اخبار داغ

کارشناس برنامه و بودجه:

دست دولت روحانی برای ریخت و پاش در ماه‌های آخر بسته است/ از لابی آقایان در دستگاه‌های اجرایی آبی برای اختلاس گرم نمی‌شود

دست دولت روحانی برای ریخت و پاش در ماه‌های آخر بسته است/ از لابی آقایان در دستگاه‌های اجرایی آبی برای اختلاس گرم نمی‌شود
حسن محبتی گفت: نباید فراموش کرد که دولت تا ابلاغ آئین نامه بودجه توسط دولت تا اواخر اردیبهشت زمان بر خواهد بود، در نتیجه عملا دست دولت برای هزینه های آنچنانی بسته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک کارشناس برنامه و بودجه با اشاره به اینکه عمدتا تخصیص بودجه سه ماهه و در ابتدای سال ۲۰ درصد است، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: با توجه به اینکه بودجه باید از درآمد تحقق پیدا کند تا درآمدی نباشد بودجه ای به دولت تعلق نمی گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
حسن محبتی درباره نگرانی هایی که پیرامون ریخت و پاش ماه های آخر دولت دوازدهم وجود دارد، افزود: بودجه وجود خارجی ندارد و یک پول آماده در خزانه دولت نیست به گونه ای که همواره بودجه در ۳ ماه ابتدای سال با کسری هم مواجه است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه صرفا بودجه عمرانی سال گذشته تا اریبهشت سال جاری قابلیت تخصیص دارد، اظهار داشت: البته بودجه در این بخش با توجه به اینکه صرف امور عمرانی می شود جنبه تبلیغی دارد، اگر چه نمی تواند اختلاسی در این بین صورت پذیرد و بده و بستانی در آن وجود ندارد.
,
 
,
محبتی تصریح کرد: یکی از مهم ترین اولویت های کاری هر دولت در ابتدای سال اصلاح احکام حقوق پرسنل است و نباید فراموش کرد که دولت تا آئین نامه بودجه را ابلاغ کند تا اواخر اردیبهشت زمان بر خواهد بود، در نتیجه عملا دست دولت برای هزینه های آنچنانی بسته است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه دولت در ماه نخست سال یعنی فروردین صرفا می تواند حقوق  پرداخت کند، گفت: این پرداختی حقوق هم به صورت علی الحساب است چرا که احکام حقوقی در ماه نخست سال صادر نمی شود، البته در برخی از بودجه های پژوهشی و بلاعوض اعم از اعطای برخی مبالغ به ngo ها تخلفاتی صورت می گیرد که غیر قابل اجتناب است.
,
 
,
محبتی با تاکید بر اینکه ریخت و پاش های محدود در ماه های پایانی دولت دوازدهم به اندازه ای نیست که تهدیدی برای نظام باشد، افزود: در موضوع بودجه بر اساس آیین نامه های اجرایی دستگاه ها هم مکلف هستند تعهدات خود را انجام دهند.
,
 
,
وی در خاتمه اظهار داشت: بودجه باید علاوه بر تاییده سازمان برنامه و بودجه، اختصاص این مبلغ را از خزانه هم داشته باشد، چرا که در برخی مواقع علی رغم ابلاغ برنامه و بودجه خزانه عدد مورد نظر را پرداخت نمی کند‌. حتی اگر برخی از دستگاه ها در قالب لابی اعتباری را از برنامه و بودجه بگیرند اما خزانه اعلام می کند نداریم.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه