اخبار داغ

تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی:

توافق ایران و چین یک اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها است

توافق ایران و چین یک اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها است
تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی گفت: توافق ایران و چین یک اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر نصرت الله حیدری تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی و بین المللی  در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: توافق ایران و چین یک توافق راهبردی و گامی موثر در راستای شکستن تحریم ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار ,

وی افزود: نگاه دولتمردان ایران به غرب باعث شد تا از ظرفیت همسایگان و کشورهای شرق آسیا غافل شوند واز طرفی هم حجم مبادلات اندک است وشرکت های غربی وآمریکایی اقبالی برای سرمایه گذاری در ایران انجام نمی دهند.

,

حیدری در ادامه گفت: این درحالی است که با سرمایه گذاری در کشورهای همسایه و کشورهای شرقی می توان به رشد اقتصادی دست یافت وتحریم ها را بی اثر کرد.

,

تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی بیان داشت: اطلاعات به دست آمده از حجم مبادلات نشان می دهد که از ظرفیت کشورهای همسایه غافل بوده ایم وسایر کشورها از این فرصت اقتصادی استفاده کرده اند و نگاه مسئولان به غرب باعث غفلت از این مسئله مهم شده است.

,

وی خاطر نشان کرد : توافق ایران و چین یک توافق راهبردی است که ازجنبه های مختلفی دارای اهمیت است.

,

حیدری عنوان کرد: یکی از جنبه های مهم این توافق نگاه ایران به شرق آسیا و شکستن تحریم ها است که آمریکا وغرب را نگران کرده است چرا که ایران و چین از جمله دشمنان اصلی آمریکا از جنبه های مختلف مانند سیاسی و اقتصادی  هستند و توافق این دوکشور قطعا معادلات آن ها را برهم خواهد ریخت.

,

حیدری بیان داشت: برخلاف برخی شایعه سازی ها این توافق بر مبنای اصول و قواعد تجارت و به سود هردو کشور است که چیزی به نام واگذاری مکان خاص یا امتیاز ویژه در آن وجود ندارد.

,

وی عنوان کرد: از طرف دیگر هم چین چون رقیب آمریکا در حوزه اقتصاد است و منابع نفت وگاز آن از طریق عربستان و امارات تامین می شود واین دو کشور هم پیمان آمریکا هستند بنابراین تامین منابع نفت وگاز چین از طریق ایران یک اقدام راهبردی برای چین تا اقتصاد آن ها آسیب نبیند.

,

تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی تصریح کرد: در ایران هم این توافق به ضرر تولید ملی نیست ودر واقع کمک کار تولید ملی است که می تواند در بخش هایی که ضعف داریم و مورد استفاده دشمن است آسیب ها را کمتر کنیم و سبب پویایی در بخش مختلف شود.

,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه