اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

آغاز موج بی‌سابقه کرونا در استان زنجان/ ۴۰۰ نفر در بیمارستانهای استان زنجان بستری هستند

آغاز موج بی‌سابقه کرونا در استان زنجان/ ۴۰۰ نفر در بیمارستانهای استان زنجان بستری هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از آغاز موج بی‌سابقه کرونا در استان زنجان خبرداد و گفت: اگر تعداد مبتلایان به همین روال ادامه داشته باشند پیش‌بینی می‌کنیم تعداد فوتی‌های کرونا در استان روزانه به بیش از ۵۰ نفر برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جلسه ستاد کرونا استان با بیان اینکه شرایط بسیار استثنایی برای زنجان ایجاد شده است اظهار کرد: اگر مرور کنیم سه موج قبلی را در موج‌های اول و دوم بیشترین مبتلایان که بستری شدند ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر بودند که در موج دوم و سوم میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی در روز به ۷۰۰ نفر رسید که این موضوع در مدت ۶ تا ۱۲ هفته اتفاق افتاد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه در عرض هفته آخر اسفند روزانه ۲۵ نفر بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان داشتیم تصریح کرد: در هفته اول فروردین این میزان به ۴۰ نفر در روز و در هفته دوم ۷۰ نفر رسید و در نهایت در روز گذشته ۱۱۴ نفر مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان زنجان بستری شدند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد: در مدت هفت روز میزان بسترهای از ۱۴۰ نفر به ۴۰۰ نفر رسیده است و در حال حاضر ۴۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان بستری هستند.

,

وی به تعداد بیماران سرپایی کرونا در روز گذشته و امروز شهر زنجان اشاره و عنوان کرد: تعداد بیماران سرپایی در زنجان از ۸۰۰ نفر به ۲۲۰۰ نفر رسیده است.

,

قزلباش با بیان اینکه موجی که شروع شده بی سابقه بوده و یک موج جدید با رفتار جدید ویروس است ادامه داد: رفتار ویروس کاملا رفتار ویروس انگلیسی است که در خوزستان اتفاق افتاد.

,

وی با تاکید براینکه امروز بعد از ظهر بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان جایی برای پذیرش بیماران جدید را نداشت و ظرفیت تخت‌ها کاملا پراست افزود: شدت شیوع کرونا در ابهر، خدابنده و خرمدره بسیارزیاد است و بیشترین نیاز به تخت را در این شهرها داریم.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید براینکه وضعیت امروز استان نسبت به فروردین سال ۹۹ بسیار متفاوت است ادامه داد: در فروردین ماه سال گذشته خیلی از بیماران قبلی، سرطانی، دیابتی و غیره به خاطر ترس از کرونا به مراجع بیمارستانی مراجعه نمی کردند اما امروز این بیماران مختلف نیز انتطار خدمات رسانی دارند.

,

وی با اشاره به اینکه در کل استان ۲۰۰۰ تخت داریم که حدود ۲۲۰ تخت جدید نیز اضافه شده است ابراز کرد: ۱۰ تا ۱۵ درصد از این تخت‌ها نیز در شهرستان‌های کوچک استان هستند که در کار درمان بیماران نمی‌توانند کمک کنند.

,

قزلباش ابراز کرد: بخش‌های زنان و زایمان نیز تعطیل بردار نیست و نمی توانیم تعطیل کنیم و همچنین بخشی از این تخت‌ها در بخش اطفال قرار دارد.

,

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر اطفال و افراد سنین پایین نیز به کرونا گرفتار می‌شوند ادامه داد: پیش‌بینی میکنیم اگر همین روال ادامه داشته باشند تعداد بیماران بستری شده در ۳ الی ۴ روز آینده به ۲۰۰ الی ۲۵۰ نفر و در بدترین شرایط ۳۰۰ بیمار در زنجان برسد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید براینکه این به معنی این است که در مدت یک هفته الی ۱۰ روز به ۳ هزار تخت در استان نیاز خواهیم داشت بیان کرد: در حالی که ظرفیت پذیرش بیماران در استان زنجان نهایتا یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ نفر است.

,

وی با بیان اینکه اگر همین روال ادامه داشته باشد جایی برای بستری بیماران در بیمارستانها نخواهیم داشت ابراز کرد: این موضوع یک واکنش اجتماعی نیز خواهد داشت.

,

قزلباش با تاکید براینکه در حال حاضر همه تخت‌های آی‌سی‌یو پر است ادامه داد: ۱۵ نفر در استان در انتظار آی سی یو داریم و جا برای فرستادن این بیماران به بخش آی‌سی‌یو وجود ندارد.

,

وی با تاکید براینکه پیش‌بینی می‌کنیم اگر این موج با این روال پیش برود تعداد مرگ و میرهای استان به بیش از ۵۰ نفر در روز ب‌رسد افزود: رفتار کرونا در این موج بسیار عجیب است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه