اخبار داغ

کارشناس مسائل بین‌الملل:

استفاده انتخاباتی از مذاکرات برجامی، واکنش منفی مردم را به همراه دارد

استفاده انتخاباتی از مذاکرات برجامی، واکنش منفی مردم را به همراه دارد
صدرالحسینی گفت: اگر کسی بخواهد از مذاکراتی که به منافع ملی ما ارتباط دارد استفاده سیاسی و انتخاباتی و جناحی کند مطمئنا با جواب منفی ملت مواجه خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، پیرامون مذاکرات دستگاه دیپلماسی کشور با کشورهای 1+4 در چارچوب کمیسیون مشترک برجام، گفت: با توجه به مواضع مشخص ایران در رابطه با عدم ‌مذاکره با آمریکا پیرامون برجام، یقینا این مساله باید مدنظر قرار بگیرد که مذاکرات صرفا بین ایران و کشورهایی که در برجام حضور دارند، انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: در واقع آنچه قرار است انجام شود مذاکره پیرامون برجام و حفظ آن است و بدیهی است که کسی که از برجام خارج شده است، هیچ‌گونه حقی برای حضور در گفت‌وگوها را نخواهد داشت.

,

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: به عبارت دیگر آنچه قرار است انجام شود، مذاکره بین ایران و گروه 1+4 است و آمریکا در صورتی می‌تواند در چارچوب برجام وارد گفتگو شود که بازگشت بدون پیش‌شرط به برجام را اعلام کرده باشد؛ که البته تا کنون هیچ‌گاه چنین موضعی را آن‌ها اتخاذ نکرده‌اند.

,

صدرالحسینی با اشاره به مواضع کشورهای اروپایی از جمله فرانسه در قبال خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: امروز به نظر می‌رسد بار دیگر دولت فرانسه و به طور مشخص رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه این کشور، مهندسی مذاکرات پیش رو را دنبال می‌کنند.

,

وی در پاسخ به اینکه تیم مذاکره کننده ممکن است، مذاکرات را با اهداف انتخاباتی دنبال کند، تأکید کرد: موضوعات کلان که به منافع ملی کشور مربوط است به هیچ عنوان نباید مورد وجه‌المصالحه احزاب و گروه‌های سیاسی قرار بگیرد.

,

کارشناس مسائل بین‌الملل اضافه کرد: یقینا امروز مردم هم به این آگاهی رسیده‌اند و اگر کسی بخواهد از مذاکراتی که به منافع ملی ما ارتباط دارد استفاده سیاسی و انتخاباتی و جناحی کند مطمئنا با جواب منفی ملت مواجه خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه