اخبار داغ

نتانیاهو دادگاهی شد

نتانیاهو دادگاهی شد
روند رسیدگی به پرونده‌های فساد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دادگاه قدس اشغالی، امروز با حضور وی و شاهدانی که قرار است علیه او شهادت دهند، پیگیری شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) برای سومین بار در محکمه رسیدگی به پرونده‌های فساد خود حاضر شد تا این بار اظهارات شاهدان دعوت شده به دادگاه علیه خود را بشنود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، نتانیاهو دقایقی پیش به همراه وکلای خود در میان تدابیر امنیتی شدید وارد دادگاه قدس اشغالی شد تا روند رسیدگی به اتهاماتش بعد از دو ماه وقفه، ادامه یابد.
,
 
,
رسیدگی به اتهامات نتانیاهو در دادگاه، امروز وارد مرحله اثباتی و پرسش و پاسخ از شاهدان احضار شده به این جلسه توسط دادستانی می‌شود.
,
 
,
به نوشته روزنامه «جروزالم ‌پست»، در آغاز این جلسه «لیات بن‌آری» معاون دادستان کل اسرائیل، در اظهاراتی بیست دقیقه‌ای به بیان اتهامات و جرائم نخست‌وزیر این رژیم پرداخت.
,
 
,
بن‌آری در توضیحات خود گفت: «همه در برابر قانون یکسان هستند و تمام افراد چه بزرگ چه کوچک چه غنی چه فقیر در برابر دادگاه و قضات برابر هستند. نتانیاهو در ارتشاء دست داشته است. ما برای اثبات آن فایل‌های صوتی و متنی در اختیار داریم. نتانیاهو از قدرت خود سوءاستفاده کرد تا در هماهنگی با خروجی‌های رسانه‌ای مرکزی، منافع شخصی‌اش را بهبود بخشد».
,
 
,
وی ادامه داد: «متهم ردیف اول (نتانیاهو) قدرت سیاسی خود را در اختیار تاجران صاحب سازمان‌های خبری قرار داد تا هر زمانی که خواست از آنها استفاده کند... منافعی که نتانیاهو به الوویچ ارائه کرد، ارزشی صدها میلیون شِکِلی دارد».
,
 
,
در ادامه قضات دادگاه، اظهارات شهود از جمله «ایلان یِشوها» سردبیر سابق نشریه «واللا نیوز» در جدی‌ترین پرونده علیه نتانیاهو موسوم به «پرونده ۴۰۰۰» را شنیدند.
,
 
,
«شائول الوویچ» رئیس گروه رسانه‌ای «بِزِک» نیز به عنوان یکی از شرکای جرم نتانیاهو در اتهام ارتشاء در جریان پرونده ۴۰۰۰ در این جلسه حاضر است.
,
 
,
این در حال است که همزمان قرار است «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی، امروز با سران احزاب سیاسی این رژیم دیدار کند تا گزینه مأمور تشکیل کابینه را انتخاب کند، و همین امر ب اهمیت برگزاری این جلسه دادگاه افزوده است .
,
 
,
پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نتانیاهو تشکیل داده و طی سه سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.
,
 
,
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر در روز بیستم بهمن ماه در دادگاه حاضر شده و به همراه شرکای جرم در پرونده‌های فساد علیه خود، تمام اتهامات وارده را رد کرده بود.
,
 
,
دو هفته پیش اما «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم هشدار داده بود که نتانیاهو قصد دارد با اخراج دادستان کل، از روند محاکمه فرار کند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه