اخبار داغ

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

بیش از چهار هزار ماموریت در ایام نوروز انجام شد/ امداد رسانی به ۵۳۰۰ نفر

بیش از چهار هزار ماموریت در ایام نوروز انجام شد/ امداد رسانی به ۵۳۰۰ نفر
عباسی گفت: در طرح اورژانس ۱۱۵ استان خراسان‌جنوبی طی تعطیلات نوروز چهارهزار و ۷۷۶ ماموریت انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا عباسی معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: طرح نوروزی اورژانس ۱۱۵ استان از ۲۶ اسفند آغاز شده و تا صبح روز ۱۴ فروردین ادامه داشته است.

وی با بیان این‌که در این مدت چهارهزار و ۷۷۶ ماموریت انجام شده، افزود: طی این ماموریت ها به پنج‌هزار و ۳۰۲  نفر خدمات‌رسانی شده است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در این طرح ۴۵۹ ماموریت ترافیکی انجام شده که طی آن به ۶۸۸ مصدوم امداد‌رسانی شده است.

عباسی عنوان کرد: تعداد ماموریت‌های غیر ترافیکی انجام شده در این طرح چهارهزار و ۳۱۷ مورد بوده که طی آن به چهار هزار و ۶۱۴ نفر خدمت‌رسانی شده است.

وی اظهار کرد: در طرح نوروز ۱۴۰۰ اورژانس ۱۱۵ استان، چهار پرواز اورژانس هوایی انجام شده که طی آن ۷ مصدوم که ۶ نفر آنها مصدوم ترافیکی بودند به مراکز درمانی منتقل شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مدت زمان رسیدن بر بالین مصدومان در جاده‌ها به طور میانگین ۹ دقیقه و در شهرها۵.۵ دقیقه بوده است.

عباسی با بیان این‌که ماموریت‌های انجام شده در طرح نوروزی ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته افزایش داشته، افزود: سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، ترددها کاهش داشت اما امسال با توجه به ترددهای انجام شده حوادث، ماموریت‌ها و خدمات‌رسانی افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده امکان انتقال ویروس کرونا از طریق سطوح بسیار کم بوده اما مهمترین راه انتقال ویروس، تنفس است لذا از مردم تقاضا می‌شود از تجمع به ویژه در محیط‌های سربسته خودداری کنند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: مکان های سربسته حتما دارای تهویه مناسب باشد. داخل خودروها نیز حتما پنجره‌ها باز باشد و افرادی که داخل یک خودرو هستند اگر یک خانواده نیستند حتما از ماسک استفاده کنند.

عباسی تاکید کرد: مردم ترجیحا از دو ماسک استفاده کنند، پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری و ضدعفونی دست‌ها رعایت شود تا از گسترش موج چهارم کرونا جلوگیری کنیم و آمار بیماران افزایش نداشته باشد.

وی تصریح کرد: مردم حتما موارد بهداشتی را رعایت کرده، از دورهمی و رفت و آمدهای غیر ضرور خودداری کنند تا بیش از این کادر درمان را خسته نکنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه