اخبار داغ

دانا بررسی کرد؛

ادبیات قحطی زده دولت و وضعیت اقتصادی مردم/ آقای جهانگیری در سال ۹۶ چه گفتید؟

ادبیات قحطی زده دولت و وضعیت اقتصادی مردم/ آقای جهانگیری در سال ۹۶ چه گفتید؟
این روزها اعضای کابینه دولت حسن روحانی با این ادبیات که اگر ما نبودیم ایران را قحطی فرا می‌گرفت و یا اینکه ما سایه جنگ را از سر کشور برداشتیم، سعی دارند مقصر مشکلات را دیگران عنوان کنند و پاسخگویی وضع فعلی نباشند؛ زیرا هیچ یک از وعده‌هایشان نه‌تنها محقق نشده بلکه اوضاع اقتصادی و معیشت مردم بدتر از سال ۹۲ شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اقتصاد ایران از اواخر سال ۸۹ و سال‌های ۹۰ و ۹۱ تحت شدیدترین تحریم‌های خارجی قرار گرفت؛ این تحریم‌ها پس از فتنه سال ۸۸ و امید بستن آمریکایی‌ها به فتنه‌گران برای تغییر نظام رخ داد. تحریم بانک مرکزی که در آن سال‌ها برای نخستین بار در جهان اجرایی می‌شد و تحریم نفتی کشور باعث شد نرخ دلار از سال ۹۰ تا پایان مرداد ماه سال ۹۲ از ۹۸۰ تومان به حدود ۳۰۰۰ تومان برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
آنچنان رونق ایجاد کنم که...
,
آنچنان رونق ایجاد کنم که...
, آنچنان رونق ایجاد کنم که..., آنچنان رونق ایجاد کنم که...,
 
,
عملکرد دولت­ دهم، بویژه در دو سال منتهی به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲، منجر به تورم ۴۰ درصدی، کاهش ارزش پول ملی و ملتهب شدن فضای سیاسی شد و اقتصاد ایران وارد رکود شده بود. حسن روحانی در ایام انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در سال ۹۲ با شعار تدبیر و امید پا به عرصه انتخابات گذاشت و وعده رونق اقتصادی را داد.
,
 
,
آقای روحانی آن سال گفت: «با کلید تدبیر و امید آنچنان رونق ایجاد کنم که مردم به یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان نیازی نداشته باشند.»
 
,
آقای روحانی آن سال گفت: «با کلید تدبیر و امید آنچنان رونق ایجاد کنم که مردم به یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان نیازی نداشته باشند.»
,
 
,
حسن روحانی در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ توانست در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با کسب ۵۰.۷۱ درصدی آرا رسماً توسط مردم به عنوان هفتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.
,
 
,
روحانی برای تحقق وعده‌هایش به دنبال مذاکرات هسته‌ای بود غرب و آمریکا در سر یک میز بنشیند و با لغو تحریم‌ها و جذب سرمایه گذاری خارجی و فروش نفت بتواند رونق اقتصادی آن هم پس از رکود اقتصادی سال‌ ۹۲ ایجاد کند.
 
آمریکایی‌ها هم که بعد از اعمال شدید تحریم‌ها نتوانستند به اهدافشان برای تغییر نظام در ایران دست یابند، پیشنهاد مذارکره را از طریق عمان به ایران دادند؛ زیرا اثر تحریم‌ها در حال خنثی شدن بود.
 
 
دولت برنامه‌ای برای اقتصاد نداشت
 
حسن روحانی با توجه به اینکه برنامه‌ای برای حوزه اقتصادی نداشت و از سوی دیگر برای تحقق وعده‌هایش به دنبال این بود که با برداشتن تحریم‌ها و جذب سرمایه گذاری خارجی و دلارهای نفتی، رونق اقتصادی ایجاد کند به دنبال مذاکره رفت و برای اینکه افکار را متقاعد کند که پیشنهاد واشنگتن را برای مذاکره بپذیرد.
 
روحانی در ابتدای روی کار آمدن دولتش از خالی بودن خزانه سخن گفت و اینکه اقتصاد ایران به یک ویرانه تبدیل شده و او یک ویرانه را تحویل گرفته است.
 
طرح موضوع خزانه خالی و انبارهای خالی و بزرگ‌تر جلوه دادن مشکلات اقتصادی از سوی دولت و شخص رئیس جمهور برای این بود که نظام با مذاکره و دست چدنی آمریکایی‌ها موافقت کند.
 
حسن روحانی پس از سفر به آمریکا در سال ۹۲ و تماس تلفنی با باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا، تدارک مذاکره را چین و حاصل دو سال مذاکره تبدیل به توافق مشترک ایران و ۱+۵ تیر ماه سال ۹۴ شد که این توافق از ۲۸ دی ماه همان سال اجرایی شد.
 
 
دستاورد برجام و آمد و رفت ۱۵۰ هیات خارجی هیچ بود
 
ایران قبل از اینکه غربی‌ها و آمریکا تحریمی را بردارند، تمامی تعهدات خود را در برجام اجرایی کرد و دل دولتمردان دولت یازدهم به امضای جان کری وزیر امور خارجه آمریکا خوش بود اما اوباما و دولتش با کارشکنی و خلف وعده هیچ تحریم را در عمل برنداشتن و همیشه از شمشیر داموکلس را در بالای سر ایران قرار داده بود و شرکت‌های خارجی به ترس از آمریکا هم حاضر نبودند در ایران سرمایه گذاری کنند.
 
دولت اوباما به هیچ یک از وعده‌هایش در برجام عمل نکرد و تحریم‌ها نه‌تنها لغو نشد بلکه با عناوین دیگر اعمال می‌شد و فقط فروش و صادرات نفت ایران افزایش یافت و از حدود ۹۰۰ هزار بشکه در سال ۹۲ به حدود ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در روز رسید و سفر بیش از ۱۵۰ هیات خارجی هم دستاوردش برای کشورمان هیچ بود و فقط رونق اقتصادی در آمارها محقق شد و مردم رنگ رونق را ندیدند. 
 
دولت حسن روحانی که به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در سال ۹۶ نزدیک می‌شد و از سوی هیچ یک از عده‌هایش محقق نشده بود و مردم رونقی را حس نکرده بودند، همه چیز را گردن دولت قبل می‌انداخت و در ایام انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم باز هم با ایجاد ترس و اینکه اگر دیگران (آیت الله رئیسی) بیاید دلار ۵ هزار تومانی خواهد شد و... و اقای روحانی باز هم رونق و ثبات اقتصادی داد.
 
آقای اسحاق جهانگیری هم که به عنوان نامزد پوششی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرده بود در ایام انتخابات مردم را می‌ترساند و می‌گفت مردم عزیر ایران یادتان هست...
 
 
دستاورد دولت تدبیر و امید چیست؟
 
برجام پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا با بن بست مواجه شد و از همان ابتدا ساز خروج آمریکا از برجام را کوک کرد و در اردیبهشت ۹۷ از این توافق خارج شد و تحریم‌ها را تشدید کرد و آقای روحانی که روی آمریکا را کدخدای جهان می‌دانست آن زمان گفت یک موجود مزاحم از برجام خارج شده است و دل خوش اروپایی‌ها شد اما سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان هم فقط حرف زدند و وقت ایران را دو سال تلف کردند.
 
حاصل دولت عملکرد دولت یازدهم و دوزادهم کاهش ۷۰۰ درصدی ارزش پول ملی (افزایش ۷ برابری نرخ دلار)، کاهش شدید ارزش دارایی‌ها و قدرت خرید مردم، افزایش شدید قیمت‌ها، بیکاری و عمیق شدن رکود اقتصادی و... است که در سه سال گذشته چهره واقعی خود را نشان داد به طوری که مثلا قیمت پراید ۲۰ میلیون تومانی به ۱۰۰ میلیون و حتی ۱۵۰ میلیون تومان رسید؛ قیمت مسکن چند برابر شد و... و وضعیت اقتصادی مردم به گونه‌ای سخت شده است که همین امروز خواستار کنار رفتن دولت هستند.
 
نرخ تورم نقطه‌ای در اسفند ماه ١٣٩٩ به ٤٨,٧ درصد رسید؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٤٨.٧ درصد بیشتر از اسفند ١٣٩٨ ( فقط در یک سال) هزینه پرداخت کردند. نرخ تورم نقطه‌ای گروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی ها و دخانیات نیز به ٦٦.٦ درصد رسید که در تاریخ اقتصاد ایران در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه است؛ البته این رقم در بهمن ماه سال گذشته ۶۷.۷ درصد بود.
 
کارشناسان بارها هشدار دادند که گره زدن مشکلات اقتصاد ایران به مسائل خارجی اشتباه است و کلید حل مشکلات در داخل است؛ البته تاکید دارند که نقش تحریم‌ها و مسائل خارجی در مشکلات اقتصادی حدود ۳۰ درصد است اما بی عملی دولت و بدون برنامه بودن اثر گذاری آن را افزایش داده است.
 
حسن روحانی و دولتش که در سال ۹۲ وعده چنان رونقی را داده بود که مردم به یارانه نقدی که آن زمان (سال ۹۲) بیش از ۱۶ دلار بود، نیاز نداشته باشند و اما امروز نه‌تنها رونق حاصل نشد بلکه آن یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان امروز کمتر از دو دلار است و نمی‌توان با آن حتی یک مرغ خرید ولی در آن سال مردم با آن مبلغ می‌توانستند ۱۰ کیلو مرغ خریداری کنند.
 
 
آقای جهانگیری در سال ۹۶ چه گفتید؟
 
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری که در سال ۹۸ استعفا داده بود و ۱۲ روز خانه نشین بود، امروز انتقادات کنایه آمیز علیه مجلس و مجمع تشخیص داشت و گفت: از مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام گله داریم؛ موضوعاتی را برای حل مشکل مردم ارجاع داده ایم اما همچنان بلاتکلیف است. کار دولت را سلب می‌کنند و زندگی مردم را گروگان می گیرند بعد مدعی هستند چرا دولت کار نمی کند.
 
وی افزود: مردم کار و زندگی خود را از دولت توقع دارند و امور اجرایی بر عهده دولت است با دخالت‌های خود به زندگی مردم آسیب نزنید...برخی در دستگاه دیگر هستند اما می‌خواهند جای رئیس جمهور باشند، اگر می‌خواهید رییس جمهور شوید از مردم رای بگیرید. نمی‌شود جای دیگری باشید اما بخواهید مثل رییس جمهور عمل کنید.
 
جهانگیری گفت: زمانی که ایران ذیل فصل هفت شورای امنیت قرار گرفت، دلسوزان ایران دولتی می خواستند که قادر باشد با گفتگو، جمهوری اسلامی ایران را از ذیل فصل هفت بیرون بیاورد؛ دولت تدبیر و امید موفق شد این خطر را از ایران دور کند و توجه جهانی را به ایران جلب کند و فرصت توسعه را برای کشور فراهم نماید.
 
اقای معاون اول با اشاره به اقدامات دشمنان در تیرماه ۹۷ و آماده کردن فضا برای فروپاشی اقتصاد کشور، بیان کرد: در آن مقطع شاهد کمبود برخی کالاها نظیر پوشک بودیم. برخی دولت را مسخره کردند اما همان فضاسازی باید تبدیل به این می شد که در طی یک فرایند چهارماهه کالاهای اساسی در کشور یافت نشود و مردم احساس کنند که کشور دچار قحطی شده است. با تلاش های دولت اقدامات خصمانه دشمنان علیه ملت کنترل شد و اجازه ندادیم در کشور قحطی به وجود آید.
 
واقعیت‌ها چیست؟
 
سخان معاون اول رئیس جمهوری در حالی امروز بیان شد که روز گذشته هم عباس آخوندی وزیر مستعفی دولت دوازدهم گفته بود اگر دولت روحانی در سال ۹۲ نبود قحطی ایران را فراگرفته بود. چنی پیش از رئیس جمهور دستارود دولت تدبیر و امید و برجام را برداشتن سایه جنگ از سر کشور عنوان کرد که در سال ۹۲ قرار بوده به ایران حمله کنند اما با انتخاب روحانی گزینه جنگ از روی میز برداشته شده است.
 
این سخنان و ادبیات جنگ و قحطی از سوی رئیس دولت و کابینه‌اش در حالی مطرح می‌شود که امروز مردم برای خرید مرغ ساعت‌ها در صف می‌مانند و یا اینکه روغن در خیلی از فروشگاه‌ها یافت نمی‌شود؛ هر چند دولت می‌گوید کالا هست اما نبود مدیریت باعث شده مردم در سختی بیافتند.
 
آقای روحانی و جهانگیری امروز به جای پاسخگویی و اینکه راه را اشتباه رفتند، شاکی و مدعی هستند که اقتصاد ایران را نجات دادند در حالی که حاصل و میراث دولت یازدهم و دوازدهم برای دولت بد کوهی از بدهی و مشکلات اقتصادی و تعطیلی است.
 
همین روز گذشته مرکز آمار ایران از کاهش ۱.۵ درصدی مشارکت جمعیت شاغلان خبر داد؛ امروز همه بخصوص مردم و فعالان اقتصادی از دولت شاکی هستند؛ حتی موافق و طرفداران دولت که برای او رای جمع کردند امروز می‌گویند اگر چوب خشک به جای آقایان بود، عملکرد بهتری داشت.
 
آقای جهانگیری بهتر است به یاد بیاورند که در سال ۹۶ برای ترساندن مردم از کاندیدای دیگر گفتن اگر فعلانی بیاید نرخ ارز ۵ هزار تومان خواهد شد اما امروز به دلیل عملکرد دوستانش و خودش نرخ دلار ۲۵ هزار تومان است و حتی تا ۳۲ هزار تومان هم رفت و امروز مشکلات اقتصادی مردم حاصل بی عملی دولت است نه دیگران. و با واقعیت‌ها بهتر است روبرو شوند نه با متهم کردن دیگران فرار کنند.
 
هنوز در ذهن مردم وجود دارد که دولت یازدهم دولت احمدی نژاد را مسبب همه مشکلات عنوان می‌کرد و امروز دیگران و مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام را. ظاهرا دولتمردان تدبیرو امید از جمله آقای جهانگیری از پاسخگویی خوششان نمی‌آید. هر چند ظاهراً آقای جهانگیری یادشان رفته که در سال ۹۱ به دلیل مشکلات اقتصادی خواستار برکنار دولت بودند اما امروز خودشان را مبرا می‌دانند و مقصر باز هم دیگران هستند.
 
انتهای پیام
,
روحانی برای تحقق وعده‌هایش به دنبال مذاکرات هسته‌ای بود غرب و آمریکا در سر یک میز بنشیند و با لغو تحریم‌ها و جذب سرمایه گذاری خارجی و فروش نفت بتواند رونق اقتصادی آن هم پس از رکود اقتصادی سال‌ ۹۲ ایجاد کند.
,
 
,
آمریکایی‌ها هم که بعد از اعمال شدید تحریم‌ها نتوانستند به اهدافشان برای تغییر نظام در ایران دست یابند، پیشنهاد مذارکره را از طریق عمان به ایران دادند؛ زیرا اثر تحریم‌ها در حال خنثی شدن بود.
,
 
,
 
,
دولت برنامه‌ای برای اقتصاد نداشت
, دولت برنامه‌ای برای اقتصاد نداشت, دولت برنامه‌ای برای اقتصاد نداشت,
 
,
حسن روحانی با توجه به اینکه برنامه‌ای برای حوزه اقتصادی نداشت و از سوی دیگر برای تحقق وعده‌هایش به دنبال این بود که با برداشتن تحریم‌ها و جذب سرمایه گذاری خارجی و دلارهای نفتی، رونق اقتصادی ایجاد کند به دنبال مذاکره رفت و برای اینکه افکار را متقاعد کند که پیشنهاد واشنگتن را برای مذاکره بپذیرد.
,
 
,
روحانی در ابتدای روی کار آمدن دولتش از خالی بودن خزانه سخن گفت و اینکه اقتصاد ایران به یک ویرانه تبدیل شده و او یک ویرانه را تحویل گرفته است.
,
 
,
طرح موضوع خزانه خالی و انبارهای خالی و بزرگ‌تر جلوه دادن مشکلات اقتصادی از سوی دولت و شخص رئیس جمهور برای این بود که نظام با مذاکره و دست چدنی آمریکایی‌ها موافقت کند.
,
 
,
حسن روحانی پس از سفر به آمریکا در سال ۹۲ و تماس تلفنی با باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا، تدارک مذاکره را چین و حاصل دو سال مذاکره تبدیل به توافق مشترک ایران و ۱+۵ تیر ماه سال ۹۴ شد که این توافق از ۲۸ دی ماه همان سال اجرایی شد.
 
 
دستاورد برجام و آمد و رفت ۱۵۰ هیات خارجی هیچ بود
 
ایران قبل از اینکه غربی‌ها و آمریکا تحریمی را بردارند، تمامی تعهدات خود را در برجام اجرایی کرد و دل دولتمردان دولت یازدهم به امضای جان کری وزیر امور خارجه آمریکا خوش بود اما اوباما و دولتش با کارشکنی و خلف وعده هیچ تحریم را در عمل برنداشتن و همیشه از شمشیر داموکلس را در بالای سر ایران قرار داده بود و شرکت‌های خارجی به ترس از آمریکا هم حاضر نبودند در ایران سرمایه گذاری کنند.
 
دولت اوباما به هیچ یک از وعده‌هایش در برجام عمل نکرد و تحریم‌ها نه‌تنها لغو نشد بلکه با عناوین دیگر اعمال می‌شد و فقط فروش و صادرات نفت ایران افزایش یافت و از حدود ۹۰۰ هزار بشکه در سال ۹۲ به حدود ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در روز رسید و سفر بیش از ۱۵۰ هیات خارجی هم دستاوردش برای کشورمان هیچ بود و فقط رونق اقتصادی در آمارها محقق شد و مردم رنگ رونق را ندیدند. 
 
دولت حسن روحانی که به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در سال ۹۶ نزدیک می‌شد و از سوی هیچ یک از عده‌هایش محقق نشده بود و مردم رونقی را حس نکرده بودند، همه چیز را گردن دولت قبل می‌انداخت و در ایام انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم باز هم با ایجاد ترس و اینکه اگر دیگران (آیت الله رئیسی) بیاید دلار ۵ هزار تومانی خواهد شد و... و اقای روحانی باز هم رونق و ثبات اقتصادی داد.
 
آقای اسحاق جهانگیری هم که به عنوان نامزد پوششی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرده بود در ایام انتخابات مردم را می‌ترساند و می‌گفت مردم عزیر ایران یادتان هست...
 
 
دستاورد دولت تدبیر و امید چیست؟
 
برجام پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا با بن بست مواجه شد و از همان ابتدا ساز خروج آمریکا از برجام را کوک کرد و در اردیبهشت ۹۷ از این توافق خارج شد و تحریم‌ها را تشدید کرد و آقای روحانی که روی آمریکا را کدخدای جهان می‌دانست آن زمان گفت یک موجود مزاحم از برجام خارج شده است و دل خوش اروپایی‌ها شد اما سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان هم فقط حرف زدند و وقت ایران را دو سال تلف کردند.
 
حاصل دولت عملکرد دولت یازدهم و دوزادهم کاهش ۷۰۰ درصدی ارزش پول ملی (افزایش ۷ برابری نرخ دلار)، کاهش شدید ارزش دارایی‌ها و قدرت خرید مردم، افزایش شدید قیمت‌ها، بیکاری و عمیق شدن رکود اقتصادی و... است که در سه سال گذشته چهره واقعی خود را نشان داد به طوری که مثلا قیمت پراید ۲۰ میلیون تومانی به ۱۰۰ میلیون و حتی ۱۵۰ میلیون تومان رسید؛ قیمت مسکن چند برابر شد و... و وضعیت اقتصادی مردم به گونه‌ای سخت شده است که همین امروز خواستار کنار رفتن دولت هستند.
 
نرخ تورم نقطه‌ای در اسفند ماه ١٣٩٩ به ٤٨,٧ درصد رسید؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٤٨.٧ درصد بیشتر از اسفند ١٣٩٨ ( فقط در یک سال) هزینه پرداخت کردند. نرخ تورم نقطه‌ای گروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی ها و دخانیات نیز به ٦٦.٦ درصد رسید که در تاریخ اقتصاد ایران در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه است؛ البته این رقم در بهمن ماه سال گذشته ۶۷.۷ درصد بود.
 
کارشناسان بارها هشدار دادند که گره زدن مشکلات اقتصاد ایران به مسائل خارجی اشتباه است و کلید حل مشکلات در داخل است؛ البته تاکید دارند که نقش تحریم‌ها و مسائل خارجی در مشکلات اقتصادی حدود ۳۰ درصد است اما بی عملی دولت و بدون برنامه بودن اثر گذاری آن را افزایش داده است.
 
حسن روحانی و دولتش که در سال ۹۲ وعده چنان رونقی را داده بود که مردم به یارانه نقدی که آن زمان (سال ۹۲) بیش از ۱۶ دلار بود، نیاز نداشته باشند و اما امروز نه‌تنها رونق حاصل نشد بلکه آن یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان امروز کمتر از دو دلار است و نمی‌توان با آن حتی یک مرغ خرید ولی در آن سال مردم با آن مبلغ می‌توانستند ۱۰ کیلو مرغ خریداری کنند.
 
 
آقای جهانگیری در سال ۹۶ چه گفتید؟
 
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری که در سال ۹۸ استعفا داده بود و ۱۲ روز خانه نشین بود، امروز انتقادات کنایه آمیز علیه مجلس و مجمع تشخیص داشت و گفت: از مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام گله داریم؛ موضوعاتی را برای حل مشکل مردم ارجاع داده ایم اما همچنان بلاتکلیف است. کار دولت را سلب می‌کنند و زندگی مردم را گروگان می گیرند بعد مدعی هستند چرا دولت کار نمی کند.
 
وی افزود: مردم کار و زندگی خود را از دولت توقع دارند و امور اجرایی بر عهده دولت است با دخالت‌های خود به زندگی مردم آسیب نزنید...برخی در دستگاه دیگر هستند اما می‌خواهند جای رئیس جمهور باشند، اگر می‌خواهید رییس جمهور شوید از مردم رای بگیرید. نمی‌شود جای دیگری باشید اما بخواهید مثل رییس جمهور عمل کنید.
 
جهانگیری گفت: زمانی که ایران ذیل فصل هفت شورای امنیت قرار گرفت، دلسوزان ایران دولتی می خواستند که قادر باشد با گفتگو، جمهوری اسلامی ایران را از ذیل فصل هفت بیرون بیاورد؛ دولت تدبیر و امید موفق شد این خطر را از ایران دور کند و توجه جهانی را به ایران جلب کند و فرصت توسعه را برای کشور فراهم نماید.
 
اقای معاون اول با اشاره به اقدامات دشمنان در تیرماه ۹۷ و آماده کردن فضا برای فروپاشی اقتصاد کشور، بیان کرد: در آن مقطع شاهد کمبود برخی کالاها نظیر پوشک بودیم. برخی دولت را مسخره کردند اما همان فضاسازی باید تبدیل به این می شد که در طی یک فرایند چهارماهه کالاهای اساسی در کشور یافت نشود و مردم احساس کنند که کشور دچار قحطی شده است. با تلاش های دولت اقدامات خصمانه دشمنان علیه ملت کنترل شد و اجازه ندادیم در کشور قحطی به وجود آید.
 
واقعیت‌ها چیست؟
 
سخان معاون اول رئیس جمهوری در حالی امروز بیان شد که روز گذشته هم عباس آخوندی وزیر مستعفی دولت دوازدهم گفته بود اگر دولت روحانی در سال ۹۲ نبود قحطی ایران را فراگرفته بود. چنی پیش از رئیس جمهور دستارود دولت تدبیر و امید و برجام را برداشتن سایه جنگ از سر کشور عنوان کرد که در سال ۹۲ قرار بوده به ایران حمله کنند اما با انتخاب روحانی گزینه جنگ از روی میز برداشته شده است.
 
این سخنان و ادبیات جنگ و قحطی از سوی رئیس دولت و کابینه‌اش در حالی مطرح می‌شود که امروز مردم برای خرید مرغ ساعت‌ها در صف می‌مانند و یا اینکه روغن در خیلی از فروشگاه‌ها یافت نمی‌شود؛ هر چند دولت می‌گوید کالا هست اما نبود مدیریت باعث شده مردم در سختی بیافتند.
 
آقای روحانی و جهانگیری امروز به جای پاسخگویی و اینکه راه را اشتباه رفتند، شاکی و مدعی هستند که اقتصاد ایران را نجات دادند در حالی که حاصل و میراث دولت یازدهم و دوازدهم برای دولت بد کوهی از بدهی و مشکلات اقتصادی و تعطیلی است.
 
همین روز گذشته مرکز آمار ایران از کاهش ۱.۵ درصدی مشارکت جمعیت شاغلان خبر داد؛ امروز همه بخصوص مردم و فعالان اقتصادی از دولت شاکی هستند؛ حتی موافق و طرفداران دولت که برای او رای جمع کردند امروز می‌گویند اگر چوب خشک به جای آقایان بود، عملکرد بهتری داشت.
 
آقای جهانگیری بهتر است به یاد بیاورند که در سال ۹۶ برای ترساندن مردم از کاندیدای دیگر گفتن اگر فعلانی بیاید نرخ ارز ۵ هزار تومان خواهد شد اما امروز به دلیل عملکرد دوستانش و خودش نرخ دلار ۲۵ هزار تومان است و حتی تا ۳۲ هزار تومان هم رفت و امروز مشکلات اقتصادی مردم حاصل بی عملی دولت است نه دیگران. و با واقعیت‌ها بهتر است روبرو شوند نه با متهم کردن دیگران فرار کنند.
 
هنوز در ذهن مردم وجود دارد که دولت یازدهم دولت احمدی نژاد را مسبب همه مشکلات عنوان می‌کرد و امروز دیگران و مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام را. ظاهرا دولتمردان تدبیرو امید از جمله آقای جهانگیری از پاسخگویی خوششان نمی‌آید. هر چند ظاهراً آقای جهانگیری یادشان رفته که در سال ۹۱ به دلیل مشکلات اقتصادی خواستار برکنار دولت بودند اما امروز خودشان را مبرا می‌دانند و مقصر باز هم دیگران هستند.
 
انتهای پیام
,
حسن روحانی پس از سفر به آمریکا در سال ۹۲ و تماس تلفنی با باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا، تدارک مذاکره را چین و حاصل دو سال مذاکره تبدیل به توافق مشترک ایران و ۱+۵ تیر ماه سال ۹۴ شد که این توافق از ۲۸ دی ماه همان سال اجرایی شد.
,
 
,
 
,
دستاورد برجام و آمد و رفت ۱۵۰ هیات خارجی هیچ بود
, دستاورد برجام و آمد و رفت ۱۵۰ هیات خارجی هیچ بود, دستاورد برجام و آمد و رفت ۱۵۰ هیات خارجی هیچ بود,
 
,
ایران قبل از اینکه غربی‌ها و آمریکا تحریمی را بردارند، تمامی تعهدات خود را در برجام اجرایی کرد و دل دولتمردان دولت یازدهم به امضای جان کری وزیر امور خارجه آمریکا خوش بود اما اوباما و دولتش با کارشکنی و خلف وعده هیچ تحریم را در عمل برنداشتن و همیشه از شمشیر داموکلس را در بالای سر ایران قرار داده بود و شرکت‌های خارجی به ترس از آمریکا هم حاضر نبودند در ایران سرمایه گذاری کنند.
, شمشیر داموکلس,
 
,
دولت اوباما به هیچ یک از وعده‌هایش در برجام عمل نکرد و تحریم‌ها نه‌تنها لغو نشد بلکه با عناوین دیگر اعمال می‌شد و فقط فروش و صادرات نفت ایران افزایش یافت و از حدود ۹۰۰ هزار بشکه در سال ۹۲ به حدود ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در روز رسید و سفر بیش از ۱۵۰ هیات خارجی هم دستاوردش برای کشورمان هیچ بود و فقط رونق اقتصادی در آمارها محقق شد و مردم رنگ رونق را ندیدند. 
 
دولت حسن روحانی که به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در سال ۹۶ نزدیک می‌شد و از سوی هیچ یک از عده‌هایش محقق نشده بود و مردم رونقی را حس نکرده بودند، همه چیز را گردن دولت قبل می‌انداخت و در ایام انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم باز هم با ایجاد ترس و اینکه اگر دیگران (آیت الله رئیسی) بیاید دلار ۵ هزار تومانی خواهد شد و... و اقای روحانی باز هم رونق و ثبات اقتصادی داد.
 
آقای اسحاق جهانگیری هم که به عنوان نامزد پوششی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرده بود در ایام انتخابات مردم را می‌ترساند و می‌گفت مردم عزیر ایران یادتان هست...
 
 
دستاورد دولت تدبیر و امید چیست؟
 
برجام پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا با بن بست مواجه شد و از همان ابتدا ساز خروج آمریکا از برجام را کوک کرد و در اردیبهشت ۹۷ از این توافق خارج شد و تحریم‌ها را تشدید کرد و آقای روحانی که روی آمریکا را کدخدای جهان می‌دانست آن زمان گفت یک موجود مزاحم از برجام خارج شده است و دل خوش اروپایی‌ها شد اما سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان هم فقط حرف زدند و وقت ایران را دو سال تلف کردند.
 
حاصل دولت عملکرد دولت یازدهم و دوزادهم کاهش ۷۰۰ درصدی ارزش پول ملی (افزایش ۷ برابری نرخ دلار)، کاهش شدید ارزش دارایی‌ها و قدرت خرید مردم، افزایش شدید قیمت‌ها، بیکاری و عمیق شدن رکود اقتصادی و... است که در سه سال گذشته چهره واقعی خود را نشان داد به طوری که مثلا قیمت پراید ۲۰ میلیون تومانی به ۱۰۰ میلیون و حتی ۱۵۰ میلیون تومان رسید؛ قیمت مسکن چند برابر شد و... و وضعیت اقتصادی مردم به گونه‌ای سخت شده است که همین امروز خواستار کنار رفتن دولت هستند.
 
نرخ تورم نقطه‌ای در اسفند ماه ١٣٩٩ به ٤٨,٧ درصد رسید؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٤٨.٧ درصد بیشتر از اسفند ١٣٩٨ ( فقط در یک سال) هزینه پرداخت کردند. نرخ تورم نقطه‌ای گروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی ها و دخانیات نیز به ٦٦.٦ درصد رسید که در تاریخ اقتصاد ایران در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه است؛ البته این رقم در بهمن ماه سال گذشته ۶۷.۷ درصد بود.
 
کارشناسان بارها هشدار دادند که گره زدن مشکلات اقتصاد ایران به مسائل خارجی اشتباه است و کلید حل مشکلات در داخل است؛ البته تاکید دارند که نقش تحریم‌ها و مسائل خارجی در مشکلات اقتصادی حدود ۳۰ درصد است اما بی عملی دولت و بدون برنامه بودن اثر گذاری آن را افزایش داده است.
 
حسن روحانی و دولتش که در سال ۹۲ وعده چنان رونقی را داده بود که مردم به یارانه نقدی که آن زمان (سال ۹۲) بیش از ۱۶ دلار بود، نیاز نداشته باشند و اما امروز نه‌تنها رونق حاصل نشد بلکه آن یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان امروز کمتر از دو دلار است و نمی‌توان با آن حتی یک مرغ خرید ولی در آن سال مردم با آن مبلغ می‌توانستند ۱۰ کیلو مرغ خریداری کنند.
 
 
آقای جهانگیری در سال ۹۶ چه گفتید؟
 
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری که در سال ۹۸ استعفا داده بود و ۱۲ روز خانه نشین بود، امروز انتقادات کنایه آمیز علیه مجلس و مجمع تشخیص داشت و گفت: از مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام گله داریم؛ موضوعاتی را برای حل مشکل مردم ارجاع داده ایم اما همچنان بلاتکلیف است. کار دولت را سلب می‌کنند و زندگی مردم را گروگان می گیرند بعد مدعی هستند چرا دولت کار نمی کند.
 
وی افزود: مردم کار و زندگی خود را از دولت توقع دارند و امور اجرایی بر عهده دولت است با دخالت‌های خود به زندگی مردم آسیب نزنید...برخی در دستگاه دیگر هستند اما می‌خواهند جای رئیس جمهور باشند، اگر می‌خواهید رییس جمهور شوید از مردم رای بگیرید. نمی‌شود جای دیگری باشید اما بخواهید مثل رییس جمهور عمل کنید.
 
جهانگیری گفت: زمانی که ایران ذیل فصل هفت شورای امنیت قرار گرفت، دلسوزان ایران دولتی می خواستند که قادر باشد با گفتگو، جمهوری اسلامی ایران را از ذیل فصل هفت بیرون بیاورد؛ دولت تدبیر و امید موفق شد این خطر را از ایران دور کند و توجه جهانی را به ایران جلب کند و فرصت توسعه را برای کشور فراهم نماید.
 
اقای معاون اول با اشاره به اقدامات دشمنان در تیرماه ۹۷ و آماده کردن فضا برای فروپاشی اقتصاد کشور، بیان کرد: در آن مقطع شاهد کمبود برخی کالاها نظیر پوشک بودیم. برخی دولت را مسخره کردند اما همان فضاسازی باید تبدیل به این می شد که در طی یک فرایند چهارماهه کالاهای اساسی در کشور یافت نشود و مردم احساس کنند که کشور دچار قحطی شده است. با تلاش های دولت اقدامات خصمانه دشمنان علیه ملت کنترل شد و اجازه ندادیم در کشور قحطی به وجود آید.
 
واقعیت‌ها چیست؟
 
سخان معاون اول رئیس جمهوری در حالی امروز بیان شد که روز گذشته هم عباس آخوندی وزیر مستعفی دولت دوازدهم گفته بود اگر دولت روحانی در سال ۹۲ نبود قحطی ایران را فراگرفته بود. چنی پیش از رئیس جمهور دستارود دولت تدبیر و امید و برجام را برداشتن سایه جنگ از سر کشور عنوان کرد که در سال ۹۲ قرار بوده به ایران حمله کنند اما با انتخاب روحانی گزینه جنگ از روی میز برداشته شده است.
 
این سخنان و ادبیات جنگ و قحطی از سوی رئیس دولت و کابینه‌اش در حالی مطرح می‌شود که امروز مردم برای خرید مرغ ساعت‌ها در صف می‌مانند و یا اینکه روغن در خیلی از فروشگاه‌ها یافت نمی‌شود؛ هر چند دولت می‌گوید کالا هست اما نبود مدیریت باعث شده مردم در سختی بیافتند.
 
آقای روحانی و جهانگیری امروز به جای پاسخگویی و اینکه راه را اشتباه رفتند، شاکی و مدعی هستند که اقتصاد ایران را نجات دادند در حالی که حاصل و میراث دولت یازدهم و دوازدهم برای دولت بد کوهی از بدهی و مشکلات اقتصادی و تعطیلی است.
 
همین روز گذشته مرکز آمار ایران از کاهش ۱.۵ درصدی مشارکت جمعیت شاغلان خبر داد؛ امروز همه بخصوص مردم و فعالان اقتصادی از دولت شاکی هستند؛ حتی موافق و طرفداران دولت که برای او رای جمع کردند امروز می‌گویند اگر چوب خشک به جای آقایان بود، عملکرد بهتری داشت.
 
آقای جهانگیری بهتر است به یاد بیاورند که در سال ۹۶ برای ترساندن مردم از کاندیدای دیگر گفتن اگر فعلانی بیاید نرخ ارز ۵ هزار تومان خواهد شد اما امروز به دلیل عملکرد دوستانش و خودش نرخ دلار ۲۵ هزار تومان است و حتی تا ۳۲ هزار تومان هم رفت و امروز مشکلات اقتصادی مردم حاصل بی عملی دولت است نه دیگران. و با واقعیت‌ها بهتر است روبرو شوند نه با متهم کردن دیگران فرار کنند.
 
هنوز در ذهن مردم وجود دارد که دولت یازدهم دولت احمدی نژاد را مسبب همه مشکلات عنوان می‌کرد و امروز دیگران و مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام را. ظاهرا دولتمردان تدبیرو امید از جمله آقای جهانگیری از پاسخگویی خوششان نمی‌آید. هر چند ظاهراً آقای جهانگیری یادشان رفته که در سال ۹۱ به دلیل مشکلات اقتصادی خواستار برکنار دولت بودند اما امروز خودشان را مبرا می‌دانند و مقصر باز هم دیگران هستند.
 
انتهای پیام
,
دولت اوباما به هیچ یک از وعده‌هایش در برجام عمل نکرد و تحریم‌ها نه‌تنها لغو نشد بلکه با عناوین دیگر اعمال می‌شد و فقط فروش و صادرات نفت ایران افزایش یافت و از حدود ۹۰۰ هزار بشکه در سال ۹۲ به حدود ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در روز رسید و سفر بیش از ۱۵۰ هیات خارجی هم دستاوردش برای کشورمان هیچ بود و فقط رونق اقتصادی در آمارها محقق شد و مردم رنگ رونق را ندیدند. 
,
 
,
دولت حسن روحانی که به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در سال ۹۶ نزدیک می‌شد و از سوی هیچ یک از عده‌هایش محقق نشده بود و مردم رونقی را حس نکرده بودند، همه چیز را گردن دولت قبل می‌انداخت و در ایام انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم باز هم با ایجاد ترس و اینکه اگر دیگران (آیت الله رئیسی) بیاید دلار ۵ هزار تومانی خواهد شد و... و اقای روحانی باز هم رونق و ثبات اقتصادی داد.
 
آقای اسحاق جهانگیری هم که به عنوان نامزد پوششی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرده بود در ایام انتخابات مردم را می‌ترساند و می‌گفت مردم عزیر ایران یادتان هست...
 
 
دستاورد دولت تدبیر و امید چیست؟
 
برجام پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا با بن بست مواجه شد و از همان ابتدا ساز خروج آمریکا از برجام را کوک کرد و در اردیبهشت ۹۷ از این توافق خارج شد و تحریم‌ها را تشدید کرد و آقای روحانی که روی آمریکا را کدخدای جهان می‌دانست آن زمان گفت یک موجود مزاحم از برجام خارج شده است و دل خوش اروپایی‌ها شد اما سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان هم فقط حرف زدند و وقت ایران را دو سال تلف کردند.
 
حاصل دولت عملکرد دولت یازدهم و دوزادهم کاهش ۷۰۰ درصدی ارزش پول ملی (افزایش ۷ برابری نرخ دلار)، کاهش شدید ارزش دارایی‌ها و قدرت خرید مردم، افزایش شدید قیمت‌ها، بیکاری و عمیق شدن رکود اقتصادی و... است که در سه سال گذشته چهره واقعی خود را نشان داد به طوری که مثلا قیمت پراید ۲۰ میلیون تومانی به ۱۰۰ میلیون و حتی ۱۵۰ میلیون تومان رسید؛ قیمت مسکن چند برابر شد و... و وضعیت اقتصادی مردم به گونه‌ای سخت شده است که همین امروز خواستار کنار رفتن دولت هستند.
 
نرخ تورم نقطه‌ای در اسفند ماه ١٣٩٩ به ٤٨,٧ درصد رسید؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٤٨.٧ درصد بیشتر از اسفند ١٣٩٨ ( فقط در یک سال) هزینه پرداخت کردند. نرخ تورم نقطه‌ای گروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی ها و دخانیات نیز به ٦٦.٦ درصد رسید که در تاریخ اقتصاد ایران در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه است؛ البته این رقم در بهمن ماه سال گذشته ۶۷.۷ درصد بود.
 
کارشناسان بارها هشدار دادند که گره زدن مشکلات اقتصاد ایران به مسائل خارجی اشتباه است و کلید حل مشکلات در داخل است؛ البته تاکید دارند که نقش تحریم‌ها و مسائل خارجی در مشکلات اقتصادی حدود ۳۰ درصد است اما بی عملی دولت و بدون برنامه بودن اثر گذاری آن را افزایش داده است.
 
حسن روحانی و دولتش که در سال ۹۲ وعده چنان رونقی را داده بود که مردم به یارانه نقدی که آن زمان (سال ۹۲) بیش از ۱۶ دلار بود، نیاز نداشته باشند و اما امروز نه‌تنها رونق حاصل نشد بلکه آن یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان امروز کمتر از دو دلار است و نمی‌توان با آن حتی یک مرغ خرید ولی در آن سال مردم با آن مبلغ می‌توانستند ۱۰ کیلو مرغ خریداری کنند.
 
 
آقای جهانگیری در سال ۹۶ چه گفتید؟
 
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری که در سال ۹۸ استعفا داده بود و ۱۲ روز خانه نشین بود، امروز انتقادات کنایه آمیز علیه مجلس و مجمع تشخیص داشت و گفت: از مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام گله داریم؛ موضوعاتی را برای حل مشکل مردم ارجاع داده ایم اما همچنان بلاتکلیف است. کار دولت را سلب می‌کنند و زندگی مردم را گروگان می گیرند بعد مدعی هستند چرا دولت کار نمی کند.
 
وی افزود: مردم کار و زندگی خود را از دولت توقع دارند و امور اجرایی بر عهده دولت است با دخالت‌های خود به زندگی مردم آسیب نزنید...برخی در دستگاه دیگر هستند اما می‌خواهند جای رئیس جمهور باشند، اگر می‌خواهید رییس جمهور شوید از مردم رای بگیرید. نمی‌شود جای دیگری باشید اما بخواهید مثل رییس جمهور عمل کنید.
 
جهانگیری گفت: زمانی که ایران ذیل فصل هفت شورای امنیت قرار گرفت، دلسوزان ایران دولتی می خواستند که قادر باشد با گفتگو، جمهوری اسلامی ایران را از ذیل فصل هفت بیرون بیاورد؛ دولت تدبیر و امید موفق شد این خطر را از ایران دور کند و توجه جهانی را به ایران جلب کند و فرصت توسعه را برای کشور فراهم نماید.
 
اقای معاون اول با اشاره به اقدامات دشمنان در تیرماه ۹۷ و آماده کردن فضا برای فروپاشی اقتصاد کشور، بیان کرد: در آن مقطع شاهد کمبود برخی کالاها نظیر پوشک بودیم. برخی دولت را مسخره کردند اما همان فضاسازی باید تبدیل به این می شد که در طی یک فرایند چهارماهه کالاهای اساسی در کشور یافت نشود و مردم احساس کنند که کشور دچار قحطی شده است. با تلاش های دولت اقدامات خصمانه دشمنان علیه ملت کنترل شد و اجازه ندادیم در کشور قحطی به وجود آید.
 
واقعیت‌ها چیست؟
 
سخان معاون اول رئیس جمهوری در حالی امروز بیان شد که روز گذشته هم عباس آخوندی وزیر مستعفی دولت دوازدهم گفته بود اگر دولت روحانی در سال ۹۲ نبود قحطی ایران را فراگرفته بود. چنی پیش از رئیس جمهور دستارود دولت تدبیر و امید و برجام را برداشتن سایه جنگ از سر کشور عنوان کرد که در سال ۹۲ قرار بوده به ایران حمله کنند اما با انتخاب روحانی گزینه جنگ از روی میز برداشته شده است.
 
این سخنان و ادبیات جنگ و قحطی از سوی رئیس دولت و کابینه‌اش در حالی مطرح می‌شود که امروز مردم برای خرید مرغ ساعت‌ها در صف می‌مانند و یا اینکه روغن در خیلی از فروشگاه‌ها یافت نمی‌شود؛ هر چند دولت می‌گوید کالا هست اما نبود مدیریت باعث شده مردم در سختی بیافتند.
 
آقای روحانی و جهانگیری امروز به جای پاسخگویی و اینکه راه را اشتباه رفتند، شاکی و مدعی هستند که اقتصاد ایران را نجات دادند در حالی که حاصل و میراث دولت یازدهم و دوازدهم برای دولت بد کوهی از بدهی و مشکلات اقتصادی و تعطیلی است.
 
همین روز گذشته مرکز آمار ایران از کاهش ۱.۵ درصدی مشارکت جمعیت شاغلان خبر داد؛ امروز همه بخصوص مردم و فعالان اقتصادی از دولت شاکی هستند؛ حتی موافق و طرفداران دولت که برای او رای جمع کردند امروز می‌گویند اگر چوب خشک به جای آقایان بود، عملکرد بهتری داشت.
 
آقای جهانگیری بهتر است به یاد بیاورند که در سال ۹۶ برای ترساندن مردم از کاندیدای دیگر گفتن اگر فعلانی بیاید نرخ ارز ۵ هزار تومان خواهد شد اما امروز به دلیل عملکرد دوستانش و خودش نرخ دلار ۲۵ هزار تومان است و حتی تا ۳۲ هزار تومان هم رفت و امروز مشکلات اقتصادی مردم حاصل بی عملی دولت است نه دیگران. و با واقعیت‌ها بهتر است روبرو شوند نه با متهم کردن دیگران فرار کنند.
 
هنوز در ذهن مردم وجود دارد که دولت یازدهم دولت احمدی نژاد را مسبب همه مشکلات عنوان می‌کرد و امروز دیگران و مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام را. ظاهرا دولتمردان تدبیرو امید از جمله آقای جهانگیری از پاسخگویی خوششان نمی‌آید. هر چند ظاهراً آقای جهانگیری یادشان رفته که در سال ۹۱ به دلیل مشکلات اقتصادی خواستار برکنار دولت بودند اما امروز خودشان را مبرا می‌دانند و مقصر باز هم دیگران هستند.
 
انتهای پیام
,
دولت حسن روحانی که به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در سال ۹۶ نزدیک می‌شد و از سوی هیچ یک از عده‌هایش محقق نشده بود و مردم رونقی را حس نکرده بودند، همه چیز را گردن دولت قبل می‌انداخت و در ایام انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم باز هم با ایجاد ترس و اینکه اگر دیگران (آیت الله رئیسی) بیاید دلار ۵ هزار تومانی خواهد شد و... و اقای روحانی باز هم رونق و ثبات اقتصادی داد.
,
 
,
آقای اسحاق جهانگیری هم که به عنوان نامزد پوششی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرده بود در ایام انتخابات مردم را می‌ترساند و می‌گفت مردم عزیر ایران یادتان هست...
, آقای اسحاق جهانگیری هم که به عنوان نامزد پوششی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرده بود در ایام انتخابات مردم را می‌ترساند و می‌گفت مردم عزیر ایران یادتان هست...,
 
,
 
دستاورد دولت تدبیر و امید چیست؟
 
برجام پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا با بن بست مواجه شد و از همان ابتدا ساز خروج آمریکا از برجام را کوک کرد و در اردیبهشت ۹۷ از این توافق خارج شد و تحریم‌ها را تشدید کرد و آقای روحانی که روی آمریکا را کدخدای جهان می‌دانست آن زمان گفت یک موجود مزاحم از برجام خارج شده است و دل خوش اروپایی‌ها شد اما سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان هم فقط حرف زدند و وقت ایران را دو سال تلف کردند.
 
حاصل دولت عملکرد دولت یازدهم و دوزادهم کاهش ۷۰۰ درصدی ارزش پول ملی (افزایش ۷ برابری نرخ دلار)، کاهش شدید ارزش دارایی‌ها و قدرت خرید مردم، افزایش شدید قیمت‌ها، بیکاری و عمیق شدن رکود اقتصادی و... است که در سه سال گذشته چهره واقعی خود را نشان داد به طوری که مثلا قیمت پراید ۲۰ میلیون تومانی به ۱۰۰ میلیون و حتی ۱۵۰ میلیون تومان رسید؛ قیمت مسکن چند برابر شد و... و وضعیت اقتصادی مردم به گونه‌ای سخت شده است که همین امروز خواستار کنار رفتن دولت هستند.
 
نرخ تورم نقطه‌ای در اسفند ماه ١٣٩٩ به ٤٨,٧ درصد رسید؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٤٨.٧ درصد بیشتر از اسفند ١٣٩٨ ( فقط در یک سال) هزینه پرداخت کردند. نرخ تورم نقطه‌ای گروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی ها و دخانیات نیز به ٦٦.٦ درصد رسید که در تاریخ اقتصاد ایران در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه است؛ البته این رقم در بهمن ماه سال گذشته ۶۷.۷ درصد بود.
 
کارشناسان بارها هشدار دادند که گره زدن مشکلات اقتصاد ایران به مسائل خارجی اشتباه است و کلید حل مشکلات در داخل است؛ البته تاکید دارند که نقش تحریم‌ها و مسائل خارجی در مشکلات اقتصادی حدود ۳۰ درصد است اما بی عملی دولت و بدون برنامه بودن اثر گذاری آن را افزایش داده است.
 
حسن روحانی و دولتش که در سال ۹۲ وعده چنان رونقی را داده بود که مردم به یارانه نقدی که آن زمان (سال ۹۲) بیش از ۱۶ دلار بود، نیاز نداشته باشند و اما امروز نه‌تنها رونق حاصل نشد بلکه آن یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان امروز کمتر از دو دلار است و نمی‌توان با آن حتی یک مرغ خرید ولی در آن سال مردم با آن مبلغ می‌توانستند ۱۰ کیلو مرغ خریداری کنند.
 
 
آقای جهانگیری در سال ۹۶ چه گفتید؟
 
,
 
,
دستاورد دولت تدبیر و امید چیست؟
, دستاورد دولت تدبیر و امید چیست؟, دستاورد دولت تدبیر و امید چیست؟,
 
,
برجام پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا با بن بست مواجه شد و از همان ابتدا ساز خروج آمریکا از برجام را کوک کرد و در اردیبهشت ۹۷ از این توافق خارج شد و تحریم‌ها را تشدید کرد و آقای روحانی که روی آمریکا را کدخدای جهان می‌دانست آن زمان گفت یک موجود مزاحم از برجام خارج شده است و دل خوش اروپایی‌ها شد اما سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان هم فقط حرف زدند و وقت ایران را دو سال تلف کردند.
,
 
,
حاصل دولت عملکرد دولت یازدهم و دوزادهم کاهش ۷۰۰ درصدی ارزش پول ملی (افزایش ۷ برابری نرخ دلار)، کاهش شدید ارزش دارایی‌ها و قدرت خرید مردم، افزایش شدید قیمت‌ها، بیکاری و عمیق شدن رکود اقتصادی و... است که در سه سال گذشته چهره واقعی خود را نشان داد به طوری که مثلا قیمت پراید ۲۰ میلیون تومانی به ۱۰۰ میلیون و حتی ۱۵۰ میلیون تومان رسید؛ قیمت مسکن چند برابر شد و... و وضعیت اقتصادی مردم به گونه‌ای سخت شده است که همین امروز خواستار کنار رفتن دولت هستند.
 
نرخ تورم نقطه‌ای در اسفند ماه ١٣٩٩ به ٤٨,٧ درصد رسید؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٤٨.٧ درصد بیشتر از اسفند ١٣٩٨ ( فقط در یک سال) هزینه پرداخت کردند. نرخ تورم نقطه‌ای گروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی ها و دخانیات نیز به ٦٦.٦ درصد رسید که در تاریخ اقتصاد ایران در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه است؛ البته این رقم در بهمن ماه سال گذشته ۶۷.۷ درصد بود.
 
کارشناسان بارها هشدار دادند که گره زدن مشکلات اقتصاد ایران به مسائل خارجی اشتباه است و کلید حل مشکلات در داخل است؛ البته تاکید دارند که نقش تحریم‌ها و مسائل خارجی در مشکلات اقتصادی حدود ۳۰ درصد است اما بی عملی دولت و بدون برنامه بودن اثر گذاری آن را افزایش داده است.
 
حسن روحانی و دولتش که در سال ۹۲ وعده چنان رونقی را داده بود که مردم به یارانه نقدی که آن زمان (سال ۹۲) بیش از ۱۶ دلار بود، نیاز نداشته باشند و اما امروز نه‌تنها رونق حاصل نشد بلکه آن یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان امروز کمتر از دو دلار است و نمی‌توان با آن حتی یک مرغ خرید ولی در آن سال مردم با آن مبلغ می‌توانستند ۱۰ کیلو مرغ خریداری کنند.
 
 
آقای جهانگیری در سال ۹۶ چه گفتید؟
,
حاصل دولت عملکرد دولت یازدهم و دوزادهم کاهش ۷۰۰ درصدی ارزش پول ملی (افزایش ۷ برابری نرخ دلار)، کاهش شدید ارزش دارایی‌ها و قدرت خرید مردم، افزایش شدید قیمت‌ها، بیکاری و عمیق شدن رکود اقتصادی و... است که در سه سال گذشته چهره واقعی خود را نشان داد به طوری که مثلا قیمت پراید ۲۰ میلیون تومانی به ۱۰۰ میلیون و حتی ۱۵۰ میلیون تومان رسید؛ قیمت مسکن چند برابر شد و... و وضعیت اقتصادی مردم به گونه‌ای سخت شده است که همین امروز خواستار کنار رفتن دولت هستند.
,
 
,
نرخ تورم نقطه‌ای در اسفند ماه ١٣٩٩ به ٤٨,٧ درصد رسید؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٤٨.٧ درصد بیشتر از اسفند ١٣٩٨ ( فقط در یک سال) هزینه پرداخت کردند. نرخ تورم نقطه‌ای گروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی ها و دخانیات نیز به ٦٦.٦ درصد رسید که در تاریخ اقتصاد ایران در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه است؛ البته این رقم در بهمن ماه سال گذشته ۶۷.۷ درصد بود.
 
,
نرخ تورم نقطه‌ای در اسفند ماه ١٣٩٩ به ٤٨,٧ درصد رسید؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٤٨.٧ درصد بیشتر از اسفند ١٣٩٨ ( فقط در یک سال) هزینه پرداخت کردند. نرخ تورم نقطه‌ای گروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی ها و دخانیات نیز به ٦٦.٦ درصد رسید که در تاریخ اقتصاد ایران در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه است؛ البته این رقم در بهمن ماه سال گذشته ۶۷.۷ درصد بود.
,
 
,
کارشناسان بارها هشدار دادند که گره زدن مشکلات اقتصاد ایران به مسائل خارجی اشتباه است و کلید حل مشکلات در داخل است؛ البته تاکید دارند که نقش تحریم‌ها و مسائل خارجی در مشکلات اقتصادی حدود ۳۰ درصد است اما بی عملی دولت و بدون برنامه بودن اثر گذاری آن را افزایش داده است.
,
 
,
حسن روحانی و دولتش که در سال ۹۲ وعده چنان رونقی را داده بود که مردم به یارانه نقدی که آن زمان (سال ۹۲) بیش از ۱۶ دلار بود، نیاز نداشته باشند و اما امروز نه‌تنها رونق حاصل نشد بلکه آن یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان امروز کمتر از دو دلار است و نمی‌توان با آن حتی یک مرغ خرید ولی در آن سال مردم با آن مبلغ می‌توانستند ۱۰ کیلو مرغ خریداری کنند.
,
 
,
 
,
آقای جهانگیری در سال ۹۶ چه گفتید؟
, آقای جهانگیری در سال ۹۶ چه گفتید؟, آقای جهانگیری در سال ۹۶ چه گفتید؟,
 
,
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری که در سال ۹۸ استعفا داده بود و ۱۲ روز خانه نشین بود، امروز انتقادات کنایه آمیز علیه مجلس و مجمع تشخیص داشت و گفت: از مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام گله داریم؛ موضوعاتی را برای حل مشکل مردم ارجاع داده ایم اما همچنان بلاتکلیف است. کار دولت را سلب می‌کنند و زندگی مردم را گروگان می گیرند بعد مدعی هستند چرا دولت کار نمی کند.
 
وی افزود: مردم کار و زندگی خود را از دولت توقع دارند و امور اجرایی بر عهده دولت است با دخالت‌های خود به زندگی مردم آسیب نزنید...برخی در دستگاه دیگر هستند اما می‌خواهند جای رئیس جمهور باشند، اگر می‌خواهید رییس جمهور شوید از مردم رای بگیرید. نمی‌شود جای دیگری باشید اما بخواهید مثل رییس جمهور عمل کنید.
 
جهانگیری گفت: زمانی که ایران ذیل فصل هفت شورای امنیت قرار گرفت، دلسوزان ایران دولتی می خواستند که قادر باشد با گفتگو، جمهوری اسلامی ایران را از ذیل فصل هفت بیرون بیاورد؛ دولت تدبیر و امید موفق شد این خطر را از ایران دور کند و توجه جهانی را به ایران جلب کند و فرصت توسعه را برای کشور فراهم نماید.
 
اقای معاون اول با اشاره به اقدامات دشمنان در تیرماه ۹۷ و آماده کردن فضا برای فروپاشی اقتصاد کشور، بیان کرد: در آن مقطع شاهد کمبود برخی کالاها نظیر پوشک بودیم. برخی دولت را مسخره کردند اما همان فضاسازی باید تبدیل به این می شد که در طی یک فرایند چهارماهه کالاهای اساسی در کشور یافت نشود و مردم احساس کنند که کشور دچار قحطی شده است. با تلاش های دولت اقدامات خصمانه دشمنان علیه ملت کنترل شد و اجازه ندادیم در کشور قحطی به وجود آید.
 
واقعیت‌ها چیست؟
 
سخان معاون اول رئیس جمهوری در حالی امروز بیان شد که روز گذشته هم عباس آخوندی وزیر مستعفی دولت دوازدهم گفته بود اگر دولت روحانی در سال ۹۲ نبود قحطی ایران را فراگرفته بود. چنی پیش از رئیس جمهور دستارود دولت تدبیر و امید و برجام را برداشتن سایه جنگ از سر کشور عنوان کرد که در سال ۹۲ قرار بوده به ایران حمله کنند اما با انتخاب روحانی گزینه جنگ از روی میز برداشته شده است.
 
این سخنان و ادبیات جنگ و قحطی از سوی رئیس دولت و کابینه‌اش در حالی مطرح می‌شود که امروز مردم برای خرید مرغ ساعت‌ها در صف می‌مانند و یا اینکه روغن در خیلی از فروشگاه‌ها یافت نمی‌شود؛ هر چند دولت می‌گوید کالا هست اما نبود مدیریت باعث شده مردم در سختی بیافتند.
 
آقای روحانی و جهانگیری امروز به جای پاسخگویی و اینکه راه را اشتباه رفتند، شاکی و مدعی هستند که اقتصاد ایران را نجات دادند در حالی که حاصل و میراث دولت یازدهم و دوازدهم برای دولت بد کوهی از بدهی و مشکلات اقتصادی و تعطیلی است.
 
همین روز گذشته مرکز آمار ایران از کاهش ۱.۵ درصدی مشارکت جمعیت شاغلان خبر داد؛ امروز همه بخصوص مردم و فعالان اقتصادی از دولت شاکی هستند؛ حتی موافق و طرفداران دولت که برای او رای جمع کردند امروز می‌گویند اگر چوب خشک به جای آقایان بود، عملکرد بهتری داشت.
 
آقای جهانگیری بهتر است به یاد بیاورند که در سال ۹۶ برای ترساندن مردم از کاندیدای دیگر گفتن اگر فعلانی بیاید نرخ ارز ۵ هزار تومان خواهد شد اما امروز به دلیل عملکرد دوستانش و خودش نرخ دلار ۲۵ هزار تومان است و حتی تا ۳۲ هزار تومان هم رفت و امروز مشکلات اقتصادی مردم حاصل بی عملی دولت است نه دیگران. و با واقعیت‌ها بهتر است روبرو شوند نه با متهم کردن دیگران فرار کنند.
 
هنوز در ذهن مردم وجود دارد که دولت یازدهم دولت احمدی نژاد را مسبب همه مشکلات عنوان می‌کرد و امروز دیگران و مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام را. ظاهرا دولتمردان تدبیرو امید از جمله آقای جهانگیری از پاسخگویی خوششان نمی‌آید. هر چند ظاهراً آقای جهانگیری یادشان رفته که در سال ۹۱ به دلیل مشکلات اقتصادی خواستار برکنار دولت بودند اما امروز خودشان را مبرا می‌دانند و مقصر باز هم دیگران هستند.
 
انتهای پیام
,
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری که در سال ۹۸ استعفا داده بود و ۱۲ روز خانه نشین بود، امروز انتقادات کنایه آمیز علیه مجلس و مجمع تشخیص داشت و گفت: از مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام گله داریم؛ موضوعاتی را برای حل مشکل مردم ارجاع داده ایم اما همچنان بلاتکلیف است. کار دولت را سلب می‌کنند و زندگی مردم را گروگان می گیرند بعد مدعی هستند چرا دولت کار نمی کند.
,
 
,
وی افزود: مردم کار و زندگی خود را از دولت توقع دارند و امور اجرایی بر عهده دولت است با دخالت‌های خود به زندگی مردم آسیب نزنید...برخی در دستگاه دیگر هستند اما می‌خواهند جای رئیس جمهور باشند، اگر می‌خواهید رییس جمهور شوید از مردم رای بگیرید. نمی‌شود جای دیگری باشید اما بخواهید مثل رییس جمهور عمل کنید.
, وی افزود: مردم کار و زندگی خود را از دولت توقع دارند و امور اجرایی بر عهده دولت است با دخالت‌های خود به زندگی مردم آسیب نزنید...,
 
,
جهانگیری گفت: زمانی که ایران ذیل فصل هفت شورای امنیت قرار گرفت، دلسوزان ایران دولتی می خواستند که قادر باشد با گفتگو، جمهوری اسلامی ایران را از ذیل فصل هفت بیرون بیاورد؛ دولت تدبیر و امید موفق شد این خطر را از ایران دور کند و توجه جهانی را به ایران جلب کند و فرصت توسعه را برای کشور فراهم نماید.
,
 
,
اقای معاون اول با اشاره به اقدامات دشمنان در تیرماه ۹۷ و آماده کردن فضا برای فروپاشی اقتصاد کشور، بیان کرد: در آن مقطع شاهد کمبود برخی کالاها نظیر پوشک بودیم. برخی دولت را مسخره کردند اما همان فضاسازی باید تبدیل به این می شد که در طی یک فرایند چهارماهه کالاهای اساسی در کشور یافت نشود و مردم احساس کنند که کشور دچار قحطی شده است. با تلاش های دولت اقدامات خصمانه دشمنان علیه ملت کنترل شد و اجازه ندادیم در کشور قحطی به وجود آید.
,
 
,
واقعیت‌ها چیست؟
, واقعیت‌ها چیست؟, واقعیت‌ها چیست؟,
 
,
سخان معاون اول رئیس جمهوری در حالی امروز بیان شد که روز گذشته هم عباس آخوندی وزیر مستعفی دولت دوازدهم گفته بود اگر دولت روحانی در سال ۹۲ نبود قحطی ایران را فراگرفته بود. چنی پیش از رئیس جمهور دستارود دولت تدبیر و امید و برجام را برداشتن سایه جنگ از سر کشور عنوان کرد که در سال ۹۲ قرار بوده به ایران حمله کنند اما با انتخاب روحانی گزینه جنگ از روی میز برداشته شده است.
 
این سخنان و ادبیات جنگ و قحطی از سوی رئیس دولت و کابینه‌اش در حالی مطرح می‌شود که امروز مردم برای خرید مرغ ساعت‌ها در صف می‌مانند و یا اینکه روغن در خیلی از فروشگاه‌ها یافت نمی‌شود؛ هر چند دولت می‌گوید کالا هست اما نبود مدیریت باعث شده مردم در سختی بیافتند.
 
آقای روحانی و جهانگیری امروز به جای پاسخگویی و اینکه راه را اشتباه رفتند، شاکی و مدعی هستند که اقتصاد ایران را نجات دادند در حالی که حاصل و میراث دولت یازدهم و دوازدهم برای دولت بد کوهی از بدهی و مشکلات اقتصادی و تعطیلی است.
 
همین روز گذشته مرکز آمار ایران از کاهش ۱.۵ درصدی مشارکت جمعیت شاغلان خبر داد؛ امروز همه بخصوص مردم و فعالان اقتصادی از دولت شاکی هستند؛ حتی موافق و طرفداران دولت که برای او رای جمع کردند امروز می‌گویند اگر چوب خشک به جای آقایان بود، عملکرد بهتری داشت.
 
آقای جهانگیری بهتر است به یاد بیاورند که در سال ۹۶ برای ترساندن مردم از کاندیدای دیگر گفتن اگر فعلانی بیاید نرخ ارز ۵ هزار تومان خواهد شد اما امروز به دلیل عملکرد دوستانش و خودش نرخ دلار ۲۵ هزار تومان است و حتی تا ۳۲ هزار تومان هم رفت و امروز مشکلات اقتصادی مردم حاصل بی عملی دولت است نه دیگران. و با واقعیت‌ها بهتر است روبرو شوند نه با متهم کردن دیگران فرار کنند.
 
هنوز در ذهن مردم وجود دارد که دولت یازدهم دولت احمدی نژاد را مسبب همه مشکلات عنوان می‌کرد و امروز دیگران و مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام را. ظاهرا دولتمردان تدبیرو امید از جمله آقای جهانگیری از پاسخگویی خوششان نمی‌آید. هر چند ظاهراً آقای جهانگیری یادشان رفته که در سال ۹۱ به دلیل مشکلات اقتصادی خواستار برکنار دولت بودند اما امروز خودشان را مبرا می‌دانند و مقصر باز هم دیگران هستند.
 
انتهای پیام
,
سخان معاون اول رئیس جمهوری در حالی امروز بیان شد که روز گذشته هم عباس آخوندی وزیر مستعفی دولت دوازدهم گفته بود اگر دولت روحانی در سال ۹۲ نبود قحطی ایران را فراگرفته بود. چنی پیش از رئیس جمهور دستارود دولت تدبیر و امید و برجام را برداشتن سایه جنگ از سر کشور عنوان کرد که در سال ۹۲ قرار بوده به ایران حمله کنند اما با انتخاب روحانی گزینه جنگ از روی میز برداشته شده است.
,
 
,
این سخنان و ادبیات جنگ و قحطی از سوی رئیس دولت و کابینه‌اش در حالی مطرح می‌شود که امروز مردم برای خرید مرغ ساعت‌ها در صف می‌مانند و یا اینکه روغن در خیلی از فروشگاه‌ها یافت نمی‌شود؛ هر چند دولت می‌گوید کالا هست اما نبود مدیریت باعث شده مردم در سختی بیافتند.
,
 
,
آقای روحانی و جهانگیری امروز به جای پاسخگویی و اینکه راه را اشتباه رفتند، شاکی و مدعی هستند که اقتصاد ایران را نجات دادند در حالی که حاصل و میراث دولت یازدهم و دوازدهم برای دولت بد کوهی از بدهی و مشکلات اقتصادی و تعطیلی است.
,
 
,
همین روز گذشته مرکز آمار ایران از کاهش ۱.۵ درصدی مشارکت جمعیت شاغلان خبر داد؛ امروز همه بخصوص مردم و فعالان اقتصادی از دولت شاکی هستند؛ حتی موافق و طرفداران دولت که برای او رای جمع کردند امروز می‌گویند اگر چوب خشک به جای آقایان بود، عملکرد بهتری داشت.
 
آقای جهانگیری بهتر است به یاد بیاورند که در سال ۹۶ برای ترساندن مردم از کاندیدای دیگر گفتن اگر فعلانی بیاید نرخ ارز ۵ هزار تومان خواهد شد اما امروز به دلیل عملکرد دوستانش و خودش نرخ دلار ۲۵ هزار تومان است و حتی تا ۳۲ هزار تومان هم رفت و امروز مشکلات اقتصادی مردم حاصل بی عملی دولت است نه دیگران. و با واقعیت‌ها بهتر است روبرو شوند نه با متهم کردن دیگران فرار کنند.
 
هنوز در ذهن مردم وجود دارد که دولت یازدهم دولت احمدی نژاد را مسبب همه مشکلات عنوان می‌کرد و امروز دیگران و مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام را. ظاهرا دولتمردان تدبیرو امید از جمله آقای جهانگیری از پاسخگویی خوششان نمی‌آید. هر چند ظاهراً آقای جهانگیری یادشان رفته که در سال ۹۱ به دلیل مشکلات اقتصادی خواستار برکنار دولت بودند اما امروز خودشان را مبرا می‌دانند و مقصر باز هم دیگران هستند.
 
انتهای پیام
,
همین روز گذشته مرکز آمار ایران از کاهش ۱.۵ درصدی مشارکت جمعیت شاغلان خبر داد؛ امروز همه بخصوص مردم و فعالان اقتصادی از دولت شاکی هستند؛ حتی موافق و طرفداران دولت که برای او رای جمع کردند امروز می‌گویند اگر چوب خشک به جای آقایان بود، عملکرد بهتری داشت.
,
 
,
آقای جهانگیری بهتر است به یاد بیاورند که در سال ۹۶ برای ترساندن مردم از کاندیدای دیگر گفتن اگر فعلانی بیاید نرخ ارز ۵ هزار تومان خواهد شد اما امروز به دلیل عملکرد دوستانش و خودش نرخ دلار ۲۵ هزار تومان است و حتی تا ۳۲ هزار تومان هم رفت و امروز مشکلات اقتصادی مردم حاصل بی عملی دولت است نه دیگران. و با واقعیت‌ها بهتر است روبرو شوند نه با متهم کردن دیگران فرار کنند.
 
هنوز در ذهن مردم وجود دارد که دولت یازدهم دولت احمدی نژاد را مسبب همه مشکلات عنوان می‌کرد و امروز دیگران و مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام را. ظاهرا دولتمردان تدبیرو امید از جمله آقای جهانگیری از پاسخگویی خوششان نمی‌آید. هر چند ظاهراً آقای جهانگیری یادشان رفته که در سال ۹۱ به دلیل مشکلات اقتصادی خواستار برکنار دولت بودند اما امروز خودشان را مبرا می‌دانند و مقصر باز هم دیگران هستند.
 
,
آقای جهانگیری بهتر است به یاد بیاورند که در سال ۹۶ برای ترساندن مردم از کاندیدای دیگر گفتن اگر فعلانی بیاید نرخ ارز ۵ هزار تومان خواهد شد اما امروز به دلیل عملکرد دوستانش و خودش نرخ دلار ۲۵ هزار تومان است و حتی تا ۳۲ هزار تومان هم رفت و امروز مشکلات اقتصادی مردم حاصل بی عملی دولت است نه دیگران. و با واقعیت‌ها بهتر است روبرو شوند نه با متهم کردن دیگران فرار کنند.
,
 
,
هنوز در ذهن مردم وجود دارد که دولت یازدهم دولت احمدی نژاد را مسبب همه مشکلات عنوان می‌کرد و امروز دیگران و مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام را. ظاهرا دولتمردان تدبیرو امید از جمله آقای جهانگیری از پاسخگویی خوششان نمی‌آید. هر چند ظاهراً آقای جهانگیری یادشان رفته که در سال ۹۱ به دلیل مشکلات اقتصادی خواستار برکنار دولت بودند اما امروز خودشان را مبرا می‌دانند و مقصر باز هم دیگران هستند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه