اخبار داغ

ناتوانی دولت مدعی تدبیر در ساخت یک سرویس بهداشتی!

قصه پر غصه یک سرویس بهداشتی در منطقه گردشگری پیرسلمان

قصه پر غصه یک سرویس بهداشتی در منطقه گردشگری پیرسلمان
پروژه ساخت سرویس بهداشتی تالاب پیرسلمان که در آستانه یک‌سالگی است، تا دیروز در درگیر و دار تملک زمین و کاغذبازی اداری بود و امروز هم که بسیج برای ساخت آن پای‌کار است، دولتی‌ها نبود اعتبارات را بهانه می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، پارسال 25 فروردین بود که با حضور مجید درویشی، فرماندار اسبق شهرستان اسدآباد کلنگ یک سرویس بهداشتی در منطقه گردشگری تالاب پیرسلمان بر زمین زده و قرار بود عملیات اجرایی آن از اول اردیبهشت آغاز و سه‌ماهه تحویل شود اما حکایت دور و دراز ساخت این سرویس بهداشتی همچنان باقی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

این سرویس بهداشتی که به‌عنوان زیرساختی مهم در منطقه گردشگری به شمار می‌رود، بنا به گفته فرماندار سابق اسدآباد قرار بوده باهمت بسیج سازندگی از محل اعتبارات استانی، گردشگری و اوقاف انجام شود اما گویا تنها 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

,

در آستانه روز طبیعت و سیزده‌بدر که مردم شهرستان علی‌رغم شیوع کرونا رغبت بیشتری برای حضور در این منطقه بکر دارند، نیاز به این سرویس هم به‌عنوان یک مطالبه جدی بوده که دولت تدبیر و امید نزدیک به 8 سال کش‌وقوس فراوان همچنان برای ایجاد این مکان ناکام مانده است.

,

لیلا امیدی، معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی فرمانداری شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، بابیان اینکه سرویس بهداشتی تالاب پیرسلمان 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: اگر ساخت این پروژه مقداری با تأخیر انجام شده به دلیل کمبود اعتبارات بود که ان شالله امسال با تخصیص اعتباری آن را به بهر برداری خواهیم رساند.

,

وی در پاسخ به این ُسؤال که آیا این پروژه با مشارکت بسیج سازندگی بوده، گفت: خیر این پروژه با اعتبارات شهرستانی آغاز شد که متولی اجرا بسیج سازندگی استان بود، این پروژه به دلیل آنکه موقوفه بوده و اداره اوقاف در ساخت آن دخیل نبود ما از طریق بسیج وارد شدیم که آن‌ها انجام بدهند.

,

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی فرمانداری شهرستان اسدآباد در پاسخ به این سؤال که چرا یک پروژه‌ای که قرار بوده سه‌ماهه تحویل شود، در آستانه یک‌سالگی به بهره‌برداری نرسیده، گفت: کمبود اعتبار موجب شد که ما پروژه را در زمان موعود به اتمام نرسد.

,

وی با تأکید بااینکه مردم همانند سال گذشته در روز سیزده‌بدر باید در خانه بمانند و این مورد را رعایت کنند، افزود: تصمیم خاصی هنوز برای بستن ورودی به تفرجگاه‌های مانند تالاب پیر سلمان گرفته نشده که به‌زودی تصمیم گرفته خواهد شد.

,

امیدی بابیان اینکه 100 میلیون تومان اعتبار برای ساخت این سرویس بهداشتی اختصاص دادیم، افزود: البته نیاز به اعتباری بیشتری دارد.

,

علی قراباغی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان همدان در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه ما پروژه سرویس بهداشتی تالاب پیرسلمان را بدون موافقتنامه تا 65 درصد اجرایی کردیم، اظهار کرد: یک پروژه برای شروع کار باید دارای موفقتنامه و تخصیص اعتبارات باشد که متأسفانه کارفرمای این پروژه که فرمانداری است، نه پول و اعتبار و نه موافقتنامه ای با ما داشته است.

,

وی گفت: اینکه یک فرماندار و یا هر مسئول دیگر یک بازه زمانی را برای بهره‌برداری تعیین و اعلام کند، درحالی‌که موافقت‌نامه و اعتباری تخصیص نداده، معنا و مفهوم ندارد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان همدان با تأکید بر اینکه باگذشت یک سال از اجرای 65 درصدی پروژه سرویس بهداشتی تالاب پیرسلمان هنوز این پروژه موافقتنامه ندارد، گفت: اگر ما تا 65 درصد پروژه را اجرا کردیم، به‌صورت دیون بوده و خود را بدهکار پیمانکار کرده‌ایم و تاکنون این پروژه نه دارای موافقت‌نامه و نه یک‌ریالی تخصیص اعتبار و پول دارد.

,
,

وی افزود: قانونا" بعد از موافقت‌نامه پروژه و تخصیص حداقلی اعتبارات ما باید کار را شروع می‌کردیم که علی‌رغم نبود موافقتنامه و تخصیص اعتبار، حسن نیت خود را نشان و کار را شروع کرده و تا 65 درصد پیشرفت داشته این درحالی‌که است که هنوز موافقتنامه و دریافت پولی از سوی کارفرمای این پروژه نداشتیم.

,

قراباغی تأکید کرد: در صورت تأمین اعتبار و پرداخت دیون پیمانکار ما پروژه را تکمیل می‌کنیم در غیر این صورت نباید این پروژه تا به این مرحله هم می‌رساندیم.

,

وجود یک سرویس بهداشتی به‌عنوان یک زیرساخت مهم در منطقه‌ای که هم گردشگری است و هم زیارتی یک ضرورت است اما متأسفانه مسئولان دولتی نسبت به آن بی‌توجه اند، اگرچه دولت تدبیر و امید در تکمیل بسیاری از پروژه های بزرگ در این شهرستان ناکام مانده و کوتاهی ها صورت گرفته جالب است بدانید این پروژه چندین سال است که در دوره فرمانداران و مسئولان ادارات مختلف یا در درگیر و دار تملک زمین و یا کاغذبازی اداری بوده و امروز هم که بسیج پای‌کار آمده، نبود اعتبارات بهانه‌ای برای دولتی‌هاست!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه