اخبار داغ

معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد؛

هر ابتلایی کرونای انگلیسی است مگر خلاف آن ثابت شود/ تزریق عمومی واکسن تولید داخل از اواخر بهار انجام می شود

هر ابتلایی کرونای انگلیسی است مگر خلاف آن ثابت شود/ تزریق عمومی واکسن تولید داخل از اواخر بهار انجام می شود
جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: با توجه به خبرهای بسیار خوبی هم که از نتیجه بخش بودن واکسن تولید داخل خواهیم داشت، امیدواریم واکسیناسیون تعداد زیادی از مردم از اواخر فصل بهار آغاز شود تا از شدت بیماری و میزان مرگ و میر کاسته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک، گفت: همانطور که مطلعید بیماری کرونا این روزها به طور فزاینده ای در حال گسترش است و کرونای انگلیسی که نوع خطرناک تر آن است در همه جای کشور پخش شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: در حال حاضر تمام موارد کرونا را باید از نوع انگلیسی آن محسوب کنیم مگر آنکه خلاف آن ثابت شود.

,

جان بابایی با اشاره به روند افزایشی مبتلایان به این بیماری در هفته گذشته در استان مرکزی، ادامه داد: البته در اسفند ماه گذشته و هفته اول فروردین ماه وضعیت پایداری در سطح استان وجود داشت به طوری که تعداد افراد شناسایی شده در طول روز حدودا 60-70 بود ولی در حال حاضر این عدد حدودا 3برابر شده است.

,

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: آمار مراجعان سرپایی به بیمارستان ها هم در این مدت افزایش چشمگیری داشته است. در کنار این افزایش، مثبت شدن بیش از 60درصدی تست مراجعان سرپایی نیز نشان می دهد میزان آلودگی به این بیماری بالاست. این در حالی است که پیش از شیوع موج چهارم، میزان مثبت شدن تست مراجعان سرپایی 20 تا 30درصد بود.

,

وی با بیان اینکه روند گستردگی بیماری بستگی به تصمیم مسئولین و رفتار مردم دارد، تاکید کرد: تعداد تخت های بستری استان و کل کشور محدود است و باید بتوانیم تعداد بیماران بستری را کنترل کنیم.

,

جان بابایی ادامه داد: خوشبختانه در بازدیدی که از بخش های مختلف بیمارستان داشتم مشخص بود که همکاران ما نسبت به سال گذشته بسیار مسلط تر شده و راحت تر کار می کنند. ولی باید بدانیم که اگر تعداد بیماران از تخت های بستری بیشتر شود، خدمت رسانی به بیماران با مشکل مواجه می شود.

,

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا بیماری را در خانه ها کنترل کنیم به این معنی که اگر فردی مبتلاست، در درجه اول مراقب باشد تا اعضای خانواده اش مبتلا نشوند و همینطور از حضور در سطح شهر خودداری کند تا دیگر افراد به این بیماری گرفتار نشوند.

,

وی اظهار امیدواری کرد که منع رفت و آمد ها بتواند جلوی پیشرفت بیماری را بگیرد و افزود: ولی با این حال باید موج چهارم کرونا را بسیار جدی تر از موج های قبلی بدانیم. مجموعا در حال حاضر روند بیماری در استان مرکزی روند رو به افزایشی است که امیدواریم این روند هر چه زودتر متوقف شود.

,

جان بابایی در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان در حال ساخت ولیعصر(عج) اراک، گفت: بیمارستان فعلی ولیعصر(عج) اراک بسیار فرسوده است که امیدواریم با اعتباری که از سوی وزارت بهداشت و دولت در نظر گرفته شده، بتوان این بیمارستان را هر چه زودتر به بهره برداری رساند.

,

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور، گفت: در حال حاضر واکسیناسیون کادر درمان و سالمندان آغاز شده و ان شا الله سعی داریم تا با ورود واکسن های بیشتر افراد در معرض خطر به ترتیب اولویت واکسینه شوند. البته با توجه به خبرهای بسیار خوبی هم که از نتیجه بخش بودن واکسن تولید داخل خواهیم داشت، امیدواریم واکسیناسیون تعداد زیادی از مردم از اواخر فصل بهار آغاز شود تا از شدت بیماری و میزان مرگ و میر کاسته شود. ولی باز هم باید رعایت مردم وجود داشته باشد چرا که ابتلا به بیماری با وجود واکسیناسیون هنوز هم وجود خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه