اخبار داغ

حاکم شرع واگذاری زمین در البرز مطرح کرد؛

رشد قارچ‌گونه فروش زمین‌های خرد شده در بنگاه‌های املاک البرز/ قانون یک بام و دو هوا در انتقال اراضی کشاورزی

رشد قارچ‌گونه فروش زمین‌های خرد شده در بنگاه‌های املاک البرز/ قانون یک بام و دو هوا در انتقال اراضی کشاورزی
حجت الاسلام علی ارجمند گفت: قولنامه هایی که برای انتقال اراضی کشاورزی نوشته می شود باید از جهاد کشاورزی استعلام کنندو خبر این دستور از طریق رسانه های جمعی و با مقیاس وسیع به اطلاع شهروندان برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حاکم شرع واگذاری زمین در استان البرز با اشاره به قانون یک بام و دو هوای انتقال اراضی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: یکی از مشکلات بزرگ در حوزه تولید محصولات کشاورزی، خرد شدن اراضی بزرگ کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی افزود: خرد شدن دائم اراضی کشاورزی دلایل مختلفی دارد که شامل قانون ارث، کمبود آب، افزایش قیمت نجومی اراضی کشاورزی در غالب استان ها، مهاجرت کشاورزان از روستاها در سال های گذشته خواهد بود.
,
 
,
حجت الاسلام علی ارجمند اظهار داشت: برای انتقال سند یک زمین کشاورزی به خریدار، قانون فروشنده را ملزم کرده است که پیش از انتقال از جهاد کشاورزی استعلام بگیرد تا تغییر کاربری غیر مجازی در آن صورت نگرفته باشد.
,
 
,
وی تصریح کرد: زمانیکه زمین توسط مالک یا عوامل وی، خرد شده و با قولنامه و توسط بنگاه های املاک به فروش می رسد، متاسفانه به راحتی به آنها قولنامه هلوگرام دار داده می شود، در نتیجه برای انتقال اراضی کشاورزی در کشور دو روش انتقلال ملک داریم، یکی ساختار قانونی سفت و سخت و دیگری ساختار شبه قانونی آسان و پر سود!!!
,
 
,
حجت الاسلام ارجمند گفت: با اینکه به استناد ماده ۴۸ قانون ثبت اسناد و املاک و رای شماره ۱۶۶ هیات عمومی دیوان عدالت اداری جهت خرید و فروش اراضی کشاورزی، قولنامه فاقد وجاهت قانونی و در حکم باطل است اما بخشی از مالکین اراضی کشاورزی نیز به استناد قانون تعیین تکلیف اراضی باقیمانده به راحتی سند مشاعی می گیرند که این خود حکایت دیگری دارد.
,
 
,
وی در خاتمه خاطر نشان داشت: موج بی قانونی عملا مراجع قانونی را در تنگنا قرارداده است، در نتیجه انتظار داریم از سوی دادستان کل کشور یا البرز دستوری برای صدور هلوگرام صادر شود، قولنامه هایی که برای انتقال اراضی کشاورزی نوشته می شود از جهاد کشاورزی استعلام کنندو خبر این دستور از طریق رسانه های جمعی و با مقیاس وسیع به اطلاع شهروندان برسد.
 
,
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه