اخبار داغ

پاسکاری مسئولان رشتخواری برای حل معضل سگ‌های ولگرد؛

شهرداری: دامداری‌ها عامل افزایش سگ‌های ولگرد هستند/ زنگ خطر شیوع بیماری‌ها در رشتخوار

شهرداری: دامداری‌ها عامل افزایش سگ‌های ولگرد هستند/ زنگ خطر شیوع بیماری‌ها در رشتخوار
سگ‌های ولگرد معضلی قدیمی است که گریبان‌گیر شهروندان رشتخواری شده و با عدم پیگیری مسئولان این شهر طی سال‌های اخیر متأسفانه زنگ خطر شیوع برخی بیماری‌ها به صدا درآمده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سایه ترس سگ‌های ولگرد بر سر مردم، داستان تکراری و معضلی که چندین سال است گریبان گیر شهروندان در رشتخوار و روستاهای اطراف شده است، درد دل‌هایی که بارها درخواست رسیدگی شده و با عدم پیگیری مسئولان شهر مواجه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

احمدی شهروند ساکن شهر رشتخوار با اشاره به اینکه سگ‌های ولگرد و پرسه زنی شبانه‌روزی در سطح شهر باعث سلب آسایش شهروندان در این شهر شده است، گفت: این موضوع تنها مربوط به امروز نیست و طولانی شدن این معضل مردم را خسته کرده است، ساعات انتهای شب شهر در اختیار سگ‌های ولگرد است و کسی جرات تردد بدون وسیله نقلیه در برخی از محله‌ها را ندارد.

,

اسحاقی از ساکنان روستای محمدآباد آستانه رشتخوار در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار ما به معضل سگ‌های ولگرد در این روستا اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از افراد ناشناس از شهرستان‌های مجاور متأسفانه در طول روز اقدام به رهاسازی سگ‌های ولگرد در سطح روستا می‌کنند.

,

, ,

وی با درخواست از رسیدگی مسئولان شهرستان در جهت برخورد با متخلفان در این حوزه بیان داشت: خطر سگ‌های ولگرد تنها مختص به حوزه ترس و رعب وحشت شهروندان نیست، برخی از این حیوانات واقعاً دچار بیماری‌های خاص با ظاهری نامناسب هستند، که می‌توانند ناقل بیماری‌های مختلف باشند.

,

محمدعلی رضایی دیگر ساکن شهر رشتخوار، نیز از نگرانی ناشی از حضور سگ‌های ولگرد برای گروه سنی خردسال اشاره کرد و یادآور شد: این میزان از سگ‌های ولگرد علی الخصوص در ساعاتی از شب در شهر و حضور برخی از کودکان در سطح محله‌های باعث نگرانی خانواده‌ها می‌شود.

,

خانم ربانی از شهروندان که درگذشته در ارتباط با خبرنگار ما خواستار رسیدگی مسئولان به معضل سگ‌های ولگرد در رشتخوار شده بود، اظهار داشت: طبق قول مسئولان شهری در رشتخوار قرار بر حل معضل یک‌هفته‌ای حضور سگ‌های ولگرد در رشتخوار داده شد اما این موضوع نه‌تنها حل نشد بلکه شدت بیشتری پیدا کرد.

,

وی که از ساکنان مسکن مهر رشتخوار است در ادامه، خاطرنشان کرد: بارها برای خرید در شب شهروندان و علی الخصوص بانوان در منطقه مسکن مهر رشتخوار به علت حضور سگ‌های ولگرد امکان خرید یا انجام کارهای روزمره خود را نداشته‌اند.

,

ایجاد کمپ نگهداری سگ های ولگرد

, ایجاد کمپ نگهداری سگ های ولگرد, ایجاد کمپ نگهداری سگ های ولگرد,

علی احمد پور شهردار رشتخوار در گفت‌وگو با خبرنگار ما در پی درخواست‌های متعدد شهروندان در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش سگ‌های ولگرد در سطح شهر وجود و محاصره شهر توسط دامداری‌ها است و بیشتر سگ‌های حال حاضر در شهر سگ‌های گله می‌باشند.

,

 

,


 

, ,
,

وی با اشاره به نامه‌نگاری‌های متعدد انجام‌شده در رابطه با جمع‌آوری سگ‌های ولگرد با قسمت‌های مختلف ازجمله فرمانداری، شبکه بهداشت، دامپزشکی و ... اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه حال حاضر مجموعه شهرداری احداث کمپ نگهداری سگ‌های ولگرد است، که این مسئله به‌زودی به مرحله اجرا درخواهد آمد، چراکه عملاً امکان اتلاف سگ‌های ولگرد وجود ندارد.

,

شهردار رشتخوار همچنین بیان کرد: متأسفانه برخی از افراد ناشناس از دیگر نقاط شهرستان اقدام به حمل سگ‌های ولگرد به مرکز شهرستان نیز می‌کنند که این مسئله نیز دخیل در میزان افرایش سگ‌های ولگرد طی چند سال اخیر در رشتخوار بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه