اخبار داغ

گزارشی از وضعیت پیاده راه‌سازی بازار سمنان؛

پیاده راهی که زیرساخت‌های ترافیکی آن انجام نشد/ سمنان در سایه ضعف مدیریت شهری

پیاده راهی که زیرساخت‌های ترافیکی آن انجام نشد/ سمنان در سایه ضعف مدیریت شهری
ضعف مدیریت شهری در پیاده راه سازی خیابان امام سمنان کاملا محسوس بوده و به نظر می رسد این طرح بدون در نظر گرفتن زیر ساخت های لازم انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، ضعف مدیریت شهری در شهرستان سمنان موضوعی است که برای پی بردن به آن نیاز به نظر کارشناسان ذی‌ربط و تحصیلات دانشگاهی نیست و چنان هویدا و آشکار است که هر شخص عادی با تحصیلات معمولی به آن پی می‌برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

ضعف مدیریت شهری را می توان در آزمون‌وخطا در طرح‌های ترافیکی همچون یک‌طرفه کردن خیابانی در شهر با خط ویژه، دوطرفه کرده آن تا احداث ایستگاه عابر پیاده غیراستاندارد و عدم توانایی تعریض خیابان های قدیمی شهر مشاهده کرد.

,

این روزها شاهد اجرای طرح پیاده راه‌ سازی خیابان امام و سنگ‌فرش کردن آن توسط شهرداری هستیم  که موضوع اجرای این طرح مربوط به سنوات گذشته و دهه 80 است که مقرر شده این خیابان به پیاده راه تبدیل شود تا هم جذابیت تفریحی پیدا کند و هم از تخریب بافت سنتی و باستانی جلوگیری شود.

,

 این طرح از ابتدای نوروز 1400 شروع‌ به کار کرد که هم اکنون نیز در حال اجراست در این‌که اجرای این طرح گامی جهت زیباسازی و تسهیل رفت‌وآمد در خیابان امام خواهد شد، شکی نیست. اما خیابان امام قبل از اجرایی شدن طرح مذکور متحمل بار ترافیکی سنگینی در برخی ساعات بوده و با توجه به بسته شدن این راه بار ترافیکی به خیابان‌های اطراف سرازیر می‌شوند، اگر در این ایام سری به میدان امام و خیابان‌های اطراف آن مخصوصاً در ساعات اولیه شب بزنید بی‌گمان متوجه سنگینی بار ترافیک خواهید شد.

,

قدیمی بودن طراحی خیابان‌های اطراف میدان امام و عدم تعریض در سال‌های آتی موجب این معضل شده است و دستگاه‌های ذی‌ربط قبل از ایجاد زیرساخت لازم نسبت به پیاده راه‌سازی این خیابان دست به اقدام زده‌اند.

,

زیرساخت های لازم ترافیکی در خیابان امام انجام نشده است

, زیرساخت های لازم ترافیکی در خیابان امام انجام نشده است,

در همین خصوص؛ مهدی خراسانی عضو شورای شهر سمنان در گفتگو با مرآت با اشاره به اینکه این طرح مربوط به 13 سال گذشته است، گفت: اجرای این طرح نیاز به زیرساخت‌هایی داشته که یکی از آنها حل موضوع بار ترافیکی است.

, مرآت,

خراسانی با اشاره به اینکه طرح تعریض خیابان باهنر از سال 86 آغاز و هم اکنون با سرعتی کند در حال اجراست، افزود: طرح تعریض خیابان ابوذر هم ازهمان سال شروع شد اما متأسفانه در طرح جامع شهری در سال 94 نادیده گرفته شد و همچنان پرترافیک و دچار مشکل است.

,

عضو شورای شهر سمنان بابیان اینکه نبود زیرساخت‌های لازم برای این طرح واضح و مبرهن است، تصریح کرد: قبول داریم زیرساخت‌های لازم برای این طرح در نظر گرفته نشده اما مسکن‌هایی مثل خیابانی به‌موازات خیابان امام به خیابان کهنه دژ و همچنین طراحی پارکینگ‌های جدید برای سهولت تردد و استفاده مردم از پیاده راه خیابان امام هم برای تفریح و هم برای خرید، لحاظ شد.

,

 هنوز طرحی برای خیابان‌های اطراف میدان امام تصویب نشده است

,  هنوز طرحی برای خیابان‌های اطراف میدان امام تصویب نشده است,

در همین خصوص؛ سرهنگ موسی بزرگی رئیس پلیس راهور استان سمنان در گفتگو با مرآت با اشاره به اینکه در شورای ترافیک قبل از اجرای این طرح ایراداتی به آن وارد شد، گفت: از شهرداری و دستگاه‌های ذی‌ربط برنامه‌هایی را برای خیابان‌های اطراف خیابان امام با توجه به سرازیر شدن بار ترافیکی به آن‌ها درخواست کردیم.

, مرآت,

بزرگی بابیان اینکه هنوز طرحی برای خیابان‌های اطراف میدان امام تصویب نشده است، تصریح کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط طرح‌هایی را برای این خیابان‌ها آماده کرده‌اند اما هنوز تصویب نشده و به‌زودی تصمیم نهایی برای این خیابان‌ها گرفته خواهد شد.

,

وی با اشاره به اقدام راهنمایی و رانندگی در مورد این طرح اظهار کرد: با توجه به بار ترافیکی ایام نوروز این طرح را که قبل از سال مقرر بود انجام شود را یک ماه به تعویق انداختیم.

,

رئیس پلیس راهور افزود: بعد از جلسه معتمدین و کسبه با شورای شهر و نماینده مردم و شهرداری، مقرر شد؛ ایجاد پارکینگ جدید و افتتاح راهی برای دسترسی به خیابان کهنه دژ برای حل مشکل ترافیکی این خیابان انجام شود.

,

بزرگی بابیان اینکه ساختمان بانک ملت در میدان امام توسط شهرداری خریداری ‌شده و در حال تخریب است، گفت: تخریب این ساختمان در ورودی میدان امام به خیابان باهنر بار ترافیکی را کم خواهد کرد و رفت‌وآمد بهتر خواهد شد و همچنین برای سه‌راه ابوذر چراغ فرماندهی نصب ‌شده است و چراغ چهارراه مازندران نیز از فرماندهی به چشمک‌زن تغییر خواهد کرد.

,

با همه این اوصاف در مورد اجرای این طرح به نظرمی رسد امور انجام‌ گرفته باری از مشکلات ترافیکی این بخش مرکزی و پرتردد شهر را کم نکرده و مشکلات پابرجا می‌ماند که حل این مشکلات مستلزم تلاش و مجاهدت جدی مسئولین ذی‌ربط در این موضوع است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه