اخبار داغ

شهردار تربت حیدریه:

عمر ساختمان‌‌های تربت‌ حیدریه حداقل ۴۰ سال است

عمر ساختمان‌‌های تربت‌ حیدریه حداقل ۴۰ سال است
اکبریان گفت: با وجودی که طبق استاندارد کشوری، عمر مفید ساختمان ۲۰ سال است، اما در شهر تربت حیدریه متوسط عمر ساختمان‌ ها حداقل ۴۰ سال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سعید اکبریان، شهردار تربت حیدریه صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی نخستین جشنواره بنای ماندگار اظهار داشت: متوسط عمر ساختمان‌ های تربت‌ حیدریه حداقل ۴۰ سال است و این در حالی است که عمر مفید ساختمان ۲۰ سال است، اما در شهر تربت حیدریه بیش از ۸۰ درصد ساختمان‌ها از عمر مفیدشان گذشته و تخریبی محسوب می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی غیراستاندارد بودن غالب ساختمان‌ های تربت‌ حیدریه را تایید اما دلیلش کم ‌کاری شهرداری یا نظام مهندسی ساختمان ندانست و گفت: برای ساخت یک بنای استاندارد و افزایش عمر مفید یک ساختمان، عوامل زیادی و از جمله رعایت ۲۲ مبحث مقررات ملی ساختمان نقش دارند.

,

اکبریان اظهار داشت: تولید مصالح ساختمانی استاندارد و نظارت بر نحوه تولید آنها یا ورود مصالح ساختمانی استاندارد از خارج نیز، از دیگر عوامل موثر در ساخت بنا است.

,

وی با بیان اینکه وجود نیروی متخصص در نظام مهندسی ساختمان نیز تاثیرگذار است، اظهار داشت: نظام مهنسی ساختمان در این خطه تنها هشت سال است که کادر فنی خود را تکمیل کرده و عمر کمیته ایمنی این مجموعه سه سال است.

,

شهردار تربت‌ حیدریه گفت: بر این اساس بنا داریم در قالب یک جشنواره فنی بناهایی که واجد رعایت اصول و ضوابط کیفی و فنی هستند را، شناسایی و عوامل دخیل در ساخت آن را، تشویق و تقدیر کنیم.

,

اکبریان افزود: اعتقاد داریم برپایی همه ساله این جشنواره زمینه فرهنگ سازی را در حوزه ساخت و ساز افزایش خواهد داد.

,

وی در بخش دیگری گفت: کار برنامه‌ریزی نخستین جشنواره بنای ماندگار با هدف معرفی بنای استاندارد و تقدیر از دست‌اندرکاران ساخت بناهای با کیفیت شهری توسط این نهاد خدمات اجتماعی و با همکاری نظام مهندسی ساختمان از اسفند پارسال آغاز شده‌است.

,

اکبریان گفت: تا پایان سوم اردیبهشت امسال بناهای ساخته شده دارای گواهی پایان کار یا عدم خلاف اعم از کاربری مسنی یا کابری مختلط تجاری مسکونی، مورد ارزیابی کارشناسان ما قرار خواهند گرفت و سوم خرداد نیز از مالکان، مجریان و مهندسان دخیل در اجرای ساختمان، تقدیر می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه