اخبار داغ

دولت در آزمون بحران‌های خوزستان مردود شد؛

حکایت خوزستان در سونامی بی‌تدبیری دولت تدبیر و امید/ تلاش استاندار غیربومی برای انتخابات ۱۴۰۰

حکایت خوزستان در سونامی بی‌تدبیری دولت تدبیر و امید/ تلاش استاندار غیربومی برای انتخابات ۱۴۰۰
در دولت روحانی، زخم‌های خوزستان به دمل‌های چرکی تبدیل شدند که کرونا نیز به آنها اضافه شد؛ محرومیت، کمبود زیرساخت‌ها، نبود فاضلاب، نبود آب شامیدنی سالم و مهمتر از آن نداشتن هوای سالم ازجمله معضلاتی هستند که خوزستانی‌ها هر روز با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، سال های متمادی است که خوزستان با پدیده وحشتناک غلظت انواع آلایندگی و ریزگردها مواجه است اوج این بحران سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ بود که این استان با پدیده گرد و غبار دست و پنجه نرم می کرد، زندگی شهروندان مختل و باعث بوجود آمدن مشکلات تنفسی شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,

از آن روزهایی که خاک بی تدبیری کابینه دولت تدبیر در گلوی مردم خوزستان نشسته بود و از تمام نشست ها و کارگروه های مربوط به ریزگردها و بودجه هایی که در این چندسال توسط دولت مصوب شده و به خوزستان نرسیدند همچنان حسرت یک روز هوای پاک به دل مردم خوزستان مانده است.

در دولت روحانی، زخم های خوزستان تبدیل به دمل های چرکی شدند که کرونا نیز به آن اضافه شده است. شاید باور کردنی نباشد اما مشکلاتی چون محرومیت، کمبود زیرساخت ها، نبود فاضلاب، نبود آب شامیدنی سالم و مهمتر از آن نداشتن هوای سالم از معضلاتی است که هر روز جان خوزستانی ها را می گیرد.

خوزستانی که با تدابیر دولت بنفش آبش را دزدیدند و با ثروت نفتش چراغ بیکاری را در دیگر استان ها خاموش کردند، رودخانه کارونش را بی آب و بیمار کردند، ولی خروشش حیات بخش کشور بوده و هست و هیچ تدبیر و عزمی برای لایروبی و احیاء آن در میان مسئولان وجود ندارد.

بی توجهی، فقر و تبعیض از یک سو و گرد و خاک از سوی دیگر نفسش را بریده و غبار محرومیت و بی عدالتی آن را پوشانده است، استانی که بیش از ۶۰ درصد کل بودجه کشور را تامین کرده اما در شاهراه تبعیض و بی آبی و در روزهای پایانی این دولت گرفتار سونامی بی تدبیری است.

توده گردوخاک نوبرانه سال 1400

از آنجا که ترسالی هجوم ریزگردها را مهار کرد اوایل فروردین سال ۹۹ کیامرث حاجی‌زاده مدیر کل سابق مدیریت بحران استان گفت: پس از وقوع بحران گردوغبار در بهمن ۹۵ مشکلات اساسی از جمله قطعی آب و برق در استان ایجاد شد که پیام تاریخی مقام معظم رهبری را به دنبال داشت، مصادف با فرمان مقام معظم رهبری، مصوبه تاریخی در فروردین ۹۶ برای استان خوزستان رقم خورد و تقریباً در بحث کنترل ریزگردها بنا شده است اقداماتی به صورت اساسی شکل گیرد و پس از ۲ سال ترسالی متوالی نباید بگذاریم طرح‌ها و اقدامات مقابله با گردوغبار و ریزگرد رها شوند چرا که امکان بروز خشک‌سالی در خوزستان وجود دارد.

اما باید گفت: همان سال 96 بودجه ریزگردها حذف شد و اکنون که 15 روز از فروردین سال 1400 می گذرد ریزش گرد و غبار دوباره آغاز شده است و بنا به هشدار مرکز پایش و هواشناسی خوزستان از ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ رخداد پدیده گرد و خاک محلی و تاثیر توده گرد و خاک عراقی وجود دارد.

خبر ورود گرد و خاک خبر بدی بود که نوبرانه امسال خوزستان نیست بلکه این استان گرد و خاک زده سال هاست از زیر توده ریزگردها رنج را به رنج گره می زند.

در این روزهای پر اوج و فرود مردم خوزستان دیگر تحمل بار اضافه ندارند طاقت خوزستان طاق است و مسوولان وزارت بهداشت معتقدند ویروس کرونا آن طور که انتظار داشته اند در این استان مهار نشده است. در این وضع و حال، اهواز بیشترین غلظت ریزگردها را تجربه کرد.

در چند روزگذشته آسمان بسیاری از شهرهای خوزستان خاکستری بود، گرد و غبار حال مردم شهرهای شوش و اندیشمک را بد کرد و به زندگی شان رنگ خاکستری زد. غلظت ریزگردها در شوش به ۳۱۰ میکروگرم بر مترمکعب افزایش یافت و به دو برابر حد مجاز رسید و در اندیمشک نیز این غلظت به عدد ۲۲۷ رسید.

علائم کرونا هم در خوزستان تغییر کرد

این روزها مردم خوزستان علاوه برشیوع انواع ویروس جهش یافته کرونا با گرد و خاک نیز دست و پنجه نرم می کنند دکتر ماندانا قنواتی رئیس بیمارستان رازی اهواز گفته است: ویروس فوق‌العاده مسری است و اگر یکی از اعضای خانواده درگیر ویروس شود، ۹۰ درصد دیگر اعضای خانواده نیز درگیر می‌شوند

قنواتی افزود: افراد باید در روزهای ابتدایی درگیری، به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند زیرا ویروس به صورت موذی عمل می‌کند و مشخص نیست که به چه صورت پیش می‌رود و ممکن است بیمار هیچ گونه علامت تنفسی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: ۹۰ درصد بیماران، زمانی که در روزهای اولیه درگیر می‌شوند اصلا علائم تنفسی ندارند و تنها با ضعف و بی‌حالی، تهوع و استفراغ یا معده درد به بیمارستان مراجعه می‌کنند و شاید فکر می‌کنند دچار عفونت روده‌ای یا مسمومیت غذایی هستند در صورتی که این علائم، چهره جدید ویروس کرونا هستند.

حال باید یادآوری کرد در استانی که آب و هوایش آلوده است و هم اکنون طوفان گرد و غبار نیز به آن اضافه شده طبیعی است که کرونا هم علائمش تغییر کند.

مردم خوزستان سالهاست در سکوت مرگبار مسئولان، هوایی غبار آلود را تجربه می کنند و به نظر می رسد تصمیم گیری برای کسانی که تا به حال تنفس در هوای توام با ریزگرد را تجربه نکرده اند چندان قابل درک نباشد از آنجا که مسئولین مربوطه هیچ زمانی حاضر نبودند در زمان وقوع گرد و غبار وارد استان شوند چگونه می توانند در خصوص حل این معضل دلسوزانه عمل کنند؟

ماجرای بی تدبیری دولت و مدیران استانی

سالهاست ریزگردها به یک فاجعه ملی تبدیل شده است و سرنوشت توام با مشکلات عدیده ای چون بیماران قلبی و ریوی را برای مردم خوزستان رقم زده است.

اگر این پدیده در پایتخت به صورت مداوم صورت می‌گرفت قطعا سال‌های زیادی بود که این بحران در نطفه خفه می‌کردند و مردم پایتخت در معرض عوارض این پدیده نبودند.

دولت تدبیر امید راه حل معضل ریزگردها را برگزاری چند کنفرانس و چند گفت‌وگو تلویزیونی برای پائین آوردن تب التهابات در پیش رو گرفت و در آن بازه چند ساله هیچ اقدام عملی در مقابل این پدیده انجام نشد و بار دیگر دامن گیر مردم این استان شده است؟

اما ماجرا بی تدبیری دولت و مدیران استانی فقط به اینجا ختم نمی شود روزگذشته محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در نشست شورای سلامت به ورود روزانه ۲۰۰ هزار مترمکعب پساب به رودخانه کارون اشاره کرد و گفت:با وجود توافقات اولیه با آبفای استان، با گذشت یک سال و نیم از توافقات هیچ کاری انجام نشده است وپرژه های تصفیه خانه ها بلاتکلیف رها شده اند.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت سیستم دفع فاضلاب بیمارستان‌ها، گفت: در سطح خوزستان ۶۰ واحد بزرگ وجود دارد که در جلسه گذشته این شورا گفتیم که سیستم فاضلاب ۱۴ واحد دچار مشکل است و در این خصوص باید دانشگاه علوم پزشکی نسبت به حل مشکل اقدام می‌کرد، بر اساس خوداظهاری و پایشی که انجام‌شده، ۵ واحد از این تعداد رفع مشکل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: طبق پایش انجام‌شده از ۱۶ بیمارستانی نیز که در این زمینه مشکل دارند، تنها در بیمارستان سینای کارون رفع مشکل شده است، بیمارستان‌های مهمی مانند نظام مافی شوش همواره در این زمینه مشکل دارند به گونه‌ای که سیستم فاضلاب این بیمارستان در سال ۹۹ غیرفعال بوده یا کارایی مناسبی نداشته است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود، زیرا پساب‌های بیمارستانی، پساب‌های خاصی هستند و توجهیی ندارد که در این زمینه اقدام سریعی انجام نشود.

حال با این تفاسیر می توانید به عمق فاجعه پی ببرید از یک سو دولتمردان دولت تدبیر آّب کارون را که خوزستانی ها به آن نیاز دارند انتقال می دهند و از سوی دیگر مدیران نالایقی که فقط میز ریاست را چسبیده اند و هیچ کاری ازعهده شان برنمی آید کارون را تدبیل به فاضلاب کرده اند.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان با بیان اینکه تنش آبی روستاها و شهرهای استان به عنوان یک چالش جدی در خوزستان مطرح است گفت: در حال حاضر به ۶۶۰ روستای استان آبرسانی انجام نشده و از بین سه هزار روستای موجود، آب شرب حدود یک هزار روستا از طریق جیره بندی تامین می شود.

استاندار خوزستان افزود: پیشرفت فیزیکی شبکه فاضلاب در ۱۳ شهرستان استان بین ۴۵ تا ۸۵ درصد است که تکمیل آنها مستلزم منابع مالی است.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف در خصوص چشم انداز تکمیل و راه‌اندازی این پروژه‌ها اولویت اول استان محسوب می‌شود گفت: به بهانه ماه‌های پایانی دولت، نمی‌توان نسبت به سرنوشت این پروژه‌ها که برای مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است بی‌توجه بود.

تلاش استاندار غیربومی برای انتخابات 1400

اگرچه استاندارغیر بومی کنونی تلاش می کند نقش دولت را پررنگ و مقصران اصلی را مدیران استانی نشان دهد تا توجه مردم خوزستان را برای انتخابات سال 1400 بخرد اما باید گفت: مدیران استانی نیز دستپخت همین دولتند.

در حالی که خوزستان در دولت تدبیر و امید روزهایی فراتر از بحران را در اوج مظلومیت پشت سر گذاشت، مردم استان در حالی مصداق کامل بی مهری را برای چندین بار متوالی از سوی متولیان اصلی تا نمایندگان دولت در استان تجربه کردند که هیچ کدام از مسئولین پاسخگوی مشکلات مردم استان نیستند.

برخورد طلبکارانه مدیران خرد و کلان دولت تدبیر با مردم خوزستان در مقابل ظلمی که در این چندسال به آنها روا رفته و برخلاف مردم سایر استانها کمترین توجهی در موعد بحران از سوی مدیران تدبیر ندیده اند مردم استان را به این باور رساند که مدیران تدبیر حقیقتا در آزمون بحران رد شدند.

اوج سیاست‌زدگی خوزستان در دولت روحانی

خوزستان در دوره روحانی به شدت استان سیاست زده ای است؛ انتصابات در این استان نه براساس تواناهایی است، بلکه پاشنه انتصابات بر روابط است، مشکل امروز خوزستان بیابان های کشورهای همسایه نیست، مشکل محرومیت ها در خوزستان کلید بی‌تدبیری دولت شماست که گم شده است.

می توان با فروش یک روز نفت، بحران های خوزستان را رفع کرد، اما تا کی باید مانند تهران و اصفهان و دیگر استان های مرفه تعرفه آب شیرین گوارا بپردازیم اما آب با فضولات بنوشیم؟

چرا در این بازه زمانی هشت ساله دولت تدبیر هیچ عزمی برای بومی سازی اندک فرصت های شغلی در این استان نداشت؟ با وجود بیشترین صنایع مولد در استان، چرا سردمدار بیکاری درایران پرچم برافراشته ایم؟

سلیمانی دشتکی به انباشته شدن مشکلات استان در بخش‌های مختلف طی سال‌های گذشته اشاره ‌کرد و افزود: پیشنهاد وزیر نفت برای اختصاص ۲ میلیارد یورو طی چند سال به استان خوزستان به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش آب، فاضلاب، دفع آب‌های سطحی و روان آب‌ها باید با کمک نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

شاید وقوع بحران ها توام با مشکلات متعدد در خوزستان نیز تقدیری از پیش رقم خورده بود که دولت تدبیر برای چندمین بار در آزمون مدیریت بحران رد شود تا حجت بر سینه چاکان دولت با عینیت در ضعف مدیریتی شدید مدیران تدبیر تمام شود.

 

انتهای پیام/
,

از آن روزهایی که خاک بی تدبیری کابینه دولت تدبیر در گلوی مردم خوزستان نشسته بود و از تمام نشست ها و کارگروه های مربوط به ریزگردها و بودجه هایی که در این چندسال توسط دولت مصوب شده و به خوزستان نرسیدند همچنان حسرت یک روز هوای پاک به دل مردم خوزستان مانده است.

,

در دولت روحانی، زخم های خوزستان تبدیل به دمل های چرکی شدند که کرونا نیز به آن اضافه شده است. شاید باور کردنی نباشد اما مشکلاتی چون محرومیت، کمبود زیرساخت ها، نبود فاضلاب، نبود آب شامیدنی سالم و مهمتر از آن نداشتن هوای سالم از معضلاتی است که هر روز جان خوزستانی ها را می گیرد.

,

خوزستانی که با تدابیر دولت بنفش آبش را دزدیدند و با ثروت نفتش چراغ بیکاری را در دیگر استان ها خاموش کردند، رودخانه کارونش را بی آب و بیمار کردند، ولی خروشش حیات بخش کشور بوده و هست و هیچ تدبیر و عزمی برای لایروبی و احیاء آن در میان مسئولان وجود ندارد.

,

بی توجهی، فقر و تبعیض از یک سو و گرد و خاک از سوی دیگر نفسش را بریده و غبار محرومیت و بی عدالتی آن را پوشانده است، استانی که بیش از ۶۰ درصد کل بودجه کشور را تامین کرده اما در شاهراه تبعیض و بی آبی و در روزهای پایانی این دولت گرفتار سونامی بی تدبیری است.

,

توده گردوخاک نوبرانه سال 1400

, توده گردوخاک نوبرانه سال 1400, توده گردوخاک نوبرانه سال 1400,

از آنجا که ترسالی هجوم ریزگردها را مهار کرد اوایل فروردین سال ۹۹ کیامرث حاجی‌زاده مدیر کل سابق مدیریت بحران استان گفت: پس از وقوع بحران گردوغبار در بهمن ۹۵ مشکلات اساسی از جمله قطعی آب و برق در استان ایجاد شد که پیام تاریخی مقام معظم رهبری را به دنبال داشت، مصادف با فرمان مقام معظم رهبری، مصوبه تاریخی در فروردین ۹۶ برای استان خوزستان رقم خورد و تقریباً در بحث کنترل ریزگردها بنا شده است اقداماتی به صورت اساسی شکل گیرد و پس از ۲ سال ترسالی متوالی نباید بگذاریم طرح‌ها و اقدامات مقابله با گردوغبار و ریزگرد رها شوند چرا که امکان بروز خشک‌سالی در خوزستان وجود دارد.

,

اما باید گفت: همان سال 96 بودجه ریزگردها حذف شد و اکنون که 15 روز از فروردین سال 1400 می گذرد ریزش گرد و غبار دوباره آغاز شده است و بنا به هشدار مرکز پایش و هواشناسی خوزستان از ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ رخداد پدیده گرد و خاک محلی و تاثیر توده گرد و خاک عراقی وجود دارد.

,

خبر ورود گرد و خاک خبر بدی بود که نوبرانه امسال خوزستان نیست بلکه این استان گرد و خاک زده سال هاست از زیر توده ریزگردها رنج را به رنج گره می زند.

,

در این روزهای پر اوج و فرود مردم خوزستان دیگر تحمل بار اضافه ندارند طاقت خوزستان طاق است و مسوولان وزارت بهداشت معتقدند ویروس کرونا آن طور که انتظار داشته اند در این استان مهار نشده است. در این وضع و حال، اهواز بیشترین غلظت ریزگردها را تجربه کرد.

,

در چند روزگذشته آسمان بسیاری از شهرهای خوزستان خاکستری بود، گرد و غبار حال مردم شهرهای شوش و اندیشمک را بد کرد و به زندگی شان رنگ خاکستری زد. غلظت ریزگردها در شوش به ۳۱۰ میکروگرم بر مترمکعب افزایش یافت و به دو برابر حد مجاز رسید و در اندیمشک نیز این غلظت به عدد ۲۲۷ رسید.

,

علائم کرونا هم در خوزستان تغییر کرد

, علائم کرونا هم در خوزستان تغییر کرد, علائم کرونا هم در خوزستان تغییر کرد,

این روزها مردم خوزستان علاوه برشیوع انواع ویروس جهش یافته کرونا با گرد و خاک نیز دست و پنجه نرم می کنند دکتر ماندانا قنواتی رئیس بیمارستان رازی اهواز گفته است: ویروس فوق‌العاده مسری است و اگر یکی از اعضای خانواده درگیر ویروس شود، ۹۰ درصد دیگر اعضای خانواده نیز درگیر می‌شوند

,

قنواتی افزود: افراد باید در روزهای ابتدایی درگیری، به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند زیرا ویروس به صورت موذی عمل می‌کند و مشخص نیست که به چه صورت پیش می‌رود و ممکن است بیمار هیچ گونه علامت تنفسی نداشته باشد.

,

وی تصریح کرد: ۹۰ درصد بیماران، زمانی که در روزهای اولیه درگیر می‌شوند اصلا علائم تنفسی ندارند و تنها با ضعف و بی‌حالی، تهوع و استفراغ یا معده درد به بیمارستان مراجعه می‌کنند و شاید فکر می‌کنند دچار عفونت روده‌ای یا مسمومیت غذایی هستند در صورتی که این علائم، چهره جدید ویروس کرونا هستند.

,

حال باید یادآوری کرد در استانی که آب و هوایش آلوده است و هم اکنون طوفان گرد و غبار نیز به آن اضافه شده طبیعی است که کرونا هم علائمش تغییر کند.

,

مردم خوزستان سالهاست در سکوت مرگبار مسئولان، هوایی غبار آلود را تجربه می کنند و به نظر می رسد تصمیم گیری برای کسانی که تا به حال تنفس در هوای توام با ریزگرد را تجربه نکرده اند چندان قابل درک نباشد از آنجا که مسئولین مربوطه هیچ زمانی حاضر نبودند در زمان وقوع گرد و غبار وارد استان شوند چگونه می توانند در خصوص حل این معضل دلسوزانه عمل کنند؟

,

ماجرای بی تدبیری دولت و مدیران استانی

, ماجرای بی تدبیری دولت و مدیران استانی, ماجرای بی تدبیری دولت و مدیران استانی,

سالهاست ریزگردها به یک فاجعه ملی تبدیل شده است و سرنوشت توام با مشکلات عدیده ای چون بیماران قلبی و ریوی را برای مردم خوزستان رقم زده است.

,

اگر این پدیده در پایتخت به صورت مداوم صورت می‌گرفت قطعا سال‌های زیادی بود که این بحران در نطفه خفه می‌کردند و مردم پایتخت در معرض عوارض این پدیده نبودند.

,

دولت تدبیر امید راه حل معضل ریزگردها را برگزاری چند کنفرانس و چند گفت‌وگو تلویزیونی برای پائین آوردن تب التهابات در پیش رو گرفت و در آن بازه چند ساله هیچ اقدام عملی در مقابل این پدیده انجام نشد و بار دیگر دامن گیر مردم این استان شده است؟

,

اما ماجرا بی تدبیری دولت و مدیران استانی فقط به اینجا ختم نمی شود روزگذشته محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در نشست شورای سلامت به ورود روزانه ۲۰۰ هزار مترمکعب پساب به رودخانه کارون اشاره کرد و گفت:با وجود توافقات اولیه با آبفای استان، با گذشت یک سال و نیم از توافقات هیچ کاری انجام نشده است وپرژه های تصفیه خانه ها بلاتکلیف رها شده اند.

,

این مقام مسئول در خصوص وضعیت سیستم دفع فاضلاب بیمارستان‌ها، گفت: در سطح خوزستان ۶۰ واحد بزرگ وجود دارد که در جلسه گذشته این شورا گفتیم که سیستم فاضلاب ۱۴ واحد دچار مشکل است و در این خصوص باید دانشگاه علوم پزشکی نسبت به حل مشکل اقدام می‌کرد، بر اساس خوداظهاری و پایشی که انجام‌شده، ۵ واحد از این تعداد رفع مشکل کرده‌اند.

,

وی تصریح کرد: طبق پایش انجام‌شده از ۱۶ بیمارستانی نیز که در این زمینه مشکل دارند، تنها در بیمارستان سینای کارون رفع مشکل شده است، بیمارستان‌های مهمی مانند نظام مافی شوش همواره در این زمینه مشکل دارند به گونه‌ای که سیستم فاضلاب این بیمارستان در سال ۹۹ غیرفعال بوده یا کارایی مناسبی نداشته است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود، زیرا پساب‌های بیمارستانی، پساب‌های خاصی هستند و توجهیی ندارد که در این زمینه اقدام سریعی انجام نشود.

,

حال با این تفاسیر می توانید به عمق فاجعه پی ببرید از یک سو دولتمردان دولت تدبیر آّب کارون را که خوزستانی ها به آن نیاز دارند انتقال می دهند و از سوی دیگر مدیران نالایقی که فقط میز ریاست را چسبیده اند و هیچ کاری ازعهده شان برنمی آید کارون را تدبیل به فاضلاب کرده اند.

,

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان با بیان اینکه تنش آبی روستاها و شهرهای استان به عنوان یک چالش جدی در خوزستان مطرح است گفت: در حال حاضر به ۶۶۰ روستای استان آبرسانی انجام نشده و از بین سه هزار روستای موجود، آب شرب حدود یک هزار روستا از طریق جیره بندی تامین می شود.

,

استاندار خوزستان افزود: پیشرفت فیزیکی شبکه فاضلاب در ۱۳ شهرستان استان بین ۴۵ تا ۸۵ درصد است که تکمیل آنها مستلزم منابع مالی است.

,

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف در خصوص چشم انداز تکمیل و راه‌اندازی این پروژه‌ها اولویت اول استان محسوب می‌شود گفت: به بهانه ماه‌های پایانی دولت، نمی‌توان نسبت به سرنوشت این پروژه‌ها که برای مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است بی‌توجه بود.

,

تلاش استاندار غیربومی برای انتخابات 1400

, تلاش استاندار غیربومی برای انتخابات 1400, تلاش استاندار غیربومی برای انتخابات 1400,

اگرچه استاندارغیر بومی کنونی تلاش می کند نقش دولت را پررنگ و مقصران اصلی را مدیران استانی نشان دهد تا توجه مردم خوزستان را برای انتخابات سال 1400 بخرد اما باید گفت: مدیران استانی نیز دستپخت همین دولتند.

,

در حالی که خوزستان در دولت تدبیر و امید روزهایی فراتر از بحران را در اوج مظلومیت پشت سر گذاشت، مردم استان در حالی مصداق کامل بی مهری را برای چندین بار متوالی از سوی متولیان اصلی تا نمایندگان دولت در استان تجربه کردند که هیچ کدام از مسئولین پاسخگوی مشکلات مردم استان نیستند.

,

برخورد طلبکارانه مدیران خرد و کلان دولت تدبیر با مردم خوزستان در مقابل ظلمی که در این چندسال به آنها روا رفته و برخلاف مردم سایر استانها کمترین توجهی در موعد بحران از سوی مدیران تدبیر ندیده اند مردم استان را به این باور رساند که مدیران تدبیر حقیقتا در آزمون بحران رد شدند.

,

اوج سیاست‌زدگی خوزستان در دولت روحانی

, اوج سیاست‌زدگی خوزستان در دولت روحانی, اوج سیاست‌زدگی خوزستان در دولت روحانی,

خوزستان در دوره روحانی به شدت استان سیاست زده ای است؛ انتصابات در این استان نه براساس تواناهایی است، بلکه پاشنه انتصابات بر روابط است، مشکل امروز خوزستان بیابان های کشورهای همسایه نیست، مشکل محرومیت ها در خوزستان کلید بی‌تدبیری دولت شماست که گم شده است.

,

می توان با فروش یک روز نفت، بحران های خوزستان را رفع کرد، اما تا کی باید مانند تهران و اصفهان و دیگر استان های مرفه تعرفه آب شیرین گوارا بپردازیم اما آب با فضولات بنوشیم؟

,

چرا در این بازه زمانی هشت ساله دولت تدبیر هیچ عزمی برای بومی سازی اندک فرصت های شغلی در این استان نداشت؟ با وجود بیشترین صنایع مولد در استان، چرا سردمدار بیکاری درایران پرچم برافراشته ایم؟

,

سلیمانی دشتکی به انباشته شدن مشکلات استان در بخش‌های مختلف طی سال‌های گذشته اشاره ‌کرد و افزود: پیشنهاد وزیر نفت برای اختصاص ۲ میلیارد یورو طی چند سال به استان خوزستان به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش آب، فاضلاب، دفع آب‌های سطحی و روان آب‌ها باید با کمک نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

,

شاید وقوع بحران ها توام با مشکلات متعدد در خوزستان نیز تقدیری از پیش رقم خورده بود که دولت تدبیر برای چندمین بار در آزمون مدیریت بحران رد شود تا حجت بر سینه چاکان دولت با عینیت در ضعف مدیریتی شدید مدیران تدبیر تمام شود.

,

 

,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه