اخبار داغ

۲۰۲۰؛ مرگبارترین سالِ خشونت با اسلحه در آمریکا

۲۰۲۰؛ مرگبارترین سالِ خشونت با اسلحه در آمریکا
تیراندازی‌های آمریکا حتی در دوران همه‌گیری کروناویروس نیز متوقف نشد و سال ۲۰۲۰ مرگبارترین سالِ ناشی از خشونت اسلحه طی دهه‌های اخیر بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ خبرگزاری آمریکایی واشنگتن پست نوشت، تیراندازی های آمریکا حتی در دوران همه گیری کروناویروس نیز متوقف نشد و سال 2020 مرگبارترین سالِ ناشی از خشونت اسلحه طی دهه های اخیر بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, واشنگتن پست,

با وجود 2 حمله وحشیانه مرگبار طی دو ماه اخیر سال 2021، جای تیراندازی های گسترده در دوران پاندمی کووید19 در عناوین اخبار خالی بود اما مردم همچنان می میرند.

,

بر اساس داده های آرشیو خشونت با اسلحه، در سال 2020 نزدیک به 20 هزار آمریکایی (بیش از هر سال دیگری حداقل طی 2 دهه اخیر) بر اثر خشونت با سلاح گرم کشته شدند. علاوه بر این، 24 هزار نفر دیگر نیز بر اثر خودکشی با اسلحه جان خود را از دست دادند.

,

اکثریت قریب به اتفاق این فجایع به دور از توجه ملی و به جای آن مانند بحران کووید19 به طور آشکار در خانه ها و خیابان های شهر رخ می دهد و به طور نامتناسبی جوامع رنگین پوست آمریکا را تحت تأثیر قرار می دهد.

,

, ,

آرشیو خشونت با اسلحه (GVA) طی جدولی اطلاعات و جزئیات مربوط به تعداد کشته شدگان بر اثر استفاده از سلاح گرم از جمله؛ تاریخ حادثه، اسامی ایالت، شهر یا شهرستان، آدرس و تعداد کشته و مجروحین تا روز گذشته (2 آوریل سال 2021) را منتشر کرده است.

, GVA,

, ,

خشونت اسلحه در آمریکا سالانه منجر به ده ها هزار کشته و زخمی می شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) و مرکز ملی آمار بهداشت (NCHS) آمریکا گزارش دادند که در سال 2018، 38390 نفر با سلاح گرم کشته شده اند که از این میان، 24432 نفر خودکشی و 13958 قتل بوده است.

, CDC,

خشونت اسلحه علیه افراد دیگر در مناطق شهری فقیرنشین آمریکا بسیار رایج است و اغلب به صورت خشونت گروهی شامل نوجوانان و بزرگسالانِ جوان رخ می دهد.

,

با اینکه تیراندازی های جمعی در رسانه های آمریکا به طور گسترده ای پوشش داده می شود، اما این فاجعه تنها بخشی از تلفات ناشی از خشونت سلاح است.

,

تیراندازی های مدارس به گفته واشنگتن پست با عنوان "بحران منحصر به فرد آمریکا" توصیف می شود. دانش آموزان این کشور تمرینات تیراندازی فعال دارند. حدود 95 درصد از دانش آموزان و معلمان مدارس دولتی آمریکا در سکوت با هم جمع شده و از یک فرد مسلح خیالی مخفی می شوند.

,

رسانه های آمریکا به مردم این کشور نکاتی درباره بهبود ایمنی و طرز رفتار آنها می آموزند.

, رسانه,

به تعدادی از تصاویر غم انگیز ناشی از خشونت اسلحه نگاه می کنیم:

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه