اخبار داغ

به دنبال اعتراض کارگران یک معدن رخ داد؛

مسیر مسدود شده ترانزیتی بندرعباس-کرمان-سیستان و بلوچستان باز شد

مسیر مسدود شده ترانزیتی بندرعباس-کرمان-سیستان و بلوچستان باز شد
جاده ترانزیتی در پی تعطیلی معدن آسمینون منوجان و بیکار شدن نزدیک به ۱۰۰۰ کارگر در این معدن از صبح امروز مسدود شد که با تلاش فرماندار و بخشدار آسمینون لحظاتی قبل این جاده ترانزیتی باز شد و رفت آمد ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ از صبح امروز تاکنون جمعی از کارگران معدن آسمینون منوجان به نشانه اعتراض محور کهنوج به بندرعباس را مسدود کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

اعضای شورای تامین شهرستان منوجان در جلسه ای در محل ایست بازرسی تونل مشغول برای رفع مشکل رایزنی کردند.

,

کارگران معدن آسمینون که به دلیل عدم پرداخت حقوق، عدم تمدید قرارداد در سال جدید و تعطیلی معدن با بهانه های مختلف از سوی علیمحمدی مدیرعامل شرکت معدن فاریاب دست به اعتصاب زده و جاده بین المللی را به مدت ١٠ ساعت مسدود کرده بودند پس از حضور مسئولان شهرستان و تماس زینی وند، استاندار کرمان با فرماندار منوجان و قول مساعد مبنی بر رفع مشکل کارگران، به اعتصاب خود پایان دادند.

محمودی عضو شورای کارگری معدن که در جمع کارگران معترض بصورت تلفنی با استاندار گفتگو می کرد پس از پایان تماس گفت: استاندار کرمان اعلام کردند که هفته آینده جلسه ای با موضوع رفع مشکلات کارگران و روشن شدن تکلیف معدن آسمینون برگزار خواهند کرد و به علی محمدی مدیرعامل شرکت معادن آسمینون اعلام خواهد شد در صورت عدم توانایی ادامه کار و فعالیت معدن، از وی خلع ید و شرکت به فرد دیگری جهت ادامه کار واگذار خواهد شد.

از ساعات ابتدایی آغاز اعتصاب و انسداد مسیر اعضای شورای تامین شهرستان منوجان با حضور در محل ، چند مرحله با کارگران معترض و نمایندگان آنها مذاکره کردند که نهایتا بعد از ١٠ ساعت با تماس و قول مساعد استاندار اعتراض پایان یافت.

,
,
,
,
,

انسداد جاده باعث ایجاد ترافیک چندکیلومتری و معطلی تعداد زیادی از خودروهای سبک و سنگین شد که اعتراض رانندگان را نیز در پی داشت.

,

به گفته فرماندار منوجان، با پیگیری از استاندار کرمان وقول مساعد جهت راه اندازی مجدد معدن وجلسه استاندار با آقای علیمحمدی مالک معدن مقرر شد تا درهفته آینده  معوقه، عیدی و پاداش کارگران پرداخت شود در نتیجه کارگران به تجمع خود که از ساعت ۱۰صبح شروع شده درساعت ۱۸ پایان دادند.

,

لحظاتی قبل باتلاش فرماندار و به گفته بخشدار آسمینون جاده ترانزیتی بندرعباس کرمان سیستان بلوچستان باز شد و رفت آمد ادامه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه