اخبار داغ

رئیس کمیته امداد کشور خبر داد

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان/اجرای طرح " هم‌سفره و اطعام مهدوی" در ماه رمضان

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان/اجرای طرح " هم‌سفره و اطعام مهدوی" در ماه رمضان
بختیاری ایجاد اشتغال پایدار را از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد در سال 1400 عنوان کرد و گفت: در بودجه امسال 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به ولی‌نعمتان در نظر گرفته‌شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور در ضبط  برنامه تلویزیونی با موضوع کارآفرینی و اشتغال با همکاری حوزه اشتغال، در اراک گفت: تا پایان سال 1400 و برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور، اشتغال کمیته امداد به بیش از 900 هزار فرصت شغلی می‌رسد و این نهاد بیش از 550 هزار فرصت شغلی از برنامه تعیین‌شده جلوتر خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

بختیاری ایجاد اشتغال پایدار را از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد در سال 1400 عنوان کرد و افزود: در بودجه امسال 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به ولی‌نعمتان در نظر گرفته‌شده است، توجه به این نهاد و اختصاص این مبلغ در بودجه 1400 نشانگر توفیقات کمیته امداد در ایجاد اشتغال پایدار است.

,

وی ادامه داد: امسال را مقام معظم رهبری سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها نام‌گذاری کردند در همین راستا شناسایی موانع اشتغال مددجویان و رفع این موانع ، بهره‌گیری از نخبگان تحت حمایت در فعالیت‌های تولیدی و شرکت‌های دانش‌بنیان، بروز مدیریت علمی در اشتغال مددجویان تحت حمایت و بهره‌گیری از دانش روز از برنامه‌های حوزه اشتغال کمیته امداد در سال جاری است.

,

رئیس کمیته امداد کشور بیان کرد: در استان مرکزی سال گذشته بیش از 7000 فرصت شغلی پایدار برای مددجویان تحت حمایت بااعتبار بیش از 155 میلیارد تومان ایجادشده است و این استان از استان‌های موفق در ایجاد اشتغال بوده است.

,

بختیاری اضافه کرد: کمیته امداد از همان آغاز شیوع بیماری کرونا تابع تصمیمات ستاد پیشگیری بوده است، عدم دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به مدت سه ماه توسط صندوق امداد ولایت، تولید ماسک به‌عنوان اولین نهادی که در کنار گروه‌های جهادی در شرایطی که کشور با بحران کمبود ماسک مواجه بود، شناسایی طرح‌های اشتغال که از بیماری کرونا دچار مشکل شده و کمک به آنها از طریق مهلت در پرداخت اقساط و یا پرداخت مجدد تسهیلات قرض‌الحسنه از اقدامات انجام‌شده بوده است.

,

وی ادامه داد: حمایت‌های بنیاد مستضعفان ، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و گروه‌های جهادی از مددجویان کمیته امداد در شرایط شیوع کرونا و مشکلاتی که این بیماری برای مددجویان به وجود آورده بود قابل‌تقدیر است.

,

رئیس کمیته امداد کشور گفت: افزایش قابل‌توجه مشارکت مردمی در سال گذشته و شرکت در پویش مواسات لبیک دوباره به فرمایشات مقام معظم رهبری بود و نشان داد مردم در انفاق ، دستگیری ایتام و کمک به نیازمندان همیشه پیش‌قدم هستند.

,

وی افزود: ایجاد مراکز نیکوکاری باهدف مردمی کردن فعالیت‌های امداد با محوریت مساجد و محله‌ها و شناسایی نیازمندان همان محله و رفع نیازهای آنها از اقدامات مؤثر کمیته امداد بود و در حال حاضر بیش از 5 هزار مرکز نیکوکاری در سطح کشور فعال هستند.

,

رئیس کمیته امداد کشور خاطرنشان کرد: در ماه مبارک امسال طرح " هم‌سفره و اطعام مهدوی" با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ کرامت مددجویان اجرایی می‌شود و از برنامه‌های این نهاد ادامه پویش ایران مهربان  باهدف شناسایی حامیان برای فرزندان ایتام و محسنین و اینکه با حمایت خوب خیران کودک یتیم بدون حامی نداشته باشیم.

,

انتهای پیام/

,

 

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه