اخبار داغ

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور:

محصولات و ایده‌های دانش بنیان حمایت می‌شوند

محصولات و ایده‌های دانش بنیان حمایت می‌شوند
نقی پور اصل گفت: شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، از ایده‌ها، خلاقیت‌ها و همچنین صنایعی که بر پایه دانش است حمایت می‌کند تا آن دانش به تولید رسانده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، رضا نقی پور اصل در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب با بیان اینکه شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور، نقش رابط بین دانشگاه و صنعت را عهده دار است، اظهار کرد: شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، نقش چند جانبه دارد و از شرکت‌های فناور، استارتاپ‌ها و شرکت های دانش‌بنیان و شرکت‌هایی که در مسیر دانش قرار می‌گیرند، در قالب ارائه تسهیلات، ضمانت نامه، خدمات کارشناسی و سرمایه ریسک‌پذیر حمایت می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر سه حوزه زیست فناوری، نانو و صنایع  پیشرفته پزشکی تاکید دارند، گفت: در این راستا نیز صنایعی که در این حوزه‌ها قرار می‌گیرند مانند کشاورزی در استان‌هایی مانند آذربایجان‌غربی، مازندران و یا خوزستان و خراسان که قطب کشاورزی هستند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

,

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور با اشاره به اینکه تسهیلات ارزان قیمت به صنایع مورد حمایت اعطا می‌شود، بیان کرد: از صنایع نوپا مانند استارتاپ‌ها در زمینه‌هایی مانند طراحی صنعتی، انبوه سازی، جذب سرمایه گذاری خارجی، صادرات و تولید و اشاعه دانش و شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی حمایت می‌شود.

,

نقی پور اصل با بیان اینکه به صورت تقاضا محور فعالیت داریم، اظهار کرد: از ابتدای تأسیس صندوق  از یک هزار و ۹۵۰ طرح در حوزه های مختلف حمایت شده و بیشترین درخواست‌ها برای فعالیت در زمینه صنایع پیشرفته نیز مربوط به استان‌های تهران، قزوین، آذربایجان شرقی، فارس، یزد، اصفهان و کرمان بوده است.

,

وی به اثر تحریم ها در این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان در کاهش اثر تحریم ها نقش مهمی داشته و علی‌رغم تحریم‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور در شرایط کرونایی موفق به ساخت دستگاه ونتیلاتور شدند و با اختراع دستگاه الکتریسیته که نانو را سوار بر پارچه می‌کرد توانستند اقدام به تولید ماسک کرده و کشور را از واردات بی نیاز کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه