اخبار داغ

طی سال زراعی جاری؛

۳۹۱ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی به کشت گندم اختصاص یافت

۳۹۱ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی به کشت گندم اختصاص یافت
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در سال زراعی جاری ۳۹۱ هزار هکتار از مزارع این استان به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر کرامتی در گفت و گو با اروم نیوز، افزود : در سال زراعی جاری درسطح ۹۰ هزار و ۱۹۶ هکتار از اراضی زراعی استان گندم آبی و درسطح ۳۰۰ هزار و ۹۳۲ هکتار گندم دیم کشت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اروم نیوز،,  ,

وی ادامه داد: هم اکنون ۵۰ درصد از مزارع گندم آذربایجان غربی در مرحله پنجه زنی کامل هستند که با توجه به وضعیت جوی استان و پایین بودن درجه حرارت عملیات داشت هنوز شروع نشده است.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: پیش بینی می‌شود از اواسط فروردین ماه با افزایش درجه حرارت عملیات داشت گندم از جمله استفاده از کود و مبارزه با علف های هرز آغاز شود.

,

کرامتی اضافه کرد: توصیه می‌شود در مزارعی که زمان کشت از کودهای پتاسه و فسفاته استفاده شده است در کوددهی بهاره از کودهای NPK با فسفات بالا به صورت محلول پاشی استفاده کنند.

,

وی گفت: همچنین در مناطقی که بارندگی کم است کودهای سرک با احتیاط مصرف و در صورت توزیع نامتناسب با بارندگی کود سرک به صورت محلول پاشی استفاده شود.

,

وی با اشاره به احتمال خسارات سرمازدگی بهاره در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: توصیه می‌شود برای جبران خسارات سرمازدگی بهاره به دلیل تاثیرگذاری بالا از محلول پاشی اوره استفاده شود.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: زارعین گندمکار استان نسبت به مبارزه به موقع علیه آفت سن مادری گندم، علف‌های هرز و استفاده از کود سرک در مزارع خود اقدام کنند.

,

کرامتی افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال جاری ۴۰ هزار ریال تعیین و ابلاغ شده است.

,

وی اضافه کرد: امسال حدود ۱۲ هزار و ۸۵۷ تن بذر اصلاح شده گندم بین زارعان آذربایجان غربی توزیع شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه