اخبار داغ

تحلیلگر مسائل سیاسی:

مراجعه مکرر نظام جمهوری اسلامی به آرای عمومی در بین همه نظام‌های سیاسی جهان بی‌نظیر است

مراجعه مکرر نظام جمهوری اسلامی به آرای عمومی در بین همه نظام‌های سیاسی جهان بی‌نظیر است
قنادباشی گفت: از سوی دیگر ما تقریبا هر یکسال و نیم یک بار انتخابات برگزار کرده ایم و به افکار عمومی مراجعه داشته ایم و این چیز بی سابقه ای در جهان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: برپایی نظام جمهوری اسلامی ایران در زمانی اتفاق افتاد که جهان به سمت بی دینی و انگاره های سکولار حرکت می کرد و چه نظام سرمایه داری و دنیای غرب و چه دنیای شرق مسیر حذف دین و مناسبات دینی و روابط و ضوابط دینی را در دستور کارشان قرار داده بودند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: این یک امر شگفت انگیزی محسوب می شود که مردم ایران و رهبری انقلاب ایران موفق شدند در شرایطی که همه جهان به سمت سکولاریسم و بی دینی حرکت می کنند یک نظام دینی را برپا کنند.

,

کارشناس سیاسی اظهار داشت: این نظام در روزهای دهم و یازدهم فروردین 58 به آرای عمومی گذاشته شد و روز دوازدهم فروردین نتایج این همه پرسی اعلام شد و بیش از 98 درصد مردم به آن آری گفتند و نشان دادند برخلاف روندی که حذف دین را دنبال می کرد، موافق تشکیل یک جمهوری با ایدئولوژی اسلامی هستند و این یک موفقیت بزرگ برای مردم ایران بود چرا که فرهنگ بومی شان که فرهنگ اسلامی بود را توانستند در عرصه های سیاسی تعمیم بدهند.

,

قنادباشی خاطرنشان کرد: امروز هم هر کشوری موفق شود سیستم کشورش را مبتنی بر فرهنگ خودی و نه فرهنک وارداتی قرار دهد به موفقیت بزرگی رسیده است چرا که همین مردمی بودن استقلال و اقتدار نظام را تضمین می کند و در واقع وقتی کشوری مبتنی بر فرهنگ بومی باشد در برابر آسیب های بیرونی مقاوم تر خواهد بود.

,

وی عنوان کرد: در 12 فروردین سرنوشت جدیدی برای ایران رقم خورد و ایران از 2500 سال قبل تا روز 12 فروردین سال 58 دوران بسیار بدی را از نظر حضور و نقش آفرینی و مشارکت عمومی مردم گذرانده بود.

,

تحلیلگر سیاسی اضافه کرد: در واقع طی 2500 سال گذشته مردم از معادلات سیاسی حذف بودند و صرفا در دوران مشروطه بود که در مدت بسیار کمی مردم مشارکت داده شدند اما باز هم هیچ گاه همه پرسی انجام نگرفت و شرکت مردم در همه پرسی دهم و یازدهم فروردین اولین بار بود که مردم ایران نظرشان را درباره تشکیل یک حکومت اعلام می کردند و این بسیار قابل اهمیت است.

,

قنادباشی تأکید کرد: در بسیاری از رژیم های سیاسی به ویژه در کشورهای منطقه زمان تولدشان استعمار نقش اصلی را داشته است اما در ایران حکومتی که شکل گرفت مردم نقش آفرین بودند و دست استعمار را کنار زدند.

,

وی تصریح کرد: به رغم همه فشارها و توطئه هایی که بر مردم ما تحمیل شد اما دستاوردهای زیادی داشتیم و کشور آسیب ناپذیر شد و امروز ما به بازدارندگی که اصل اول امنیت و اصل اول حرکت کشورها به سمت توسعه است رسیده ایم.

,

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به پیشرفت های چشمگیر ایران طی چهار دهه اخیر یادآور شد: به عنوان مثال تعداد شهرهای کشور -که بستر اصلی توسعه هستند- طی 42 سال اخیر از 97 شهر به بیش از 1240 شهر رسیده است یعنی در حالی که جمعیت کشور دو برابر شده اما تعداد شهرها بیش از 12 برابر افزایش پیدا کرده است.

,

قنادباشی ادامه داد: از سوی دیگر ما تقریبا هر یکسال و نیم یک بار انتخابات برگزار کرده ایم و به افکار عمومی مراجعه داشته ایم و این چیز بی سابقه ای در جهان است و حتی دموکرات ترین کشورها هم هر یکسال یک بار به آرای عمومی مراجعه نکرده اند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه