اخبار داغ

در ژانر موسیقی ایرانی؛

«به رنگ نوا» شنیدنی شد/ یک قدردانی موسیقایی از حسین علیزاده

«به رنگ نوا» شنیدنی شد/ یک قدردانی موسیقایی از حسین علیزاده
آلبوم «به رنگ نوا» با نوازندگی تار رادمان توکلی و نوازندگی تمبک حمید قنبری در ژانر موسیقی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «به رنگ نوا» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی منتشر شده در ژانر موسیقی ایرانی است که با هنرمندی رادمان توکلی نوازنده تار و حمید قنبری نوازنده تمبک منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «به رنگ نوا» ,

«زندگی»، «آواز درآمد»، «ضربی گردانیه»، «آواز بیات راجه»، «چهارمضراب نوا»، «نیشابورک»، «ای عشق»، «آواز نهفت»، «ضربی مَجُسلی»، «آواز گَوِشت- عشیران – دوگاه – بیات ترک»، «ضرب اصول بیات ترک (بر اساس نواخته‌های حسین علیزاده و محمدرضا لطفی)»، «ادامه آواز بیات ترک و فرود به نوا» و «به رنگ نوا» قطعات تشکیل دهنده این آلبوم هستند.

,

رادمان توکلی با انتشار متنی در توضیح این یادداشت نوشته است: «نوا برایم سپاسی است در مواجهه با زیبایی، از او که آن را آفرید … نیایشی که تنها کلامش نام اوست. و هنگامی که شروع به نواختنش کنی حسی مرکب از هر نوایی که در عمق جانت نشسته همراهت می‌شود وبه دستان و پرده‌های ساز می‌آید. آن حال غریب نی در نوا، زندگی که بی تو به سر نشد، پرده‌ای که با زخمه ساز تو نو گشت و آن باده ای که تویی… این اثر تلاش کوچکی است برای سپاس از او که این دل را روشن و رهنمای جان می‌شود. سپاس از او که نامش به رنگ نواست. استاد حسین علیزاده…»

,

رادمان توکلی از جمله هنرمندانی است که طی سالهای اخیر موسیقی را نزد استادانی چون حسین علیزاده، محمدرضا لطفی، فرهاد فخرالدینی، امیر نادرزاده و فریبرز عزیزی فرا گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه