اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

مردم از نظارت ضعیف گلایه دارند/ کوتاهی در نظارت، ایجاد فساد را در پی دارد

مردم از نظارت ضعیف گلایه دارند/ کوتاهی در نظارت، ایجاد فساد را در پی دارد
آیت الله عبادی گفت: با این نرخ‌های رها، قیمت‌ها گزارش شده و موارد اینچنینی، نظر افکار عمومی بر این است که نظارت نیست اما ما می‌گویم که نظارت ضعیف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان سازمان بازرسی استان خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: مسئولیت بازرسی یک ظاهر و یک باطن دارد و همواره باید باطن امور تحت نظر افراد امین و سازش‌ناپذیر دقت شده تا حقوق جامعه حفظ شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: خدای متعال در عالم تکوین و نظام خلقت این بازرسی را ایجاد کرده است.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان این‌که شرایط فعلی جامعه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری با تمام تاریخ تفاوت دارد، بیان کرد: در هر دو این حالات می‌توان به کیفیت‌های مختلف در جامعه فساد ایجاد کرد؛ فساد از درون یا بیرون، نفوذ، ندانم‌کاری یا هر روشی دیگیری فرقی نمی‌کند، بالاخره برای مردم به یک نرخ تمام شده و آن ضرری است که به مردم و جامعه وارد خواهد شد.

,

آیت الله عبادی تصریح کرد: آیا در این شرایط می‌توان جامعه را رها کرد؟ اینجا عقل، شرع، عرف و قانون می‌گوید باید افرادی که کاملا اشراف دارند امور را بررسی کنند، باطن امور را ببینند، انواع و اقسام آسیب‌هایی که به جامعه وارد می‌شود را کنترل کنند و هر مسئولی نسبت به آنچه که متصدی آن است باید پاسخگو باشد.

,

وی اظهار کرد: اگر در مسائل نظارتی کوتاهی شود، در تمام گناهی که انجام می‌شود و دیگران به راحتی می‌توانند در جامعه فساد ایجاد کرده، خیانت و نفوذ کنند، فردی که کوتاهی کرده دخیل است.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به عنوان کردن سلامت نسبی اداری در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: بخش عظیمی از سلامت اداری نسبی خراسان‌جنوبی در مقایسه با سایر استان‌ها به مردم و فرهنگ استان مربوط می‌شود تا مدیریت‌ها.

,

آیت الله عبادی بیان کرد: مسئولیت نظارت چه مربوط به بازرسی باشد چه به نیروی های امنیتی و اطلاعاتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا هر مسئول دیگری فرقی ندارد؛ در مجموع تمام افرادی که مسئولیت نظارتی دارند، از زبان عموم مردم سالها است بسیار گلایه‌مند هستند.

,

عدم نظارت در کشور به افکار عمومی تبدیل شده

, عدم نظارت در کشور به افکار عمومی تبدیل شده, عدم نظارت در کشور به افکار عمومی تبدیل شده,

وی تصریح کرد: بسیاری از مردم معمولی حتی، می‌گویند در کشور نظارت نیست و این مسئله عدم نظارت و رها شدگی آن به افکار عمومی تبدیل شده است.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی عنوان کرد: الحمدلله با تشریف فرمایی آیت الله رئیسی اخیرا بسیاری از امور تغییر کرده است.

,

آیت الله عبادی گفت: اما اجمالا با این نرخ‌های رها، قیمت‌ها گزارش شده و موارد اینچنینی، نظر افکار عمومی بر این است که نظارت نیست اما ما می‌گویم که نظارت ضعیف است. 

,

وی عنوان کرد: در کشورهای دیگر اگر مدیر، رئیس و فرمانده‌ای خطا کند، رهایش نمی‌کنند چراکه بحث منافع ملی و دنیوی آنها است و پای منافع خود ایستاده‌اند. 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اما در کشور ایران برخورد آنچنانی با مدیران رده بالا که تخلفی انجام داده باشند نمی‌شود و پس از چند سال که طرف از مسئولیتش جابجا شده، پرونده‌های عظیمی از وی کشف شده، در دادگاه محاکمه شده و جرمش اعلام می‌شود؛ این موارد نشان از آن است که نظارت به موقع نشده که اگر نظارت به موقع شده بود پس از چند سال تخلف مشخص نمی‌شد.

,

آیت الله عبادی تاکید کرد: ما باید هم حافظ منابع بیت المال و منافع مردم باشیم و هم حافظ شخصیت و منافع مسئولان باشیم. چرا؟ چون بزرگترین سرمایه کشور مسئولان هستند.

,

وی گفت: اگر مسئولان نظارتی در هر قسمتی نسبت به مدیران کل نظارت داشته و نسبت به تخلفات به موقع تذکر دهند و توبیخ کنند، شخصیت این مدیر، آبرو و دیانتش حفظ می‌شود.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: تذکر ندادن به مدیر متخلف توسط دستگاه‌هایی نظارتی، دوستی نیست بلکه عین دشمنی است. مدیری که رها باشد فساد کرده و در نهایت از کشور فرار کرده و ضد انقلاب می‌شود.

,

آیت الله عبادی اظهار کرد: با محاکمه مسئولی در دادگاه، آبروی کشور در سطح جهان می‌رود. اگر مدیری که مسئول نظارت است، دلسوز کشور و مدیران بود به موقع به مدیر متخلف تذکر می‌داد و جلوی مشکلات را می‌گرفت.

,

وی خطاب به مسئولان بازرسی، تاکید کرد: انحراف، منحرف، خائن، و دزد را ناامن کنید تا کشور امن شود و مردم امنیت پیدا کنند.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مردم امنیت فکری در بحث قیمت‌ها و سایر امور ندارند چرا که حساب و کتابی وجود ندارد.

,

مسئولان سازمان بازرسی با جدیت بر کار خود ایستادگی کنند

, مسئولان سازمان بازرسی با جدیت بر کار خود ایستادگی کنند, مسئولان سازمان بازرسی با جدیت بر کار خود ایستادگی کنند,

آیت الله عبادی گفت: شما مسئولان بازرسی روی وظایفی که قانون برای شما مشخص کرده با کمال جدیت ایستادگی کنید و کار خود را انجام دهید.

,

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود سازمان بازرسی استان با دفتر نماینده ولی فقیه حداقل هفته‌ای یکبار جلسه داشته و گزارش کار داده و گرفته شود، تصریح کرد: در این صورت در جهت خدمت به مردم استان و ایجاد امنیت به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری می‌توان بیشتر و بهتر کار کرد.

,

نماینده ولی فقیه افزود: هر کشوری حتی کشورهایی که فاسد هستند هیچ وقت فضای مجازی کشورشان را رها نکردند و خودشان مدیریت می‌کنند که دیگری نتواند جامعه آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

,

آیت الله عبادی گفت: اما در کشور ما فضای مجازی رها، قیمت‌های بازار رها، سلیقه و سیاست هر مدیری با دیگری تفاوت دارد؛ این گونه که نمی‌شود. گاهی می‌بینیم در یک اداره حتی مسئول حراست فاسد است. با این چه باید کرد؟ این شرایط به نفع هیچ کسی نیست. نفع تمام مردم در دنیا و آخرت این است که قانون را برای هر کسی اجرا کنیم حتی فرزندمان.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه