کرد/رسوایی گروهک های ضد انقلاب با ثبت حضور با شکوه مردم
خارکوهی با بیان اینکه این فاصله اندک پیروزی تا برگزاری همه پرسی در تاریخ انقلاب های دنیا بی نظیر است، گفت: این رویداد تاریخی در مناطق فارس نشین گرگان و دشت آن زمان (استان گلستان فعلی) مانند سایر نقاط کشور بسیار باشکوه برگزارشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛۱۲ فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است زیرا در این روز با رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از ۲۵۰۰ سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی وحکومت مردمی تغییر یافت.

در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.

مردم ایران  به دنبال استقلال و آزادی در سایه حکومت جمهوری اسلامی بودند تا بر هویت اسلامی و دینی خود تاکید کنند و با رای۲/ ۹۸ درصدی خود ساختار سیاسی ، اجتماعی ایران را تغییر دادند و مهر تاییدی براستقرار جمهوری اسلامی زدند این روز مبارک از آن پس روز «جمهوری اسلامی» نام گرفت.

غلامرضا خارکوهی در آستانه روز ۱۲ فروردین در گفتگو با خبرنگار این این پایگاه خبری اظهار کرد: اولین انتخابات عمومی و مردمی در روزهای دهم و یازدهم فروردین سال ۱۳۵۸ درست  یک ماه و نیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برگزارشد،«همه پرسی جمهوری اسلامی» بود .

وی با بیان اینکه این فاصله اندک پیروزی تا برگزاری همه پرسی در تاریخ انقلاب های دنیا بی نظیر است، ادامه داد: در هیچ یک از انقلابهای دنیا در این مدت کوتاه همه پرسی  برای نظام ها انجام نشده است و این  اولین بار بود که یک چنین کار عظیمی صورت می گرفت که نشاندهنده یک روحیه مردم سالاری و آزادی خواهی و احترام به رای مردم بود که توسط حضرت امام (ره) انجام شد.

تاریخنگار گلستانی تاکید کرد: دشمنان خارجی به جهت اینکه با اصل انقلاب و جمهوری اسلامی مخالف بودند و مخالفان داخلی هم دنبال این بودند که نظامی غیر اسلامی و سکولار بعد از رژیم شاهنشاهی در ایران پیاده شود و با عناوین مختلف سنگ اندازی می کردند تا این همه پرسی انجام نشود.

وی در ادامه تصریح کرد:این رویداد تاریخی در گرگان مانند سایر نقاط کشور بسیار باشکوه برگزار شد و مناطق فارس نشین گرگان و دشت آن زمان  (استان گلستان فعلی) حضور بسیار باشکوهی را به نمایش گذاشتند.

جنایات فراموش نشدنی کمونیست ها در ترکمن صحرا در روز رای گیری

وی با بیان اینکه گروهک های ضد انقلاب در مناطق قومیتی و مرزی، بسیار شیطنت می کردند، یادآورشد: ازجمله در مناطق ترکمن صحرا (گرگان و دشت آن زمان )که تعداد زیادی از مردم محروم ترکمن زندگی می کردند گروهک سازمان چریک های فدایی خلق و نوچه آن به نام «ستاد خلق ترکمن» شب و روزدر ترکمن صحرا علیه جمهوری اسلامی و مسئولان انقلابی تبلیغات منفی می کردند .

خارکوهی اضافه کرد: ستاد خلق ترکمن رسما اعلام کرد که ما به جمهوری اسلامی رای نمیدهیم و به همین جهت در روزهای دهم و یازدهم فروردین جلوی برادران و خواهران ترکمن را با تهدید وارعاب و زور اسلحه می گرفتند و مانع رای دادن  آنها می شدند.

وی اذعان کرد: البته ترکمن هایی که در مناطق امن و فارس نشین بودند شرکت کردند اما سایر ترکمن ها در مناطق ترکمن صحرا مانند آق قلا را  نمی تواستند در همه پرسی شرکت کنند و صندوق آرا توسط ستاد خلق ترکمن به آتش کشیده شد که این از جنایات فراموش نشدنی کمونیست ها در ترکمن صحرا بود.

به گفته خارکوهی، کمونیست هایی که در آن زمان شعار دمکراسی و آزادی خواهی برای ترکمن ها می دادند، حتی اجازه ندادند که  مردم ترکمن آزادانه پای صندوق های رای شرکت کنند و رای واقعی و دلخواه خود را به جمهوری اسلامی بدهند.

خارکوهی با بیان اینکه کمونیست های ترکمن صحرا و ستاد خلق ترکمن یک مشت ادم های دروغگو و جنایتکار بودند که هم خودشان را گمراه کردند و هم باعث گمراهی تعدادی از جوانان ترکمن شده بودند، تاکید کرد: خوشبختانه بعداز سرکوب آنها،  ترکمن ها آزاد شدند و در انتخابات های بعدی شرکت کردند و علاقه خود را تا به امروز به جمهوری اسلامی به خوبی نشاندند .

وی تاکید کرد: در طی چهار دهه گذشته می بینید که بارها عزیزان ترکمن بعنوان نماینده شورای اسلامی شرکت کرده،  رای آوردند و در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم ترکمن و فارس  شدند.

دشمن همواره به دنبال ایجاد تفرقه در بین اقوام ایرانی

این کارشناس اجتماعی و فرهنگی با برشمردن خدمات بیشمار جمهوری اسلامی به ترکمن ها اظهار کرد: روستاها و شهرهای ترکمن صحرا که در قبل از پیروزی انقلاب  یک خرابه  فاقد آب، برق، تلفن مدرسه، راه،  خانه بهداشت هرگونه امکانات رفاهی بود علیرغم همه تحریم ها و مشکلات، توطئه ها و جنگ ها ترورها و بمبگذاری ها به مردم ترکمن بسیار خدمت کردند واکنون با مراجعه به روستاهای ترکمن نشین با امکانات یک شهر کوچک مواجه می شوید .

تاریخنگار گلستانی در خاتمه گفت: دشمن همواره به دنبال ایجاد تفرقه در بین اقوام ایرانی است و از هرچیزی به دنبال اختلاف افکنی استفاده می کردند، در سال ۱۳۵۸ دو جنگ مصلحانه در ترکمن صحرا راه انداختند اما  خودشان به خار و ذلت افتادند و طی این سالها نیز راه به جایی نبردند.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جنایات فراموش نشدنی کمونیست ها در ترکمن صحرا در روز رای گیری, جنایات فراموش نشدنی کمونیست ها در ترکمن صحرا در روز رای گیری,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دشمن همواره به دنبال ایجاد تفرقه در بین اقوام ایرانی, دشمن همواره به دنبال ایجاد تفرقه در بین اقوام ایرانی,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه