اخبار داغ

آوار مشکلات معادن بر سر کارگران؛

از حقوق بر زمین مانده کارگران معدن تا قوانینی که اجرا نمی‌شود

از حقوق بر زمین مانده کارگران معدن تا قوانینی که اجرا نمی‌شود
مسلم مروجی گفت: رئیس هیات مدیره معدن آسمینون منوجان مشکلات فنی و کارگری را از جمله مشکلات تعطیلی این معدن اعلام کرد، مشکلات حوزه کارگری از طریق اداره کار باید پیگیری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، کارگران معدن آسمینون در روز یکشنبه گذشته به دلیل عدم پرداخت حقوق، عدم تمدید قرارداد در سال جدید و تعطیلی معدن با بهانه های مختلف از سوی علی محمدی مدیرعامل شرکت معدن فاریاب منوجان دست به اعتصاب زده و جاده بین المللی را به مدت ١٠ ساعت مسدود کرده بودند که پس از حضور مسئولان شهرستان و تماس زینی وند استاندار کرمان با فرماندار منوجان و قول مساعد مبنی بر رفع مشکل کارگران، به اعتصاب خود پایان دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

, ,

, ,

پرداخت مالیات برارزش افزوده و حقوق دولتی علت تعطیلی معدن اعلام شد/تعطیلی معدن فاریاب سبب بیکاری ۱۲۷۰ نفر کارگر شد

, پرداخت مالیات برارزش افزوده و حقوق دولتی علت تعطیلی معدن اعلام شد/تعطیلی معدن فاریاب سبب بیکاری ۱۲۷۰ نفر کارگر شد, پرداخت مالیات برارزش افزوده و حقوق دولتی علت تعطیلی معدن اعلام شد/تعطیلی معدن فاریاب سبب بیکاری ۱۲۷۰ نفر کارگر شد,

, , , ,

در این زمینه اسماعیل محمودی نماینده کارگران معدن به خبرنگار ما گفت: مدیرعامل شرکت به دستگاه های دولتی نامه زده که این شرکت از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۰ تعطیل خواهد بود.

,

وی با تاکید بر اینکه با تعطیلی معدن ۱۲۷۰ کارگر بیکار خواهند شد، افزود: کار فرما علت این امر را پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و حقوق دولتی را دلیل این تعطیلی بیان کرده و همچنین از دستگاه های بالا دستی درخواست کرده در صورت معافیت مالیات این شرکت آغاز بکار خواهد کرد.

,

محمودی به معوقات نیز اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه هنوز کارگران حقوق بهمن و اسفند و ۵۰ درصد از عیدی  خود را دریافت نکرده اند علاوه براین کارگران بر مبنای قانون درخواست هایی داشته که کارفرما همیشه نقض قانون کرده است.

,

نماینده کارگران معدن فاریاب منوجان خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای افزایش جمعیت از ابتدای سال ۹۲ فرمودند حق اولاد نامحدود است اما مدیرعامل شرکت فاریاب تنها برای دو فرزند پرداخت می کند و اگر کسی ادعای بیش از این کند باید از شرکت برود.

,

محمودی بیان کرد: فوق العاده ایام تعطیل نیز به کارگران پرداخت نمی شود به این صورت که کارگران شرکت حتی در روزهای تعطیل که در معدن خوفناک کار می کنند به آنان هیچگونه فوق العاده و اضافه کاری تعلق نمی گیرد.

,

وی تصریح  کرد: طبق قانون کار، کار در معادن برای مشاغل سخت ۱۴۴ ساعت و غیر از آن ۱۷۶ اعلام شده است اما متاسفانه مدیرعامل این شرکت قانونی غیر  از قانون کار برای کل مجموعه تعریف کرده و اینکه کار سخت و زیان آور ۱۵۷ ساعت و غیر آن را ۱۹۲ اعلام کرده است به شکلی که از کارگران معدن بیگاری کشیده می شود.

,

نماینده کارگران معدن فاریاب منوجان با بیان اینکه طرح طبقه بندی کارگران باید بازنگری شود و این طرح مربوط به سال ۷۸ است، خاطرنشان کرد: متاسفانه این امر با مخالفت علی محمدی روبرو شده است.

,

محمودی همچنین به حقوق دریافتی کارگران نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به سختی کار حقوق دریافتی کارگران ۳ و نیم الی ۴ میلیون تومان است که هنوز نیمی از آن به صورت معوق مانده و هنوز پرداخت نشده است.

,

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ متاسفانه  ریزش معدن به همراه کشتن چند کارگر را داشتیم که باید گفت این کارگران امنیت مالی و جانی ندارند و هر لحظه باید در انتظار وقوع حوادثی ناگوار باشند.

,

نماینده کارگران معدن فاریاب منوجان با بیان اینکه اکثر این کارگران بومی هستند، اذعان کرد: سوابق کارگران این معدن کمترین آن ۸ سال و بیشترین ۱۸ سال است.

,

محمودی گفت: کارگری با سابقه ۱۸ سال که تمام عمر خود را در این معدن صرف کرده و امروز فرسوده شده است دیگر کسی روی آن برای کار جدید سرمایه گذاری نخواهد کرد.

,

وی با اشاره به اینکه کارگران در حال حاضر در منزلشان منتظر فرج هستند، افزود: با پی گیری های انجام شده توسط استاندار کرمان قرار شد با مدیرعامل شرکت معدن فاریاب مذاکراتی صورت گیرد که در صورت حل و فصل شدن مسائل کار ادامه یابد و چنانچه مدیرعامل با این شرایط حاضر به ادامه کار نشد شرکت به بخش خصوصی واگذار شود.

,

هفته آینده مدیرعامل شرکت معدن فاریاب به جلسه شورای تامین فراخوانده شد

, هفته آینده مدیرعامل شرکت معدن فاریاب به جلسه شورای تامین فراخوانده شد, هفته آینده مدیرعامل شرکت معدن فاریاب به جلسه شورای تامین فراخوانده شد,

محمد محمودی فرماندار منوجان نیز در این رابطه بیان کرد: با وساطت استاندار کرمان قرار شد که هفته آینده مدیرعامل شرکت معدنی فاریاب در جلسه شورای تامین استان شرکت کرده و به سوالات پاسخ دهد تا راه چاره ای اندیشیده شود.

,

پیگیری مشکلات فنی معدن توسط اداره صمت جنوب

, پیگیری مشکلات فنی معدن توسط اداره صمت جنوب, پیگیری مشکلات فنی معدن توسط اداره صمت جنوب,

مسلم مروجی رئیس سازمان صمت جنوب استان کرمان همچنین با بیان اینکه این تعطیلی غیر قانونی است، اذعان کرد: معادن باید تعطیلی واحدهای خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

,

وی گفت: بلافاصله پس از اطلاع از تعطیلی معدن آسمینون موضوع را از رئیس هیات مدیره این معدن پیگیری کردیم.

,

رئیس سازمان صمت جنوب استان کرمان ادامه داد: رئیس هیات مدیره معدن آسمینون منوجان مشکلات فنی و کارگری را از جمله مشکلات تعطیلی این معدن اعلام کرد که مشکل حوزه کارگری از طریق اداره کار باید پیگیری شود.

,

مروجی عنوان کرد: مشکلات فنی معدن آسمینون از طریق سازمان صمت جنوب کرمان پیگیری شد.

,

طبق اعلام هیئت مدیره شرکت کمبود سیمان دلیل تعطیلی اعلام شد

, طبق اعلام هیئت مدیره شرکت کمبود سیمان دلیل تعطیلی اعلام شد, طبق اعلام هیئت مدیره شرکت کمبود سیمان دلیل تعطیلی اعلام شد,

وی یکی از مشکلات فنی معدن آسمینون منوجان را طبق اعلام هیات مدیره این معدن کمبود سیمان اعلام کرد و گفت: این معدن با توجه به نزدیکی به هرمزگان، سیمان مورد نیاز خود را از این استان تامین می کرد اما با توجه به شرایط، این استان خروج هرگونه سیمان را ممنوع کرده لذا این موضوع سبب ایجاد مشکل برای معدن آسمینون شده است.

,

رئیس سازمان صمت جنوب استان کرمان افزود: با رایزنی های سازمان صمت جنوب کرمان، سیمان مورد نظر از طریق کارخانه های سیمان تامین شده و معدن آسمینون می تواند سیمان مورد نظر خود را تامین کند.

,

مروجی از برگزاری نشست با هیات مدیره معدن آسمینون طی هفته آینده خبر داد و گفت: در این نشست تمام مواردی که سبب تعطیلی این معدن شده از نزدیک  با حضور هیات مدیره بررسی می شوند.

,

مشکلات بزودی پی گیری و شرکت راه اندازی خواهد شد

, مشکلات بزودی پی گیری و شرکت راه اندازی خواهد شد, مشکلات بزودی پی گیری و شرکت راه اندازی خواهد شد,

وی با بیان اینکه معدن آسمینون از ابتدای سال جاری تاکنون به دلیل مشکلات فنی و کارگری تعطیل شده است، از پیگیری رفع مشکلات و فعالیت مجدد این شرکت بزودی خبر داد.

,

رئیس سازمان صمت جنوب استان کرمان یکی دیگر از مشکلات تعطیلی معدن آسمینون را ارائه اطلاعات نادرست در زمینه حقوق دولتی اعلام و تصریح کرد: با صحبت های تلفنی با هیات مدیره این مشکل نیز برطرف شد.

,

مروجی از تغییر مدیر داخلی معدن آسمینون خبر داد و این تغییر را بر اساس سیاست های هیات مدیره این معدن اعلام کرد و خاطرنشان کرد: این تغییر هیچ ربطی به مشکلات معدن ندارد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه