اخبار داغ

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان درمیان مطرح کرد؛

افزایش جمعیت در نوروز؛ عامل قطعی آب روستاهای درمیان/ اصلاح شبکه آب در انتظار لوله و اتصالات است

افزایش جمعیت در نوروز؛ عامل قطعی آب روستاهای درمیان/ اصلاح شبکه آب در انتظار لوله و اتصالات است
خسروی‌بیژائم گفت: با توجه به آغاز سال جدید و تعطیلات عید نوروز جمعیت شهرستان درمیان افزایش یافت و مصرف آب در هفته اول عید در این شهرستان زیاد بوده که باعث قطعی چند ساعته آب در برخی از روستاها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مردم برخی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان درمیان طی هفته اول سال جدید و شب و روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۰، شاهد قطعی چند ساعته آب در شبانه‌روز بودند که این مسئله باعث گلایه مردم از این وضعیت شده بود.

روستاهای بخش مرکزی شهرستان درمیان که از مجتمع فخرود آب می‌گیرند حدود ۱۸ روستا است و این مجتمع یکی از مجتمع‌های شهرستان درمیان است که معمولا بیش از سایر مجتمع‌ها در فصل تابستان دچار مشکلاتی شده و اهالی روستاهایی که از این مجتمع آب می‌گیرند بیش از سایر روستاهای شهرستان با مشکلاتی مواجه‌اند.

هدررفت آب و فرسودگی خط انتقال آب در سطح شهرستان درمیان یکی دیگر از دلایل قطعی و کمبود آب در این شهرستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,
,
,
,
,

جمعیت زیاد، مصرف آب شهرستان را افزایش داد

, جمعیت زیاد، مصرف آب شهرستان را افزایش داد, جمعیت زیاد، مصرف آب شهرستان را افزایش داد,

شهرام خسروی‌بیژائم مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان درمیان در گفت‌وگو با خاورستان در مورد دلیل قطعی آب طی هفته اول سال جدید در برخی از روستاهای شهرستان درمیان و شب و روز ۱۳ فروردین، اظهار کرد: با توجه به آغاز سال جدید و تعطیلات عید نوروز جمعیت شهرستان درمیان افزایش یافته بود و مصرف آب در هفته اول عید در این شهرستان زیاد بوده است.

وی افزود: از روز گذشته که جمعیت روستاهای شهرستان درمیان کاهش داشته طبیعتا مصرف آب در شهرستان نیز کمتر شده و شاهد قطعی آب نخواهیم بود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان درمیان با بیان این‌که قطعی چند ساعته آب در هفته اول عید در برخی از روستاهای شهرستان درمیان به دلیل سهمیه‌بندی نبوده است، بیان کرد: یک روز از هفته اول تعطیلات عید، شاهد ترکیدگی خط انتقال آب بودیم که این مسئله باعث شد چند روزی تا راه‌اندازی کامل مسیر، شاهد قطعی چند ساعته آب در روستاها باشیم.

خسروی خاطرنشان کرد: قطعی چند ساعته شب و روز ۱۳ فروردین نیز به دلیل قطعی برق روز ۱۲ فروردین در برخی از نقاط شهرستان درمیان بوده است.

,
,
,
,
,
,
,

وضعیت مجتمع فخرود خوب است

, وضعیت مجتمع فخرود خوب است, وضعیت مجتمع فخرود خوب است,

وی در مورد وضعیت مجتمع فخرود، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت مجتمع فخرود خوب و آرام است و مشکلی در بحث کمبود آب ندارد.

,

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان درمیان در پاسخ به پیش‌بینی آب داشتن این مجتمع برای فصل تابستان و عدم تکرار مشکلات سال گذشته، بیان کرد: مجتمع فخرود در تابستان سال گذشته نیز مشکلی در بحث آب نداشت؛ تنها مشکلی که باعث کاهش آب مجتمع شده بود آبیاری درختان زرشک منطقه به وسیله آب شرب بوده است.

,

خسروی گفت: برای تابستان سال جاری و با توجه به عدم بارندگی در سال گذشته و روزهای ابتدایی سال جدید اگر مردم برای آبیاری درختان زرشک از آب شرب استفاده نکنند من به اهالی روستاهایی که از مجتمع فخرود آبگیری می‌شود قول می‌دهم هیچ مشکلی در بحث آب در فصل تابستان شاهد نخواهیم بود.

, خسروی گفت: برای تابستان سال جاری و با توجه به عدم بارندگی در سال گذشته و روزهای ابتدایی سال جدید اگر مردم برای آبیاری درختان زرشک از آب شرب استفاده نکنند من به اهالی روستاهایی که از مجتمع فخرود آبگیری می‌شود قول می‌دهم هیچ مشکلی در بحث آب در فصل تابستان شاهد نخواهیم بود.,

وی تاکید کرد: مجتمع فخرود دچار کمبود آب نیست چراکه اگر مشکل کمبود آب داشته باشد چرا در زمستان و پاییز شاهد مشکلاتی در بحث کمبود و قطعی آب نیستیم.

,

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان درمیان بیان کرد: متاسفانه آبیاری درختان زرشک در شهرستان درمیان با آب شرب از اوایل خرداد آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد که باعث می‌شود کمبود آب چند ساعته در شبانه روز در تابستان بسیار زیاد احساس شود.

,

خسروی  بیان کرد: اگر مشترکانی که از مجتمع فخرود آب می‌گیرند مصرف بهینه آب را داشته باشند تابستان امسال شاهد قطعی آب نخواهیم بود و مردم در روستاها به صورت 24 ساعته آب خواهند داشت.

,

اصلاح شبکه آب شهرستان درمیان در انتظار لوله و اتصالات/ پیمانکاران آب و فاضلاب آماده کار هستند

, اصلاح شبکه آب شهرستان درمیان در انتظار لوله و اتصالات/ پیمانکاران آب و فاضلاب آماده کار هستند, اصلاح شبکه آب شهرستان درمیان در انتظار لوله و اتصالات/ پیمانکاران آب و فاضلاب آماده کار هستند,

وی در مورد اصلاح شبکه آب شهرستان درمیان با همکاری بنیاد علوی، افزود: طی تفاهم نامه‌ای که با بنیاد علوی در این خصوص داشتیم مقرر شد بنیاد علوی لوله و اتصالات را تهیه کند و آب و فاضلاب شهرستان پیمانکار انتخاب کرده و کار اصلاح شبکه را اجرایی کند.

,

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان درمیان ادامه داد: در حال حاضر پیمانکاراها مشخص شده و قرارداد با پیمانکار شهر قهستان منعقد شده است. دو پیمانکار برای سایر نقاط شهرستان نیز مشخص شده و آماده ابلاغ قرارداد هستند.

,

خسروی گفت: در حال حاضر آب و فاضلاب شهرستان منتظر دریافت لوله و اتصالات جهت اجرای اصلاح شبکه است که هنوز لوله و اتصالات از سوی بنیاد علوی به آب و فاضلاب تحویل نشده است.

,

وی خاطرنشان کرد: طبق صحبت‌های انجام شده باید لوله و اتصالات قبل از سال جدید در اختیار آب و فاضلاب شهرستان قرار می‌گرفت که اصلاح شبکه همان سال گذشته اجرایی می‌شد اما باتوجه به طولانی شدن مدت زمان تعیین شده تاکنون لوله و اتصالات از طرف بنیاد علوی در اختیار آب و فاضلاب شهرستان درمیان قرار نگرفته است.

,

اخبار مرتبط 

,

اصلاح شبکه آب شهرستان درمیان با همکاری بنیاد علوی/ اختصاص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای انجام پروژه

, اصلاح شبکه آب شهرستان درمیان با همکاری بنیاد علوی/ اختصاص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای انجام پروژه,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه