اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

اختصاص تنها ۴ میلیارد نمی‌تواند کمک خاصی به کنترل سیلاب گلستان کند/ خسارات سیل ۱۳۹۸ نباید فراموش شود

اختصاص تنها ۴ میلیارد نمی‌تواند کمک خاصی به کنترل سیلاب گلستان کند/ خسارات سیل ۱۳۹۸ نباید فراموش شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: سیل نباید به این زودی فراموش شود و اختصاص ۴ میلیارد تومان برای مهندسی رودخانه‌های استان (شامل هشت مولفه) نمی‌تواند کمک خاصی به مدیریت رودخانه‌ها و کنترل سیلاب کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، سیدمحسن حسینی در دیدار با فرماندار شهرستان آق‌قلا اظهار کرد: اعتبارات استانی مهندسی رودخانه‌ها کافی نیست چرا که هنوز دو سال از سیل سال ۱۳۹۸ نگذشته است و ما نباید خسارات و آسیب‌های سیل را فراموش کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

وی تصریح کرد: سیل نباید به این زودی فراموش شود و تنها اختصاص ۴ میلیارد تومان برای مهندسی رودخانه‌های استان (شامل هشت مولفه) نمی‌تواند کمک خاصی به مدیریت رودخانه‌ها و کنترل سیلاب کند.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان با بیان اینکه این شرکت در طرح زهکشی نگاهی به ساماندهی مسیل‌ها و رودخانه‌های اطراف نیز دارد، افزود: از محل اعتبارات حوادثی نیز امسال ۳۰۰ میلیارد تومان برای زهکشی به استان اختصاص یافت که سهم شرکت آب منطقه‌ای استان تنها ۵۰ میلیارد تومان شد که نمی‌توان آنگونه که بایسته است در کنار زهکشی به ساماندهی رودخانه‌ها پرداخت.
حسینی با اشاره به رشد اعتبارات شرکت آب منطقه‌ای استان در سال جدید گفت: امسال برای علاج‌بخشی وشمگیر نیز نسبت به سال گذشته اعتبارات بهتری اختصاص یافته است.

,
,

* آبگیری اولیه «سد نرماب» هم می‌تواند بخشی از دبی سیلاب بالادست را کنترل کند

, * آبگیری اولیه «سد نرماب» هم می‌تواند بخشی از دبی سیلاب بالادست را کنترل کند,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان افزود: تمام تلاش شرکت آب منطقه‌ای در مدیریت سیلاب این است که با همه اقدامات در بالادست نگذاریم سیلابی به آق‌قلا برسد که از جمله آبگیری اولیه «سد نرماب» هم می‌تواند بخشی از دبی سیلاب بالادست را کنترل کند.

,

حسینی همچنین در خصوص گردشگری تاسیسات آبی استان گفت: «سد وشمگیر» از جمله سدهایی است که در فراخوان رفته است و سرمایه‌گذار نیز برای گردشگری آن اعلام آمادگی کرده است که در حال گذراندن مراحل قانونی است که امید داریم در سال ۱۴۰۰ گردشگری این سد نیز اجرایی شود.

,

فرماندار شهرستان آق‌قلا در این جلسه ضمن تشکر از تلاش‌های مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان در پیگیری برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای استان به ویژه «سد آقدکش» اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در حال پیگیری هستیم تامین اعتبار مستمر لایروبی گرگانرود است زیرا می‌دانیم با اعتبارات شهرستان در یک شهر تحولی ایجاد نمی‌شود.

,

پیگیری علاج‌بخشی «سد وشمگیر»، پیگیری ادامه اقدامات در «سد آقدکش»، گردشگری «سد وشمگیر» و همچنین ادامه لایروبی‌های گرگانرود در نقاط پرخطر از جمله اهم مطالب فرماندار در این جلسه بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه