اخبار داغ

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور:

دولت مخالف اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم است

دولت مخالف اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم است
خانمحمدی مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور با بیان اینکه قیمت تعیین شده 4 هزار تومان برای خرید تضمینی گندم برای کشاورزان به صرفه نیست گفت: دولت با اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم مخالفت می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی خانمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با تاکید بر لزوم اصلاح قیمت گندم بر اساس هزینه‌های تولید اظهار کرد: به دلیل افزایش هزینه‌ها تولید باید نسبت به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم اقدام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: شورای قیمت گذاری برای تعیین قیمت گندم امسال به نتیجه 6 هزار تومان رسید اما دولت این قیمت را تا به امروز نپذیرفته است.

,

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور با اشاره به اینکه قیمت 4 هزار تومان تعیین شده با توجه به شرایط فعلی برای کشاورزان به صرفه نیست ابراز کرد: این نوع قیمت گذاری باعث می‌شود گندم از دسترس دولت خارج شده و دلال بازی در بازار گندم بوجود آید چون قیمت خرید گندم با قیمت جهانی فاصله زیادی دارد.

,

وی با تاکید براینکه با این تصمیمات پایداری تولید گندم در آینده دچار مشکل می‌شود ادامه داد: قیمت گندم در کشورهای همجوار بالاتر از کشور ما است که این موضوع منجر به افزایش قاچاق گندم از کشور می‌شود.

,

خانمحمدی با تاکید براینکه در صورت عدم اصلاح قیمت این اتفاقات برای گندم امسال می‌افتد افزود: براساس محاسباتی که در استانهای مختلف انجام شده قیمت برای خرید گندم 5 هزار 200 تا 6 هزار تومان پیشنهاد شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: اگر دولت قیمت خرید تضمینی 6 هزار تومان را بپذیرد سود 13 درصدی عاید کشاورزان می‌شود که تقریبا پذیرفتن این قیمت از سوی دولت امکان پذیر نیست.

,

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه دولت اصلاح قیمت گندم را به هیچ عنوان قبول نمی‌کند بیان کرد: وزارت جهادکشاورزی افزایش قیمت خرید گندم را پذیرفته و وزیر جهادکشاورزی خود از پیشنهاد دهندگان افزایش قیمت خرید تضمینی است.

,

وی با بیان اینکه دولت اعلام می‌کند که منابع کافی برای خرید گندم ندارد گفت: الان باید مجلس و دولت برای این کار راه حل منطقی اتحاذ کنند.

,

خانمحمدی با بیان اینکه ارز 4200 تومان برای واردات گندم در نظر گرفته شده که امکان بوجود آمدن دوباره رانت در بازار گندم وجود دارد ابراز کرد: همچنین قیمت جو نیز در بازار افزایش یافته و احتمال جایگزین کردن گندم به جای جو برای خوراک دام‌ها توسط کشاورزان وجود دارد.

,

وی خاطر نشان کرد: قیمت نهاده‌ها مانند بذر٬ کود و سم افزایش یافته همچنین هزینه‌های مکانیزاسیون و کاشت و برداشت به شدت بالا رفته که این عوامل بر هزینه‌های تولید تاثیر گذاشته و به همین خاطر قیمت 4 هزار تومان تعیین شده برای خرید گندم برای کشاورزان به صرفه نیست. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه