اخبار داغ

رییس بسیج رسانه کشور مطرح کرد؛

لاپوشانی رسانه‌ای چهرۀ خبیث غرب/ بازار بنجل شب انتخاباتِ برخی خبرگزاری‌ها در کشور

لاپوشانی رسانه‌ای چهرۀ خبیث غرب/ بازار بنجل شب انتخاباتِ برخی خبرگزاری‌ها در کشور
مسعود بصیری گفت: رسانه ها برای اینکه کسب درآمد کنند وابسته به احزاب و در نتیجه وابسته به قدرت شدند، ولی اگر جناح گرایی و قبیله گرایی شاخص اصلی رسانه ها شود با مشکل مواجه می شویم و رسانه ها ویترین احزاب و گروه ها می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رییس سازمان بسیج رسانه کشور در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: مقام معظم رهبری مفهوم خاصی را از انقلابی گری مد نظر دارند وقتی می گویند که من انقلابی هستم و صحبت انقلابی گری می کنم همه این موارد را در نظر می گیرند. مسئله انقلابی گری دغدغه ی اصلی بسیاری از اهل رسانه است و از طرفی شاخص هایی دارد، اولین شاخص انقلابی گری آدم ها نیستند یعنی آیا ما خودمان را با جریانات و گروه های سیاسی مطابقت می دهیم، برای اینکه بر حق هستیم یا خیر؟ یا با اصول، عقاید، آرمان ها و ایمانی که داریم عمل می کنیم؟ حتی آدم ها با آرمان هایی که تطابق پیدا می کنند برای ما موضوعیت پیدا می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
انقلابی گری به معنای قبیله گرایی نیست
, انقلابی گری به معنای قبیله گرایی نیست,
 
,
"مسعود بصیری" ادامه داد: اولین نکته ای که در رسانه انقلابی گری باید مد نظر قرار دهیم این است که انقلابی گری به معنای قبیله گرایی نیست و اولین شاخص برای اینکه بخواهند انقلابی گرا عمل کنند باید قبیله گرا، حزب زده و باند باز نباشند که متأسفانه در رسانه های ما شاخص ها را آدم ها، افراد و گروه ها در نظر می گیرند در نتیجه رفتارها، اعمال و حتی سکوت ما هم برای آن احزاب است. خطاها را در جبهه رغیب می بینیم و بزرگ نمایی می کنیم ولی در جبهه خودمان می بینیم و سکوت می کنیم.
,
 
,
رسانه ها ویترین احزاب و گروه ها شده اند
, رسانه ها ویترین احزاب و گروه ها شده اند ,
 
,
وی افزود: مثال های متعددی هم وجود دارد که در مواقعی اتفاق افتاده که رسانه های وابسته به یک طیف (طیف آ یا طیف بی) وقتی حزبی که به آن وابسته اند کار بدی را انجام می دهد در برابر آن سکوت کرده و توجیه می کنند. یا اینکه در مقابل و در جناح حریف اتفاقی بیفتد و در سطح پایینی رخ دهد یا کار بدی انجام شود، جنجال به پا می کنند.
,
 
,
شاخص رسانه انقلابی گر رسانه ای است که حزب گرا نباشد که بسیار فراگیر است و رسانه ها به دلیل اینکه برای اداره خودشان هزینه های زیادی دارند و طی این سال ها نتوانستند با توجه به کارکردی که دارند و شاخص هایی که باید در نظر می گرفتند و از لحاظ اقتصادی، اقتصاد خودشان را متکی به بازار کنند یعنی رسانه ها برای اینکه کسب درآمد کنند وابسته به احزاب شدند و وقتی به احزاب وابسته می شوند، وابسته به قدرت می شوند و معمولاً هم احزاب برای به دست آوردن قدرت با همدیگر مبارزه می کنند که فی نفسه وقتی می خواهید رقابت کنید کار بدی نیست. ولی اگر جناح گرایی و قبیله گرایی شاخص اصلی شود با مشکل مواجه می شویم و چون اقتصاد رسانه ها وابسته به احزاب و قدرت شده است؛ رسانه ها را خواهید دید که ویترین احزاب و گروه ها هستند.
,
 
,
رسانه ها در فصل انتخابات مثل بازار شب عید عمل می کنند
, رسانه ها در فصل انتخابات مثل بازار شب عید عمل می کنند ,
 
,
این مسئول تصریح کرد: وقتی به بازار می رویم می بینیم کسی که کالا، لباس یا جنس خاصی را می فروشد ویترین می زند و بهترین اجناس خود را با بهترین حالت، درون یک فضای شیشه ای قرار می دهد که خیلی وقت ها هم انتقادپذیر نیست و وقتی درباره اجناس صحبت می کنید و می گویید که مثلاً کیفیت ندارد و شما جنس را  بزرگنمایی کردید مثل صفحات مجازی که جنسی را ارائه می دهند و وقتی به دستمان می رسد می بینیم که کالای خوبی نبوده است.
,
 
,
در حال حاضر، رسانه ها تبدیل به چنین حالتی شده اند، جنس های بنجل؛ در انبار قرار گرفته و در معرض دید قرار نمی گیرند گاهی فصل انتخابات مثل عید می شود، وقتی به قدرت رسیدند و مشتری جذب شد آن ها را لا به لای اجناس دیگر به فروش می رسانند و چون رسانه ها به آن ها وابسته هستند برایشان ویترین می زنند و کار های خوب را نمایش می دهند و جنس های بد را با آرایش خاصی در ویترین قرار می دهند. بدی ها دیده نمی شوند و اگر می روید لباسی بخرید لباس فراخ و گشادی را به تن مانکن نمی کنند و یا اگر این کار را بکنند از پشت با سوزن جمع می کنند که شما لباس شکیلی را ببینید. کار برخی از رسانه ها هم متأسفانه به این شکل است.
,
 
,
رسانه های کشور  به جای پرداختن به دشمن به خود اهمیت می دهند
, رسانه های کشور  به جای پرداختن به دشمن به خود اهمیت می دهند,
 
,
بصیری افزود: اولین شاخصه انقلابی گری این است که رسانه با آرمان ها، باورها، ایمان و مصلحت کشور و مردم حرکت کنند. مثل دو تیم پرسپولیس و استقلال که با هم در لیگ برتر و مسابقات رقابت می کنند اما وقتی برای تیم ملی انتخاب می شوند تعدادی از استقلال و پرسپولیس انتخاب می شوند. وقتی به تیم ملی می روند و با رقیبی مبارزه می کنند آیا از پاس دادن به همدیگر برای گل زدن به حریف خودداری می کنند؟ اگر به همدیگر پاس ندهند و همدیگر را یاری نکنند می بازیم. بدتر از آن این است که برخی برای باختن تیم تلاش می کنند و نگاهی هم به رقیب دارند و به رقیب وعده می دهند که اگر شما گل نزنید، مثلاً من هزار دلار به شما پول یا گرین کارتِ فلان کشور خوش آب و هوا را می دهم. اگر چنین اتفاقی در احزاب بیفتد بسیار بد خواهد بود.
,
 
,
حزب ها باید جمع شوند و رقابت هایشان برای منافع کشور باشد. نمی توانیم منافع کشور را قربانی کنیم. حمله به دولت در قالب نظام و حمله به کل دستاوردهای جمهوری اسلامی بود شما به احزاب، رسانه ها و دولت ها نگاه کنید، منظور من این نیست که معایب را نبینیم و لاپوشانی کنیم اما الان از هر بیننده عاقل و دارای فهمی سوال می کنیم که سیاه نمایی در کشور بیشتر بزرگنمایی شده و دیده می شود یا دستاوردها، امیدها و توانمندی ها؟ ما درباره غرب آن گونه که هست صحبت نمی کنیم چون مشغول خودمان هستیم. رسانه های کشور بیش از آن که به دشمن مشغول باشند و به منافع ملی اهمیت دهند به خودشان مشغول بوده و به خود اهمیت می دهند.
,
 
,
ایران یکی از بهترین کشورهای دنیا در زمینه امنیت کودکان است
, ایران یکی از بهترین کشورهای دنیا در زمینه امنیت کودکان است,
 
,
وی گفت: خبری را در فرانسه دیدم که دختری ۱۳ ساله چند سال پیش وقتی پدر و مادرش با آتش نشانی تماس می گیرند که به او کمک کنند آتش نشان ها به سراغ او می روند و با او ارتباط برقرار می کنند، ۲۰ آتش نشان ظرف چند سال ۱۳۰ بار به این دختر بچه تجاوز می کنند و از سال ۲۰۱۹ تا به الان حدود ۲۰۱۹ سال است که پرونده این دختر بررسی می شود، تظاهرات و راهپیمایی انجام می شود و رسانه های ما این را نمی بینند و کافی است که یک اتفاق بسیار کوچک در روستای دور افتاده ای در کشور اتفاق بیفتد خواهید دید که چه جریانی در کشور راه می افتد حتی اسم افراد نوشته می شود که کودکان ما امنیت ندارند و به خیابان می روند و... در حالی که می دانیم ما یکی از بهترین کشورهای دنیا در امنیت کودکان هستیم و بدترین کشور دنیا در این مورد کشورهای اروپایی و کشور سوئد هستند که در صدد تجاوز به کودکان در بالاترین سطح قرار گرفته است.
,
 
,
رسانه ها چهره واقعی غرب را نشان نمی دهند
, رسانه ها چهره واقعی غرب را نشان نمی دهند ,
 
,
رییس بسیج رسانه کشور تاکید کرد: ما درباره مواردی مانند تجاوز به کودک ۱۳ ساله در غرب صحبت نمی کنیم و چهره واقعی غرب را به نمایش نمی گذاریم که آمار و اطلاعات زیادی در این باره موجود است یا میزان درآمد آمریکایی ها که شاید برای شما جالب باشد بدانید؛ دو سال پیش میدل‌ایست نوشته بود که میانگین درآمد در آمریکا چهار الی پنج هزار دلار بیشتر نیست. میانگین درآمد در آمریکا دو هزار و پانصد دلار است اگر آن هایی که بالای صدهزار دلار می گیرند را حذف کنیم که تعدادشان کم است. وقتی جمع بندی می کنیم میانگین درآمد در آمریکا چهار هزار دلار می شود ولی اگر آن صد هزار دلار را حذف کنیم که درآمدهای هنگفتی دارند میانگین درآمد به دو هزار و پانصد دلار می رسد و واقعاً با سختی زندگی می کنند. آقای "برنیس اندرس" در مبارزات انتخابی خودش به آقای ترامپ می گفت که ۴۰ میلیون نفر نگران وعده بعدی غذای خودشان هستند حتی نمی دانند وعده بعدی غذا دارند یا خیر؟
,
 
,
بصری ادامه داد: اخیراً آمارها را که مطالعه می کردم، نوشته بود ۵۰ درصد دانشجویان در آمریکا برای اینکه بتوانند هزینه تحصیلی خود را بپردازند از وعده های غذایی خود در روز کم می کنند. ما به این موارد توجه نداریم، ممکن است کسی بگوید که آیا در کشور ما این اتفاق نمی افتد؟ یا این حرف را بزنند که اینجا اسلام است و قرار بود بهترین های دنیا را فراهم کنیم. ما درباره کشوری صحبت می کنیم که تحت تحریم و فشار شدید است که حتی نمی تواند پول خودش را در دنیا جابه جا کند، به ایران اجازه بدهند که پول خودش را جابه جا کند و هر روز تروریسم برای ما نفرستند و در نقاط مختلف کشور پایگاه نظامی نزنند و امثال ریگی و غیره را نیاورند. اگر این بحران هایی که داشتیم را ما برای آمریکا به وجود بیاوریم در بحران انتخاباتی خود دیدیم که به چه روزی افتادند. کم مانده بود که کاخ سفید را بگیرند و فتح کنند لذا به پارلمان ریختند و غارت کردند.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: ما انواع و اقسام بحران ها را پشت سر گذاشتیم و درباره مشکلات کشوری صحبت می کنیم که نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد دلار تولید ناخالص آن است. تقریباً به اندازه تمام اتحادیه اروپا تولید ناخالص دارد. در آمریکا ۴۰ میلیون نفر نگران وعده بعدی غذایی خودشان هستند، نتوانسته عدالت را ایجاد کنند و آقای فوکویاما مقاله ای در پایان دهه ۸۰ دارد که معروف هم هست و تبدیل به کتاب شد.
,
 
,
وی در کتاب "پایان تاریخ و آخرین مرد" می گوید که لیبرالیست و دموکراسی آخرین دست یافته بشر و بهترین است و به جز این نخواهد بود و تمدن ها را می بیند و می گوید این خوب است و کسی نمی تواند مقابل لیبرال دموکراسی بایستد. چون این بهترین شیوه حکومت بوده و جواب هم داده است.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه