اخبار داغ

ادامه اعتراضات طرح ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند/ وزارت علوم به اعتراضات دانشجویان و مسئولان استان بی‌توجهی می‌کند

ادامه اعتراضات طرح ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند/ وزارت علوم به اعتراضات دانشجویان و مسئولان استان بی‌توجهی می‌کند
در ادامه اعتراضات به طرح ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند امروز اعتراضات دانشجویی به صحن و جلوی دانشگاه کشیده شد اما وزارت علوم بی توجه به این اعتراضات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، در ادامه اعتراض ها روز های گذشته به طرح ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند امروز نیز دانشجویان ،اساتید و اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه صنعتی بیرجند با تعطیل کردن کلاس ها جلوی در دانشگاه تجمع و اعتراض کردند.

دانشجویان در این تجمع که با رعایت پروتوکل های بهداشتی برگزار شده بود خواهان توقف طرح ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند به دانشگاه بیرجند بودند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه پلاکارد‌های در مخالفت با ادغام دانشگاه و حمایت از استقلال دانشگاه صنعتی در دست داشتند و خواستار توقف این ادغام و پاسخگویی مسئولان بودند.

یکی از دانشجویان به خبرنگار ما گفت: دانشجویان از روز اول به این طرح مخالف بوده اند و تا توقف این طرح به مخالفت خود ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه طرح ادغام دانشگاه صنعتی تیشه به ریشه حوزه آموزش عالی  در استان و دانشگاه صنعتی می زند، افزود: یکی از اشکالات مهم این طرح را انجام نشدن کار کارشناسی و بررسی‌های لازم برای اجرای آن دانست و گفت: این موضوع را همه مسئولان استانی درباره الحاق این دو دانشگاه اعلام کرده اند.

وی افزود:با همه اعتراضات دانشجویان و اساتید دانشگاه و مسئولان استان وزارت علوم  دارد به روند اجرایی شدن طرح ادغام داشنگاه صنعتی ادامه می دهد و هیچ توجهی به اعتراضات دانشجویان و مسئولان ندارد.

در روزهای گذشته اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند، با حضور در صحن و مسجد دانشگاه، نسبت به ادغام این دانشگاه در دانشگاه بیرجند اعتراض خود را اعلام داشتند.

این اعتراض، اسفند ۱۳۹۹ در مقابل استانداری خراسان جنوبی برگزار شد که حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی گفته بود با ادغام دانشگاه‌های استان مخالفیم.

با همه اعتراضات دانشجویان ،اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی بیرجند و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی،استاندار و نخبگان استان مسئولان وزارت علوم بدون توجه به این اعتراضات و با چراغ سبز دانشگاه بیرجند به روند اجرایی این طرح ادامه می دهند.

 سه روز پیش نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه پیگیری‌هایی برای متوقف کردن الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند داشته و در نامه‌ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار توقف الحاق  دانشگاه صنعتی به دانشگاه بیرجند شد.

حسین خسروی اسفزار با بیان اینکه در متن نامه ارسالی ما برای وزیر علوم، تحقیقات و آموزش آمده است که متاسفانه بیش از یک ماه است جوابی واصل نشده است، افزود: در مورخ ۲۶ اسفند ۹۹ در دفتر  معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم ضمن اعلام موافقت با اصل طرح آمایش، اعتراضات  آیت الله عبادی، استاندار و نمایندگان  ابلاغ شد.

وی گفت: تا جایی که رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند هیچ اطلاعی از الحاق نداشتند این مطالب را مطرح کردیم تا حصول کار کارشناسی دقیق روند الحاق متوف شود، اما با وجود این تعهد پس از جلسه برگزار شده، در تاریخ ۲۷ اسفند  به سازمان سنجش حذف کد رشته‌های دانشگاه صنعتی بیرجند و تعریف کد رشته‌های جدید در قالب پردیس صنعتی دانشگاه صنعتی بیرجند ابلاغ شد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: درخواست کردیم که با توجه به پی نوشت نامه برای ریاست مجلس شورای اسلامی حال ضمن پایبندی به جواب نماینده مردم وعده‌های داده شده از سوی مسئولان آن وزارتخانه مبنی بر ادامه دادن کار دانشگاه صنعتی با قدرت وقوت اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

مسئولان وزارت علوم نیز در دیدار با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قول دادند این کار، به تعلیق بیفتد اما حذف کدرشته‌های دانشگاه صنعتی بیرجند از دفترچه‌های انتخاب رشته، خبر از زیرپاگذاشتن قول مسئولان وزارت علوم و بی‌اعتنایی به مردم خراسان جنوبی می‌دهد.

حال با وجود اینکه دانشجویان،اساتید دانشگاه و همه مسئولان  خراسان جنوبی با اجرای  طرح ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند مخالف هستند و اعتراضات همچنان ادامه دارد، وزارت علوم با نادیده گرفتن نظرات مسئولان استان و نداشتن استدلال کارشناسی برای اجرایی شدن این طرح تاکید دارد و باید منتظر سرانجام این ادغام باشیم؟

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه