اخبار داغ

مدیرکل هواشناسی استان کرمان:

رکورد ۵۰ ساله کاهش بارندگی در کرمان شکست شد

رکورد ۵۰ ساله کاهش بارندگی در کرمان شکست شد
تورج جدیدی با اشاره به آمار بلندمدت ثبت شده‌ی بارش‌ها در استان کرمان، گفت: زمستان سال گذشته کمترین میزان بارش در ۵۰ سال اخیر در استان کرمان ثبت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ تورج جدیدی در ارتباط با کاهش میزان بارندگی در استان کرمان اظهار کرد: میانگین بارش سال زراعی جاری ۱۴۰۰-۹۹ تا تاریخ ۱۴ فروردین ماه امسال به میزان ۳/۳۵ میلیمتر به ثبت رسیده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته و بلند مدت به ترتیب ۱۴۵ و ۱۱۳ میلی‌متر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: استان کرمان نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷۶ درصد کاهش و نسبت به آمار بلند مدت مشابه به میزان ۶۹ درصد کاهش در بارندگی را دارد.

,

مدیرکل هواشناسی استان کرمان با اشاره به آمار بارش ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی استان گفت: در بین ایستگاه‌های استان بیشترین بارش طی این مدت در شهرستان کوهبنان به میزان ۸۸ میلی‌متر و کمترین مقدار آن شهرستان ریگان به میزان ۵/۴ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

,

جدیدی خاطرنشان کرد: حدود ۷۳ درصد از مساحت استان تحت تاثیر خشکسالی خفیف تا بسیار شدید هستند و حدود ۲۴ درصد در محدوده‌ نرمال قرار دارند.

,

وی در پایان با اشاره به آمار بلندمدت ثبت شده در هواشناسی کرمان خاطرنشان کرد: زمستان سال گذشته استان کرمان شاهد کمترین بارش در ۵۰ سال اخیر بوده است، پیش از این زمستان سال ۹۶ کم‌بارش‌ترین زمستان بوده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه