اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

دست پُر تلویزیون در سریال‌های نوروزی/ شبکه نمایش خانگی در تعطیلات!

دست پُر تلویزیون در سریال‌های نوروزی/ شبکه نمایش خانگی در تعطیلات!
سریال‌های نوروزی امسال رسانه ملی با محتوای متنوع و موضوعات جذاب توانستند در جذب مخاطب از شبکه‌های نمایش خانگی پیشی گرفته و آمار خوبی را ثبت کنند؛ آنهم در شرایطی که شبکه های نمایش خانگی با بودجه های کلان تری به استقبال نوروز رفته بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سریال‌های عیدانه ای که امسال به پخش از شبکه‌های مختلف رسید ویژگی‌های خاصی داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امسال علاوه بر پایتخت که قسمت‌های پایانی‌اش به اسفندماه رسید، دو سریال «نون خ۳» و «نوروز رنگی» از ظرفیت استان‌های کشور استفاده کردند و علاوه بر توجه به زندگی شهری، در این سریال‌ها به زندگی و آداب و رسوم قومیت‌ها توجه شد که بسیار حایز اهمیت است. 

,

نکته بسیار مهم دیگر این است که فرهنگ‌ها و آداب ارائه شده در سریال‌ها بدون ایجاد حساسیت برای مردمان آن شهرها یا لودگی و تمسخر قصه‌های خوبی روایت شد و از پتانسیل خوب شهرهای مختلف استفاده کرد.

,
نکته قابل توجه دیگر اینکه با وجود گسترش پلتفرم‌ها و تبلیغات گسترده شبکه‌های نمایش خانگی برای برنامه‌های نوروزی خود، این پلتفرم‌ها نتوانستند در جذب مخاطب اقبال چندانی داشته باشند؛ حتی سریال های افرادی چون رامبد جوان و مهران مدیری که همواره آثارشان در رسانه ملی توانسته مخاطب فراوانی جذب کند نیز در قالب این پلتفرم‌ها موفق نبودند.
,
 
,
این چهره ها طی روزهای گذشته با سریال های «دراکولا» و «مردم معمولی» که بن‌مایه طنز داشتند وارد شبکه نمایش خانگی شدند.
,
 
,
باید این مساله را در نظر گرفت که حوزه سریال‌سازی رسانه ملی با محوریت سیمافیلم با توجه به تنوع ژانر در نظر گرفته شده در سریال‌های نوروزی، نسبت به شبکه نمایش خانگی بسیار غنی‌تر بود و اگر آمارهای شبکه نمایش خانگی منتشر شود خواهیم دید که تلویزیون، نوروز امسال بهتر و بالاتر از شبکه نمایش خانگی عمل کرد.
,
 
,
چنین موضوعی در شرایطی رقم خورد که سینما رونق گذشته را نداشت و تعطیلی و خلوتی گیشه‌های سینما فرصت مناسبی برای شبکه نمایش خانگی بود اما این شبکه به دلیل نداشتن برنامه‌ریزی و رویکرد درست در پلتفرم‌ها این موقعیت را از دست دادند و حتی سریال‌های کمدی این شبکه نیز نتوانست در جذب مخاطب موفق عمل کند و برخی تولیدات بی‌کیفیت این رسانه باعث شد تا مخاطب این شبکه به سمت رسانه ملی آمده و رونق خوبی را برای رسانه ملی باعث شد. 
,
 
,
این در حالی است که شبکه نمایش خانگی محدودیت‌های رسانه ملی را ندارد اما نتوانست در نوروز موفق عمل کند. سریال «مردم معمولی» رامبد جوان به اذعان منتقدان یک کار بسیار ضعیف است که حتی در روایت یک داستان ساده هم ناتوان است.
,
 
,
«دراکولا» هم بیش از آن که قصه درستی داشته باشد فقط نمایش حیوانات اهلی و وحشی را برای جذب مخاطب در نظر گرفته و بیشتر شبیه باغ وحش است تا سریال خانگی که البته این سریال هم با حجم گسترده‌ای از انتقادات مواجه شد.
,
 
,
کم‌رونقی سینما و بی‌برنامگی شبکه نمایش خانگی باعث شد تا رسانه ملی موفق عمل کرده و نوروز امسال بتواند مخاطب بالای ۸۲ درصدی کسب و رکوردی جدید را در مخاطب نوروزی ثبت کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه