اخبار داغ

تبریز بیدار داوطلبان انتخابات شورای شهر ششم تبریز را بررسی می‌کند (۱)؛

از تکرار چهره‌های شورای چهارم تا اخراجی‌ها و سالمندان شورا!

از تکرار چهره‌های شورای چهارم تا اخراجی‌ها و سالمندان شورا!
با نزدیک شدن به انتخابات شوراها در گزارشی مشروح به تحلیل اولین دسته بندی داوطلبین انتخابات شورای ششم شهر تبریز پرداخته ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، در ادامه گزارش تحلیل ترکیب کاندیداهای شورای شهر تبریز در این گزارش به صورت مشروح به تحلیل دسته بندی اعضای شورای چهارم و ماقبل می پردازیم که قصد دارند راهی شورای ششم شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

طیف موسوم به سرداران

این طیف شامل آقایان علی نوای باغبان، جواد ششگلانی، جعفر مدبر، داوود امیرحقیان و محمدحسین جعفری است که عضو شورای شهر چهارم بودند و در شورای شهر چهارم از همان روزهای اول به عنوان طیف اقلیت شناخته شدند و نتوانستند در سال اول نوای باغبان را به عنوان رئیس شورا و محمد فرج قلیزاده را به عنوان شهردار به کرسی بنشانند و اینگونه در برابر دبیری و طیف متحدش بازی را واگذار کردند.

, طیف موسوم به سرداران,
,
,

این طیف در طول دو سال اول به عنوان طیف منتقد و مطالبه گر از شهردار و رئیس شورا شناخته می شدند اما براساس برخی فشار محافل و رسانه ها در سال سوم شورا تصمیم به ائتلاف با دبیری گرفتند و در نتیجه دبیری رئیس سال سوم و جعفری نائب رئیس شد بعدتر که در انتهای سال کاری سوم بگیربگیر های برخی اعضای شورای چهارم حادث شد در این طیف نیز انشقاق بوجود آمد، جعفری و امیرحقیان معتقدند بودند که دیگر نباید با طیف دبیری ائتلاف کرد اما ششگلانی و مدبر و نوای باغبان باز با طیف دبیری ائتلاف کردند و در نتیجه سال چهارم دبیری رئیس شد، ششگلانی نائب رئیس، مدبر خزانه دار و نوای باغبان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شدند و اینگونه این طیف شورای چهارم را به پایان برد و هیچ یک از این افراد نتوانستند وارد شورای پنجم شوند.

هر پنج تن این طیف داوطلب انتخابات شورای شهر ششم شده اند تا بتواند با جبران شکست دور قبل وارد شورای شهر شوند. برخی شنیده ها حاکیست این پنج نفر به همراه دیگرانی به صورت لیستی وارد رقابت خواهند شد و برخی اخبار دیگر نیز حکایت از ادامه اختلاف سال چهارم شورای چهارم میان افراد دارد. براساس پالس هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود دید مناسبی نسبت به افراد تکراری وجود ندارد و طیف رایی که این افراد بدان امید دارند بیشتر به دنبال چهره های جدید و جوان است. در این طیف فردی مثل باغبان هم در حرکتی نو با یک کاندیدای جوان ائتلاف کرده است که نشان از دریافت او از شرایط است اما مشخص نیست چنین حرکت هایی هم راه به جایی ببرد. در روزهای آتی می توان بیشتر از تحرکات این طیف نوشت.

,
,
,

چمنی نماینده تجار فرش

, چمنی نماینده تجار فرش,

اسماعیل چمنی دیگر عضو شورای شهر چهارم تبریز است که سعی دارد شکست خود در انتخابات شورای شهر پنجم را در انتخابات ۱۴۰۰ جبران کند، او در شورای چهارم تجربه نایب رئیسی دارد و در تیم دبیری تعریف می شد، برخی محافل معتقدند او به نمایندگی از تجار فرش تبریز به خصوص عظیم زاده در انتخابات شرکت کرده است، چمنی نیز به لحاظ تکراری بودن احتمال پیروزی کمی دارد.

,

حضرتی و حاجی پور اخراجی های شورای چهارم

اکرم حضرتی و احتشام حاجی پور از متهمان پرونده فساد شورای شهر چهارم تبریز بودند که در سال آخر از شورا اخراج شدند، بعدا شنیده شد اکرم حضرتی در دادگاه تجدید نظر تبرئه شده اما خبری از مجرمیت یا تبرئه حاجی پور در دسترس نیست در نهایت این هیات نظارت است که بر اساس استعلام از دستگاه قضایی در مورد این افراد تصمیم می گیرد.

, حضرتی و حاجی پور اخراجی های شورای چهارم,
,
,

پیام ثبت نام حضرتی و حاجی پور این می تواند باشد که برای اثبات بی گناهی خود ثبت نام کرده اند تا با تایید صلاحیت خود این مساله را به افکار عمومی تبریز اعلام کنند، در صورت تایید صلاحیت نیز این افراد در طیف تکراری قرار می گیرند و شانس پایینی برای رای آوری دارند مگر اینکه اتفاق خارق العاده رقم بزنند.

خاماچی و حسین زاده دلیر دو سالمندِ داوطلب

کریم حسین زاده دلیر رئیس شورای پرحاشیه دوم تبریز بوده و این دور نیز بحث هایی در مورد امکان رد صلاحیت او وجود دارد، بهروز خاماچی نیز دیگر عضو شورای چهارم است که در سن پیری قصد نشستن بر کرسی شورای ششم را دارد، این افراد نیز که شانس رای آوری پایینی دارند مشخص نیست که به چه دلیلی قصد شورا کرده اند؟!

,
,
, خاماچی و حسین زاده دلیر دو سالمندِ داوطلب,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه