اخبار داغ

رونمایی از ۲۰ اثر به مناسبت هفته هنر انقلاب در گیلان

رونمایی از ۲۰ اثر به مناسبت هفته هنر انقلاب در گیلان
معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان در نشست خبری با اشاره به رونمایی از ۲۰ اثر به مناسبت هفته هنر انقلاب در گیلان، گفت: “جلد سوم کتاب تاریخ گیلان”، “ایستاده در زمان”، “عشق شیرین”، “تجلی مفاهیم اسلامی در مجسمه سازی” و “ماه و مه” از جمله این آثار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، “محمد پرحلم” صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه هنرمندان انقلابی پس از دوران دفاع مقدس آثار بیشتری را منتشر کردند بیان داشت: ویژگی متمایز هنر انقلاب که آن را با سایر هنرها متفاوت می‌کند، دیگرخواهی است و اثری از خودخواهی در آن نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان با اشاره به روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی خاطرنشان کرد: آثار هنرمندان پس از انقلاب به نوعی با مفاهیم انقلابی گره خورده است.

,

وی با اشاره به انتشار ۳ کتاب در هفته انقلاب تصریح کرد: کتاب «خاطرات حاج حمید کامران زاده» که بخشی از شناسنامه انقلاب استان گیلان بوده و حاوی اطلاعات کمیاب در این حوزه است، منتشر می‌شود.

,

پرحلم گفت: کتاب «جمعه سیاه لاهیجان» که روایتگر شاهدان عینی بمباران شوروی در لاهیجان در شهریور ۱۳۲۰ است که طبق اسناد حدود ۱۹ نفر آن روز در لاهیجان به شهادت رسیدند.

,

معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان ادامه داد: کتاب تکاور ویژه، دیگر کتابی است که رونمایی می‌شود و خاطرات شهید ویژه نواز است که در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر حاضر بود.

,

وی خاطرنشان کرد: قرار است ۲۰ اثر در روز ۲۳ فروردین در گیلان رونمایی شود که جلد سوم کتاب تاریخ گیلان، ایستاده در زمان، عشق شیرین، تجلی مفاهیم اسلامی در مجسمه سازی و ماه و مه از جمله این آثار است.

,

پرحلم با اشاره به برگزاری صبح خاطره در مزار شهدای رشت بیان کرد: برنامه‌های متفاوتی برای این روز در نظر گرفته شده که خاطره گویی پژوهشگران بخش تاریخ شفاهی و تعدادی از رزمندگان دوران دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله آن است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه